Hráč se rozhodl, že bude nejhorší na světě. Ostatní ho proklínají

  10:41aktualizováno  10:41
Je to experiment na pomezí umění a šílenství. Jeho autorem je Dale Brown, který ve střílečkách nikdy neexceloval, a rozhodl se proto dosáhnout alespoň absolutního dna. Chtěl proto zjistit, jestli v rámci soutěživého módu v akci Overwatch dokáže být nejhorší.

Postava Hanza v Overwatch | foto: Blizzard Entertainment

Brown proto záměrně sabotoval zápasy, aby jeho hodnocení pouze klesalo. Během první sezony v Overwatchi se mu díky tomu podařilo propadnout na level 1, který bez cílené snahy prakticky není dosažitelný.

Získání tak nízkého hodnocení proto vyžadovalo notné úsilí. Titul se totiž pokouší slabé hráče bránit, a jediná výhra pak přináší nadstandardní množství bodů.

„Řekl bych, že to bylo v úterý, kdy jsem omylem vyhrál a musel jsem se dalších osm hodin propadat na hodnocení jedna,“ řekl Brown pro server Kotaku.

Overwatch
Overwatch
Overwatch
Overwatch

Overwatch

Brown při svém experimentu pokaždé volí japonského lučištníka Hanza a během zápasů nikdy nemění postavu. Často je proto terčem kritiky i vulgarit, a jeden spoluhráč ho před časem mylně oslovoval Hanjo.

Od té doby Brown na veškeré připomínky v chatu reaguje jen slovy: „I Hanjo“, neboli „Já Hanjo.“ Na ostatní hráče kvůli tomu může působit jako mentálně postižený. Ale právě to je součástí jeho provokativní koncepce.

S hodnocením se pojí i konkrétní mentalita

Během své poutě za nálepkou nejhoršího hráče Brown objevil rozličné vzorce. Ty jsou spojené s hodnocením, které titul hráčům uděluje na základě jejich výkonů. Během první sezony bylo možné dosáhnout až čísla sto a průměrní hráči se pohybovali okolo padesátky.

„Lidé s číslem okolo čtyřiceti spolupracovali a mnohem více se snažili. Jsou to pravděpodobně lidé jako já, co občas vyhrávají, ale prohra je častější,“ popisuje Brown.

Vůbec nejhorší mentalitu (nejvíc ostatním nadávají) prý mají lidé s hodnocením okolo třiceti. „Mají pocit, že by měli být lepší. Ale nejde jim to. Nebo jsou to lidé s obrovským množstvím smůly.“

Overwatch

Jakmile však klesnete pod dvacet, začne být ztrácení hodnosti obtížné. Brown v této kategorii začal potkávat hráče, co nedokázali používat speciální dovednosti a zabíjeli se vlastními granáty.

Lidí s tak nízkým hodnocením navíc bylo pomálu, a hra ho proto často připojila do zápasu jedinců s výrazně vyšší hodností. Brownovi proto nezbývalo než vymýšlet kreativní způsoby, jak si hraní zkomplikovat.

Snížil si rozlišení, nastavil si limit třicet snímků za sekundu, hrál s konzolovým ovladačem a upravil odezvu tak, aby mohl reagovat jen velmi pomalu. Postupně si pak do seznamu přátel začal přidávat lidi, se kterými sdílel svůj cíl dosáhnout nejhoršího možného hodnocení.

Lidé se na něj za „neschopnost“ v zápasech často rozčilují, kazí jim totiž hru. Brown však svůj projekt vnímá jako nastavené zrcadlo. Fanouškům Overwatche totiž ukazuje, že musí být opravdu špatnými hráči, když ho v zápasu potkali.

Autor:


Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

Mashinky

Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

Další z rubriky

Bonusweb slaví 20 let. Bylo to moje nejšťastnější období, říká zakladatel

Zdeněk Polách

V pondělí 5. října 1998 se na českém internetu objevil nový internetový projekt jménem BonusWeb. Psal nejen o hrách,...

Soutěž o skutečný zlatý poklad skončila fiaskem. Příběh hry Swordquest

Obal hry Earthworld

Videohry jsou stále ještě poměrně mladým médiem, ale i tak už je jejich historie neuvěřitelně bohatá. V dnešním retru...

Jak hrát celou noc a nezničit si záda? Ani sebelepší křeslo vás nespasí

South Park

Propařená noc neznamená pro hráče počítačových her těžkou ranní kocovinu a výpadky paměti, ale syndrom karpálního...



Najdete na iDNES.cz