Ilustrační obrázek ze hry Hitman Absolution

Ilustrační obrázek ze hry Hitman Absolution

Tři nejlepší zbraně ve hrách

  • 95
Některé zbraně jsou kreativní, jiné morbidní a další jednoduše plní svůj účel. Sestavit objektivní seznam tak je takřka nemožné, a redakce Bonuswebu proto nabízí své individuální favority.

Ondřej Zach

Zmenšovač ve hře Duke Nukem 3D

Shrink Ray (Duke Nukem 3D): Když se řeknou zbraně ve hrách, z nějakého důvodu si okamžitě vybavím zmenšovač z akce Duke Nukem 3D. Není nad to hrozivě vypadajícího nepřítele zmenšit a posléze zašlápnout. Podobné vzpomínky mám i na ikonickou motorovou pilu z Dooma. Tohle jsou zkrátka hry, které psaly historii.

Flak Cannon v sérii Unreal

Flak Cannon (série Unreal): Parádní byl také Flak Cannon z Unreal her, který vystřelí několik šrapnelů. Na krátké vzdálenosti neměl nepřítel šanci. Jako jednu z mála zbraní jsem si ji oblíbil, protože mě z ní zkrátka bavilo střílet. Čím to je, nevím.

Kladivo Sulfuras ve hře World of Warcraft

Sulfuras, Legendary Hammer of Ragnaros (World of WarCraft): Tohle kladivo legendární kvality vzbuzovalo na bitevním poli respekt. Důvod? Jeho zásah hodně bolel. Často stačila jedna rána, aby se ukazatel životů přesunul ze sta procent na nulu. Dnes je to samozřejmě jen součást vzpomínek, zastaralý předmět bez užitku.

Andrej Brabec

Pistole Desert Eagle v akci Counter-Strike

Desert Eagle (Counter-Strike): Těžko ve střílečce hledat větší uspokojení, než jaké poskytuje pistole Desert Eagle v titulu Counter-Strike. Pomalou kadenci vyvažuje ohromné poškození, a zásah do hlavy tak vždy znamená nepřítelovu smrt. Každá střela vedle vás však může stát život, a Desert Eagle proto vyžaduje naprostý klid a precizní mušku.

Bleskomet v Quake 3

Lightning Gun (Quake 3): Přesnost bleskometu se snižuje při pohybu myší. Pro maximální efektivitu je tak nepřítele třeba držet v hledáčku především pohybem postavy. Zkušený hráč však protivníka "seškvaří" takřka v nulovém čase. Ze zbraně zkrátka sálá ohromná síla a virtuálně s ní zabíjet je radost.

Gravity Gun v Half-Life 2

Gravity Gun (Half-Life 2): Akce Half-Life by bez této zbraně byla poloviční. Gravity Gun vedl k řadě zábavných momentů i kreativních poprav. Zbraň navíc titul oživovala o fyzikální rébusy, které v některých herních pasážích akci rozvolňovaly.

Petr Zelený

Motorová pila v Doomu

Motorová pila (Doom): Pro mě maximální nostalgie. Dodnes si vzpomínám na tu radost, když jsem porcoval růžová neviditelná prasata, která se o moment později rozsypala na hromadu krvavých kostiček. Pila u mě poráží i ikonické BFG.

Tanya v Red Alert 3

Tanya (série Command and Conquer: Red Alert): Pokud vás hned nesloží vzhled této sexbomby, dvojice jejích uzin to určitě zvládne. A pokud se jí do cesty připlete nějaká budova, za pár vteřin ji dokáže vyhodit do vzduchu a ani se u toho nerozcuchá. Prostě holka do nepohody. A je pořád uvěřitelnější než bojoví medvědi a delfíni, co potápějí křižníky.

Temnota v titulech Darkness

Temnota ze série The Darkness: Sice se zatím ve hře objevila jen dvakrát, ale Temnotu by chtěl mít v arzenálu každý gangster. Tahle živá pekelná entita propůjčuje svému hostiteli Jackiemu Estacadovi nadpřirozené schopnosti i sílu. A nepřátele dokáže roztrhat na kusy. Případně pozřít jejich srdce, a sama se tak doléčit. Jen pozor na zářivky a lustry, světlo Temnotě vážně nesvědčí.

Jan Lysý

Světelné meče ve hrách ze světa Star Wars

Světelný meč (většina her ze světa Star Wars): O tom, že jednou budu máchat světelným mečem, jsem snil už od raného dětství. A nepustilo mě to ani v dospělosti (důkazem budiž replika meče Mace Windua, kterou mám na zdi). Světelný meč je nejen efektivní a stylový, ale i praktický. Klidně ho nacpete do kapsy. A co si přát víc?

BFG v Doomu 3

BFG (série her Doom): BFG je zkratka pro roztomilý název Big Fucking Gun. Jasná volba, co metá plazmové výboje. Každý jistě potvrdí, že si s touto zbraní lze užít spoustu srandy a nadělat při tom pořádnou paseku. Pro mě jedna z nejlepších zbraní videoherní historie.

Bojové vějíře v Mortal Kombat

Bojové vějíře (série her Mortal Kombat): Princezna Kitana ze série bojovek Mortal Kombat je jednou z mých nejoblíbenějších herních postav. Vždy když se začne ohánět svými vějíři a sekat s nimi hlavy i další části těla, jsem v sedmém nebi. Navíc jsou nejen účinné, ale také osvěží ve velkých vedrech. Prostě multifunkční záležitost.

Michael Mlynář

Gears of War: hlavní hrdina Marcus Fenix s puškou Lancer

Lancer (série Gears of War): Není to až taková klasika jako jiné zbraně, ostatně objevila se až na této generaci konzolí, ale tahle bambitka mě z nějakého důvodu fakt baví. Dá se s ní posekat (doslova) skoro všechno, má skvělou kadenci, dobrou přesnost a bývá do ní dost nábojů. V posledních dvou dílech Gears of War jsem se dokonce cítil nesvůj, když bylo mrchy z vesmíru potřeba střílet něčím jiným.

Final Fantasy VII

Catastrophe (Final Fantasy VII): Vlastně to není zbraň, spíš jen jakási bojová technika, ale nedá se na ni zapomenout. Je to nejvyšší takzvaný Limit Break rozzlobeného pistolníka Berreta. Slušné "zabijáky" měly i jiné postavy, ale Katastrofa je zkrátka krásný masakr, a to dokonce i v hranaté grafice první PlayStation. Impozantnější útok byl v celé hře jen jeden: Sephirotův Meteor.

Soul Calibur - Ivy

Valentine (série Soul Calibur): Ivy Valentine je mojí nejoblíbenější postavou v sérii Soul Calibur. Pochopitelně je to kvůli meči, který je absolutním technickým zázrakem, protože se umí natahovat a tuhnout podle potřeby. Moc nepotěší, že Ivy patří k těm obtížněji osvojitelným postavám, a tak i s tímto bezmála bondovským zázrakem mě občas porazí nejen amatéři, ale dokonce i kluci v redakci. Ale fakt jen občas.

A které zbraně utkvěly v paměti vám?


Témata: Meteor