Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

aktualizováno 
Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark byla totiž původně hororová série určená pro jednoho hráče a Illumination od Atari je síťová kooperativní akce.

Atari v roce 2014 vstalo z mrtvých a jeho nová politika je prostá. Vydavatelství se snaží parazitovat na klasických značkách, pro které vytváří nízkorozpočtová pokračování. Loni tak vyšla katastrofa jménem RollerCoaster Tycoon World, přeloni pak právě zmiňovaný Alone in the Dark: Illumination.

Co jsou nejhorší hry všech dob?

Nejhorší hry všech dob jsou naším zpětným pohledem na nejhůře hodnocené tituly podle agregátoru hodnocení Metacritic. Cílem je zjistit, jestli si skutečně zasloužily tak tristní hodnocení.

Alone in the Dark: Illumination na Metacriticu získalo skóre 19 %.

Illumination se pokouší kopírovat zombie akci Left4Dead, výsledek však působí jako Left4Dead po odstranění všech zábavných prvků.

Není proto divu, že se při hraní Illumination stereotyp dostaví poprvé zhruba po dvaceti minutách.

Nehledě na fakt, že rok a tři čtvrtě starý titul již nikdo nehraje. Illumination je přitom především kooperativní akce, kterou ale lze procházet i v jednom.

Celý titul se nese v duchu béčkové produkce. Očekávat tak můžete lehce podprůměrnou grafiku, prkenné animace a především nepočitatelně technických chyb. Hra nám opakovaně zamrzala a dohrát alespoň jednu úroveň byla výzva v tom nejhorším smyslu slova.

Alone in the Dark: Illumination
Alone in the Dark: Illumination
Alone in the Dark: Illumination

Označení hloupá umělá inteligence by byla urážkou pro řadu dalších her s bídně naprogramovanými protivníky. V Alone in the Dark: Illumination jsou nepřátelé totiž naprosto imbecilní. Stává se proto, že protivník stojí ve dveřích, hledí přímo na vaši postavu a ani po spršce kulek se nehne z místa.

Za nepřítelem pak nervózně přešlapuje armáda monster, která na vás útočit chce. Ale ten jeden lenoch je nepustí.

Dojem ze hry nevylepšuje ani poněkud neohrabaná kamera. Ta by však mohla záměrně odkazovat na první Resident Evil, kde právě ovládání bylo úmyslnou součástí obtížnosti.

Alone in the Dark: Illumination

Chybí cokoliv pozitivního

Illumination nemá nic společného se značkou Alone in the Dark a není ani příliš dobrou hrou samo o sobě. Základní koncept přitom působí zajímavě. Bojujete s odolnými monstry, která při vylákání do záře intenzivních světel padnou jen po několika málo kulkách.

Jenže výsledek táhne k zemi právě bídná inteligence nepřátel, ale i jejich malá rozmanitost. V Left4Dead jste kromě extrémně agresivních základních zombíků bojovali i s řadou speciálních typů nepřátel a pochopitelně i s bossy.

Zde jsou základními nepřáteli pomalí jedinci, kterým je jednoduché utéci. A nejlepší taktika pro průchod misí tak spočívá ve snaze vyhnout se co největšímu počtu soubojů.

Alone in the Dark: Illumination

Akci má ozvláštnit volba jedné ze čtyř postav. Každá disponuje jinou výbavou a schopnostmi. K dispozici je například lovec Theodore Carnby, který má být synem hlavní postavy z prvního dílu Alone in the Dark. A je tak jedním z několika odkazů na předchozí hry.

Volit můžete také čarodějku metající blesky, inženýrku s pastmi a kněze, jenž neléčí. Místo toho však dokáže přivolávat paprsky světla, které vytvářejí exploze. A aby bídná hra byla ještě nudnější, je dovednosti třeba postupně odemykat.

Fotogalerie

Laciné zpracování se podepsalo i na kvalitě zvukového doprovodu. Přebíjení vaší postavy tak působí, jako by ho prováděl někdo opodál, a to s plastovou hračkou. Některé efekty navíc zjevně pocházejí z filmových bank, tolik populárních ve hrách v 90. letech.

Těžko na Alone in the Dark: Illumination hledat pozitiva. Titul je rychlokvaškou vytvořenou ve snaze vydělat peníze cestou nejmenšího odporu. Hra je proto nezajímavá, nestabilní a servery prázdné. Kdyby vydavatelství Atari zůstalo u ledu, herní svět rozhodně to rozhodně nijak neochudí.

Autor:


Témata: Atari, Alon


Nejčtenější

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Další z rubriky

Call of Cthulhu (2017)
Božstvo ztělesňující veškerou hrůzu světa. Mýtus Cthulhu ve hrách

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim - verze na Switch
Masivní herní světy versus nedostatek času. Jak na ně?

Hry v otevřených světech jsou často diskutovaným moderním trendem herního průmyslu. Na jednu stranu nám dávají velkou svobodu a spoustu možností, nicméně se až...  celý článek

Fanoušek si „na koleni“ vyrobil vozidlo Warthog ze série Halo.
Oddaný fanoušek sedm let stavěl buginu z Halo, výsledek je úžasný

Bez předchozích zkušeností se fanoušek hry Halo pustil do výroby ikonické buginy. Po sedmi letech se jeho úsilí blíží ke konci a výsledek vypadá fantasticky.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.