Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnovější Lara Croft předvede spolupráci hrdinky s prastarým bohem

  0:01aktualizováno  0:01
Nejde o plnohodnotného pokračovatele série Tomb Raider, nýbrž o velmi zajímavý krok stranou.

Lara Croft and the Guardian of Light

Lara Croft and the Guardian of Light neaspiruje na zařazení do hlavní "tombraiderovské" série. Spíše využívá současného zájmu o nejrůznější odbočky.

Vedle počítačů se nové akční dobrodružství s archeoložkou Larou objeví také na sítích Playstation Network a Xbox Live. Na všech třech platformách by hra měla vyjít pouze v Lara Croft and the Guardian of Lightdigitální podobě, tedy ke stažení a pochopitelně i za příznivou cenu.

Hlavní hrdinkou celé záležitosti je Lara Croft, to se rozumí samo sebou. Nepozastavujte se však nad případnými příběhovými kolizemi s hlavní sérií. Lara Croft v tomto případě působí jako univerzální hrdinka a autoři se příliš nenadřeli s tím, aby Guardian of Light zasadili do celkového kontextu.

Každopádně, kdysi dávno se odehrál mohutný souboj mezi dvěma bohy. A o co jiného se ten souboj mohl odehrát, než o vzácný artefakt, tentokrát pojmenovaný Mirror of Smoke. Vše vlastně skončilo tak, jak mělo. Dobrácký bůh Totec porazil špatného Xolotla. Totec následně pohřbil sama sebe do zrcadla umístěného v jakési hrobce.

O dva tisíce let později se do hrobky dostává Lara Croft, jenže tentokrát si zřejmě nedávala dobrý Lara Croft and the Guardian of Lightpozor, protože jí sledovala banda žoldáků. Ti opět přivedou na scénu zlého boha Xolotla a zábava může začít.

Proti takovému zlu by Lara Croft sama neobstála. Proto se hodí, že ze spánku procitá i Totec a s lidskou hrdinkou spojuje své mocné síly. Právě v tomto spojenectví spočívá zřejmě největší lákadlo celé hry, protože se promítá i do herních mechanismů. Guardian of Light je hratelný klasicky sólově, ale můžete si ho střihnout i (nebo spíše především) kooperativně.

V takovém případě se jeden z hráčů chopí Lary Croft a druhý dostane do rukou Toteca. A to dá rozum, že každý z této povedené dvojice vyniká v něčem trochu jiném. Pro úspěšné vyřešení řady situací, ať už bojových nebo hádankových, bude nutné spojit jejich unikátní schopnosti a arzenál.

Nový přírůstek do historie Lary Croft se od "tombraiderovské" série neliší jen ve formě distribuce aLara Croft and the Guardian of Light možností zahrát si s kamarádem. Změny jsou ještě dalekosáhlejší a patrné na první pohled.

Pravověrné fandy zřejmě zaskočí zvolený pohled, který je umístěn nad hlavy hrdinů. I kvůli tomu bude hra o poznání svižnější, vždyť za každé zabití bude Lara s Totecem sbírat body, stejně jako za sbírání světélkujících bublin.

K boji používá Lara klasickou dvojici bouchaček, případně pušku. Autoři ji vybaví i speciálním hákem, který bude nepostradatelný především při řešení prostorových hádanek, které by navzdory většímu důrazu na akčnost neměly chybět.

Hrdinové se nejednou ocitnou před propastí, kterou nepůjde překonat jinak než právě s pomocí háku. Lara ho nejprve o něco zachytí a přehoupne se na druhou stranu. Totec je všakLara Croft and the Guardian of Light stále na svém místě a je třeba ho dostat přes propast. Lara mu proto hák hodí a přenese ho k sobě.

Totec jí pak na oplátku vypomůže svým mohutným štítem tehdy, když je třeba se dostat na nějaký vyšší objekt. Štít položí na sebe a nechá Laru na něj vyskočit. Potom se sám odrazí od země a vymrští hrdinku ještě výše.

Ve chvílích, kdy ani to nepomůže, jsou tu Totecovy oštěpy, které svou silou dokáže mrštit do zdí, kam se zapíchnou a vytvoří pro Laru cestu, jak se dostat nahoru. Zkrátka a dobře, tvůrci se snaží vytvořit co nejlepší prostředí pro kooperativní zážitek, kdy hráči nepobíhají vedle sebe a každý si neohřívá jen tu svojí polívčičku, ale kdy skutečně spolupracují.

Jenže, co když ke hře sedne hráč, který si ji Lara Croft and the Guardian of Lightchce vychutnat sám? V takovém případě se chopí samotné Lary a Totecova fyzická přítomnost odpadá, byť bude například poskytovat různé rady a v příběhu pochopitelně chybět nebude.

I tak bude ve hře chybět důležitý element, s čímž si autoři poradili tím, že úrovně pro sólové hraní poněkud upravili, případně do nich umístili potřebné předměty ke zdolání hádanek.

Vedle hádanek, kterých bude na arkádu překvapivě velké množství, byť podle všeho rychle řešitelných, tu je také boj, jenž by měl hrát podstatnou roli, jelikož právě ten se převážnou měrou postará o dynamičnost hry.

Se značným spádem souvisíLara Croft and the Guardian of Light i snaha co možná nejméně hendikepovat smrt. Poté, co vám dojdou životy, objevíte se nedaleko místa svého skonu, pouze s o něco menším obnosem nasbíraných bodů.

Lara Croft and the Guardian of Life vypadá na poctivou hru, která možná nebude mít plnohodnotný charakter, ale mohla by zabavit stejně nebo ještě více než leckterá "regálovka". Autoři mají zjevně dostatek dobrých nápadů i zkušeností na to, aby něco takového dokázali.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

Just Cause 4

Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez...



Najdete na iDNES.cz