Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Need for Speed Underground Rivals

  12:00
Potemnělé velkoměsto je gigantické, a tak se najde kousek i pro majitele PSP. Aut je taky dostatek, takže není třeba se bát jízdy v MHD, jenom těch ženských se trochu nedostává. Ale co, vždyť jde stejně akorát o to ježdění.

Need for Speed Underground Rivals Poslední dva díly série Need for Speed s podtitulem Underground se z prodejního hlediska staly jednoznačnými trháky. A částečně i podle rčení „s jídlem roste chuť“ se tak EA snaží z oblíbeného konceptu vyždímat i ten poslední cent, a tak není divu, že při nástupu PSP na trh nechyběl ani nový port oblíbených Undergroundů. Tentokráte ale jde o hru poněkud rozpačitou.

Rozhodně se to netýká grafického zpracování, které je velmi slušné, i když ne úplně dech beroucí, jako u některých dalších závodních titulů pro PSP, ale to už tak u titulů portovaných na více platforem bývá. Každopádně hra vypadá velmi hezky a i když tvrzení, že na první pohled hru nerozeznáte od PS2 předlohy, by bylo poněkud přehnané, k pravdě taky zas tak daleko nemá. Noční město vypadá na poměry handheldu velmi slušně, model vašeho auta rovněž, stejně tak jako vozítka soupeřů problémem tak jsou víceméně pouze modely vozidel, která vytvářejí běžný silniční provoz. V přímém srovnání grafické stránky s verzí Need for Speed Underground Rivals takže zde není

Jednotlivá vylepšení se kupují za bodíky, které lze vyhrát v závodech.

Problémem je samotný koncept. Ten totiž oproti původním verzím pro domácí konzole upustil od tématu volně průjezdného města a vsadil pouze na jednotlivé závody. Ty jsou rozděleny do několika kategorií. Tu největší tvoří klasické závody na okruzích a nachází se zde klasická nabídka druhů závodů: Klasicky o umístění, knockouty, kdy poslední v každém závodě nepostupuje do dalšího, případně jejich zrychlená varianta, kdy končí poslední při průjezdu každým novým kolem. Vedle toho jsou zde další kategorie, v nichž na nás čekají další klasiky v podobě dragových závodů, klání na velmi krátkých, ale o to zakroucenějších okruzích, dojde samozřejmě i na soutěže ve smykování a zajímavou novinkou je jízda mezi checkpointy, která Need for Speed Underground Rivals funguje na klasickém principu odečtu času a jeho následném přičítání při včasném průjezdu checkpointem. Účelem je projet předepsaný počet kontrolních bodů dříve, než vám čas úplně vyprší. Mezi okruhovými závody pak najdeme ještě jeden poměrně zajímavý režim, v němž jde o to, vybrat ze své garáže dva vozy a s nimi se pak vydat na dvoukolový závod, přičemž každé z kol absolvujete v jiném voze. V souvislosti s tím, že mezi jednotlivými modely se skutečně dají poznat jízdní odlišnosti, zvláště když jsou navíc podpořeny výkonovým tuningem, se tak jedná o jakýsi prubířský kámen adaptability hráče. I když na druhou stranu to nakonec stejně skončí tak, že si vyberete své dvě nejoblíbenější vozítka a s nimi se naučíte jezdit na hraně.

Co se týče tuningu, ten byl oproti „velkým“ verzím rovněž poněkud zastřižen, nicméně i tak bude možné se zde dosytosti vyřádit, zejména co se týče vzhledu aut. Zvyšování výkonu vašich miláčků je rozděleno klasicky do tří úrovní, přičemž Need for Speed Underground Rivals možnost provádět upgrady vyšších úrovní si musíte nejprve zpřístupnit postupem ve hře. Jednotlivá vylepšení se kupují za bodíky, které lze vyhrát v závodech a když vám jich bude pár tisíc přebývat, dají se za ně koupit i nová auta. Vcelku rozumným řešením se jeví fakt, že pokud daný upgrade nainstalujete na jedno ze svých vozidel, u ostatních modelů se vám toto vylepšení zpřístupní již automaticky. Akorát musíte ručně navolit, že toto vylepšení chcete nainstalovat i u jiných modelů ve vaší garáži.

Prakticky vždy skončíte otočeni do protisměru.

Nitro

Arkádové závody bez nitra si dnes málem již ani nedokážeme představit, a tak tato vymoženost nesmí chybět ani v Rivals, ovšem pohříchu ji zde moc nevyužijete. Co se týče dragových závodů, tam vám místy ještě bude nitro i chybět, ale klasické okruhové záležitosti se dají vcelku v pohodě jezdit i bez něj. Trochu nepochopitelně se totiž nitro v závodech aktivuje tlačítkem se symbolem kolečka, zatímco v dragových soutěžích je mnohem přirozeněji využito pravé postranní tlačítko. Akceleruje se v obou případech samozřejmě křížkem.

Velice příjemně působí hratelnost, která sice místy budí dojem, že hra je velmi jednoduchá (brzdit se zde v podstatě vůbec nemusí), ovšem na druhou stranu, když si chcete dát jeden, dva závody třeba v metru na stojáka nebo při čekání na Need for Speed Underground Rivals autobus, přijde vám vhod, že hra neklade přehnaně velké nároky, které by hru v „polních“ podmínkách mimo pohodlí domova činily zase zbytečně obtížnou. Na druhou stranu je zde ale jiná věc, která hraní dost znepříjemňuje. Tvůrci se totiž vrátili k jevu, kterým se vyznačovaly dřívější díly NFS. Ve hře je plno všelijakých překážek, o které se můžete vysekat: sloupy, zákeřná zábradlíčka a zejména různé výklenky, které vám rozhodí sandál, když v daném místě zrovna tak trošku hoblujete zeď. Na tom by ale ještě nebylo nic tak špatného, ostatně nemáte jezdit jako čuňata, ale když se velmi nepředvídatelně chová úsek trati, kudy prostě musíte projet, to už moc nepotěší. Konkrétně mám na mysli jeden skokánek, u něhož jsem dodnes nepřišel na to, jak na něj mám s mojí Mazdou najíždět. Jednou ho projedu v klídku, jindy v kotrmelcích. S jinými vozy to není tak strašné, ale i tehdy se projevuje nahodilost tohoto procesu. Zajímavé ale je, že pokud se daný úsek projíždí v opačném směru, není zde nejmenšího problému. Každopádně se ale dostáváme k tomu hlavnímu, co tím chtěl autor říci: ať už karambol přijde z jakéhokoliv důvodu, stane se vám tak jednou ze sta případů, že vaše auto skončí otočeno nějak rozumně do směru původní jízdy. V naprosto drtivé většině případů
Klady a zápory

Plus Snadno přístupná hratelnost
Plus Slušné množství závodů
Plus Titulní song Riders on the Storm

Mínus Chybějící volný pohyb městem
Mínus Systém bouraček

totiž skončíte otočeni do protisměru, v „lepším“ případě navíc ještě čumákem razítkujete zeď a zdlouhavému manévrování do správného směru se zkrátka nevyhnete. To naštve zejména v případě, že původcem této situace je některý z protivníků, který z nastalé mely frajersky odjede, zatímco vy se tam motáte a na pětníku otáčíte svůj vůz.

Celkově se ale i přes tento nešvar jedná o poměrně zajímavý titul, respektive o přesně takový, jaký byste po „velkých“ verzích NFSU čekali. Pohodová hratelnost v líbivé grafice, doprovázená módním soundtrackem. Nejvíc tak asi zamrzí chybějící koncept otevřeného města, jelikož závody jsou tak nyní sdruženy podle typů a člověk má tendenci odjet vždy celou jednu kategorii najednou a přichází tak o onen vcelku příjemný mix, který poskytovaly verze pro domácí konzole. Na druhou stranu ježděním jednoho typu závodu dostanete jeho principy poměrně rychle do krve, a tak je jeden rychlý závod na zastávce skutečně vpravdě instantní záležitostí, díky čemuž se Need for Speed Underground Rivals stávají vcelku příjemnými společníky (nejen) pro běžné záležitosti všedního dne.

Need for Speed Underground Rivals
Výrobce/Distributor EA / EA
Platforma PlayStation Portable
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Stará známá záležitost na novém přístroji. Již teď jsou na PSP lepší závodní hry.
Hodnocení: 75% (info)

  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...

Škoda představila závodní elektroauto, objeví se ve hře Gran Turismo

Poprvé ve víc než čtvrt století dlouhé historii závodní série Gran Turismo dostanou její hráči...

Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská

Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...

85 %

RECENZE: Stellar Blade je poctivá řežba, která se nebojí násilí ani erotiky

Měla to být jen klasická výplňovka vydavatelského plánu ve slabším období roku, nakonec se však...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...