Need for Speed: Pro Street - dojmy

  12:07aktualizováno  12:07
Jak se hraje nový, podle tvůrců revoluční díl Need for Speed? Díky demu už to víme, a vy můžete také. Přinášíme vám podrobné dojmy z nejočekávanější závodní hry konce roku.

Need for Speed: Pro Street (PC)

Need for Speed: Pro Street (PC)Nejpopulárnější závodní sérii všech dob sice už podle mnohých odborníků před drahným časem došel dech, Electronic Arts se jí však stále nechce vzdát. A proč by mělo? Vždyť prodejní čísla dávají zapravdu jejich strategii – Need for Speed často bývá nejprodávanějším kouskem širokého portfolia tohoto molochu. Poslední díl Carbon byl dokonce ze všech nejúspěšnější. Přitom pokud bychom dali na recenze, dotklo se Need for Speed právě před rokem svého dna. Nutnost změny ve svých vyjádřeních tak trochu naznačovalo i Electronic Arts. A jelikož na sérii vždy pracují paralelně dva týmy (aby hry mohly vycházet s pouhými ročními intervaly), již na začátku tohoto roku začaly prosakovat zprávy o bezmála revolučním kroku v celé sérii. Ale jak známe EA, je třeba tyto dramatické výroky brát s rezervou. To potvrzuje i včera se objevivší demoverze.

Dokonce jsme na sobě zaznamenali i určitý adrenalinový pocit, protože se autorům celkem podařilo přenést rychlost z obrazovky na hráče.

Need for Speed: Pro Street (PC)V ní si vyzkoušíte módy Speedtrap (na trati umístěné do nevadské pouště) a Grip, který si odjedete na okruhu vymantinelovaném v německém městě. První herní variace není pro Need for Speed zrovna typická. Ocitnete se v poušti s jasně vytyčenou dráhou, která vede prakticky neustále rovně. Zákruty jsou minimální, přesto když se vůz BMW M3 dostane na vysoké rychlosti, začíná rychle ztrácet stabilitu a i menší nepovedená změna směru jízdy může skončit v kotrmelcích. A vysokých rychlostí je ve Speedtrapu nutné dosahovat. Jinak vás na kontrolních bodech zahanbí soupeři a vy vypadnete, i když třeba fakticky vedete. Prostě jde o rychlost a tahle trať vám jí umožní dosáhnout. Dokonce jsme na sobě zaznamenali i určitý adrenalinový pocit, protože se autorům celkem podařilo přenést rychlost z obrazovky na hráče. Grip už je o poznání tradičnější a se stabilním Nissanem GT-R, který chováním odpovídá vozům z minulých dílů spíše než BMW, je potřeba zvítězit ve dvoukolovém závodu nad sedmi protivníky. Na rozdíl od rovné trati v Nevadě tady budete muset zatáčet o sto šest a rvát se do zákrut v nejlepší možné pozici, což pochopitelně ústí ve známé strkanice se soupeři.

 >> Demoverze 795 MB <<

Need for Speed: Pro Street (PC)Celkově vzato nepůsobí Pro Street vůbec obtížné. Na počátku si zvolíte jednu ze tří obtížností, a zatímco na první dvě zvítězíte na úvodní, maximálně druhý pokus, třetí obtížnost už přeci jen vyžaduje určitou znalost trati a především chování vozidla, které se od arkády posune blíže k simulaci, ačkoliv tento výraz je ve spojení s Need for Speed stále hodně nepřesný. Spíše by se hodilo říci, že už si nebudete moci dovolit úplně všechno. Ale i to je relativní, protože tvůrci chystají hodně škálovité nastavení. Bude tak možné jakoby vypnout celou řadu pomocných funkcí, jež byly v předchozích dílech automaticky aktivované. V demu je něco z toho patrné a na nejvyšší obtížnost už skutečně není možné projíždět zatáčky v plné rychlost a hurónským křikem, míjeje všechny soupeře. Stále to je arkáda, kde se nějaký ten náraz velkoryse odpouští a vozy mají pořád überfyzikální možnosti, ale už to není tak přestřelené, jako třeba v Carbon či Underground, i když množství hráčů určitě dá přednost staré dobré arkádě po všech stránkách.

Need for Speed: Pro Street (PC)Vítanou změnou je konečně funkční model poškození, ačkoliv to rozhodně není tak, že se vůz chová adekvátně hůře tomu, co jste mu provedli. Mnohem spíše po menších srážkách zaznamenáte vizuální změny – nejrůznější odpadávající ztráty, a když se s ním opřete o něco opravdu mohutně, pak ho zrušíte celé tak, že už nelze pokračovat dále. Takové situace jsou v demu k vidění především v nevadské poušti, kde se vám auto často ve vysokých rychlostech vymkne z rukou a vrazíte do některého ze sloupů. To je pak konečná, na druhou stranu, když se vám to povede pod vhodným úhlem, budete svědky vskutku efektivního vylétnutí z trati a následných kotrmelců v poušti. Zaznamenali jsme ale i chyby modelu poškození. Často jsou zhruba stejné nárazy hodnoceny úplně jinak. Někdy z nich vyváznete jen s lehkým poškozením, jindy končíte. Detailem, který však docela ruší, je potom skutečnost, že okna jsou prakticky nerozbitná.

Takové situace jsou v demu k vidění především v nevadské poušti, kde se vám auto často ve vysokých rychlostech vymkne z rukou a vrazíte do některého ze sloupů

Need for Speed: Pro Street (PC)Design trati v nevadské poušti není třeba příliš hodnotit, protože na něm není nic moc inovativního. Okruh už si ale rozebrání zaslouží. Rozhodně se povedl – narazíte v něm jak na rychlé, tak i opravdu ostré zatáčky, do nichž je třeba najíždět poměrně opatrně. Je tu dostatek prostoru na zápolení se soupeři v hodně vysokých rychlostech. Protivníci se navíc jeví agresivně, byť je poměrně jednoduché je nechat za sebou – jakoby jeli nižší rychlostí. Ale ve chvílích, kdy vám stačí, tak se například lepí na zadek, využívají vzdušného vaku apod.

Grafika běží na nových základech a je to znát. Modely vozidel se jednoznačně povedly, stejně jako okolí tratě. Opět tu je efekt až nerealisticky se lesknoucí vozovky, jímž se EA proslavilo, ale co, hlavně, že to dobře vypadá. Se změnou enginu ale došlo i k navýšení hardwarových požadavků. Aby tak Pro Street vypadalo opravdu next-genově, upotřebíte i ten nejlepší současný hardware a rozhodně už nevystačíte s tím, co ještě dobře pohánělo Carbon.

Bude tak možné jakoby vypnout celou řadu pomocných funkcí, jež byly v předchozích dílech automaticky aktivované.

Need for Speed: Pro Street (PC)Osobně v Need for Speed: Pro Street revoluci nevidím. Ony realističtější prvky, jež do něj byly zahrnuty, nepůsobí kdovíjak přesvědčivým dojmem, byť může jít o zvyk, který přijde až s plnou verzí, takže se většina hráčů pokusí ze hry udělat co možná největší arkádu a hrát ji jako předchůdce. Nakonec proč ne? Zase se změnilo prostředí, navýší se počet vozidel, tratí i módů, a jelikož to většině vyhovuje, není třeba dále žehrat.

Index očekávání: 80%

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí...

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz