Nejočekávanější adventury 2008

Nejočekávanější adventury 2008

Nejočekávanější adventury roku 2008

  • 23
Žánr adventur se po letech útlumu opět vrací na vrchol. Z obrovské nabídky chystaných titulů jsme pro Vás vybrali ty nejlepší.

Máme nesmírnou radost z toho, že před pár lety již prakticky odepsaný herní žánr vzkvétá. Pokud o tom ještě někdo pochybuje, nechť si přečte gigantický šestidílný článek od Petra Ticháčka z herní výstavy v Lipsku. Věřte, že to vůbec není snadný úkol, vybrat z takového množství kvalitních titulů, které se na letošní rok připravují, pouhých pět. Po dlouhém rozhodování nakonec padla volba na následující tituly. Zajímavým faktem je návrat několika legendárních herních vývojářů z firem, jako byly LucasArts nebo Sierra, kteří našli útočiště u německých distributorů.

A Vampyre story (detaily)
Nejočekávanější adventury 2008 V tomto případě ale výjimečně o nijak těžké rozhodování nešlo a na nejočekávanější adventuře roku 2008 jsme se v redakci jednomyslně shodli. Na nové dílo Billa Tillera se těšíme od první chvíle, co byla před dvěma roky oznámena, a s každým dalším zveřejněným obrázkem se naše nadšení stupňuje. A rozhodně nejsme sami – A Vampyre Story vzbuzuje nejvíce očekávání i mezi čtenáři, jak prokázala nedávná anketa.

Pro těch pár, co strávili poslední rok na Marsu a o hře ještě neslyšeli, několik základních faktů: Hlavní hrdinkou je krásná operní pěvkyně Mona, která se nešťastnou náhodou stane upírkou. Ale jelikož je to žena zvyklá na společnost a nechce se jí strávit zbytek „života“ na bohem zapomenutém hradě kdesi v Draxylvánii, vydává se na dalekou a nesnadnou cestu do Paříže. Doprovod při jejím putování jí bude dělat netopýr Froderick, klasický sidekick a především nevysychající studnice vtipných hlášek. To vše v nádherné, poctivě ručně kreslené grafice, která v klidu strká do kapsy i Runaway 2. Jediné z čeho máme obavy je rozhodnutí vývojářů rozdělit celý příběh na tři samostatné hry. Pokud ale nebudou mezery mezi jednotlivými díly příliš dlouhé, dal by se tento fakt brát i jako klad – vždyť tři hry jsou lepší než jedna. Každopádně už se nemůžeme dočkat!

Overclocked (detaily)
 Nejočekávanější adventury 2008 Další titul, který jsme měli mít na svých harddiscích již loni. Tým House of Tales, stojící například za špičkovým Moment of Silence, připravuje temný psychologický thriller odehrávající se v New Yorku. Hlavním hrdinou je armádní psycholog David MacNamara, který se snaží vyřešit několik podivných případů, které se v poslední době ve Velkém jablku staly. Několik mladých lidí bylo nalezeno v ulicích nahých, zkrvavených a bez nejmenšího tušení, co se vlastně přihodilo. Podstatnou část Davidova pátrání bude zabírat psychoanalýza těchto pěti lidí a to ve formě retrospektivních hratelných meziher, v nichž se převtělíme do jejich kůže.

Kromě samotného vyšetřování se hrou proplétá i vedlejší dějová linka, a tou je Davidova manželská krize. Veliký důraz bude kladen především na dialogy, kterých má být prý ještě více než v Moment of Silence, což někoho může odradit, na druhou stranu tak však mohou autoři lépe vyprofilovat jednotlivé postavy. Podle zveřejněných obrázků se vylepšení dotklo i grafické stránky, a přestože se nejedná o žádný technologický zázrak je radost na ní pohledět. Nezbývá tedy než držet palce, aby nedošlo k dalšímu odkladu, kterých už hra několik zažila.

Secret Files 2 (detaily)
 Nejočekávanější adventury 2008O tom, že se jedna z nejúspěšnějších adventur posledních let dočká pokračování, nepochyboval asi nikdo. To, že se ho dočkáme tak brzo po prvním dílu, je ale překvapivé, stejně jako fakt, že na něj dvojka vůbec nenavazuje. Němečtí Fusionsphere Systems již minule dokázali, že dovedou stvořit výbornou hru a prostoru na různá vylepšení jim příliš nezůstalo, dočkáme se tedy pouze drobných kosmetických změn, jako třeba několika pozic kamer v průběhu dialogů nebo „obrazu v obraze“, tak jak jsme viděli například ve Fahrenheitovi. Samozřejmostí bude opět nádherná předrenderovaná grafika, tentokrát navíc obohacená o podporu stále oblíbenějších širokoúhlých monitorů. Co bohužel zřejmě ještě zůstane, je naivita a neoriginalita zápletky hry, která se jasně inspiruje Broken Swordy a Indianou Jonesem. Nina s Alexem tentokrát budou pátrat po starobylém pergamenu. Bližší podrobnosti zatím nejsou známy, stejně jako samotný podtitul hry, již teď je ale jisté, že nepůjde o nic menšího než záchranu světa.

Gray Matter 
Nejočekávanější adventury 2008Jane Jensen. Už jen toto jméno samo o sobě stačí, abychom o kvalitách této hry neměli nejmenší obavy. Legendární herní designérka, která má na kontě tak kultovní dílo, jakým je série Gabriel Knight, se po dlouhých letech opět pouští do nové hry. S vývojem Gray Matter to jednu dobu vypadalo bídně, naštěstí se do věci vložila německá společnost dtp a nyní je vše na nejlepší cestě k úspěšnému dokončení.

Na první pohled na hře nic výjimečného není – klasické point’n’click ovládání, průměrná grafika a zápletka o starobylém domě, kam se jde hlavní hrdinka Samantha náhodou schovat před bouří, když se jí v noci porouchá motocykl, vyvolá u zkušenějších hráčů jen pohrdavý úsměšek. Jenže příběh bude o dost komplikovanější, dočkáme se lékařských experimentů a kontaktů se záhrobím… Můžeme se těšit na uvěřitelné dialogy a především originální puzzly, kterými je Jane Jensen tolik proslulá. Výjimečně důležitou roli bude hrát tentokrát hudba, kterou má na svědomí Janin manžel Robert Holmes. Jeho klavírní doprovod postrčí již tak hutnou atmosféru ještě o nějaký stupeň výše.

 Mata Hari 
 Nejočekávanější adventury 2008Postava nejslavnější špionky všech dob je ideálním adeptem na hlavní hrdinku počítačové hry a je s podivem, že hra na motivy jejího života vzniká až nyní. Na designerské pozici tentokrát nesedí vývojářská celebrita jedna, ale rovnou dvě a to jmenovitě Hal Barwood a Noah Falstein. Že Vám tato jména nic neříkají? A co Indiana Jones and the Fate of the Atlantis, podle mnohých ta vůbec nejlepší adventura všech dob? Tak právě tu mají mimo jiné tito pánové na svědomí. Hodně si slibujeme od nového typu herního rozhraní -autoři se totiž rozhodli spojit inventář a dialogová témata v jedno. V praxi to vypadá tak, že s těmito tématy zacházíte jako s klasickými předměty, používáte je na aktivní místa na obrazovce atd…

Doufejme, že tento přístup bude v praxi fungovat a nebude hraní jen zbytečně znepřehledňovat. Důležitou částí Mata Hariny kariéry bylo svádění mužů a o tuto kratochvíli nepřijdeme ani ve hře. Hlavní hrdinku dokonce uvidíme i v hodně odvážných modelech a spodním prádle, hra ale (bohužel :-) bude přístupná i dětem. Otázkou zůstává, zda se autorům podaří hru dokončit ještě letos – vydání je stanoveno na konec roku, a k nějakému zdržení dochází téměř pokaždé.

 Co ještě?
 Skvěle vypadajících her se ale chystá mnohem víc. Velice nadějně vypadá polská temná detektivka Act of Murder, kreslená komedie s kráskou v hlavní roli So Blonde, česká Memento mori od zkušených Centauri Productions, experimentální a opravdu originální Experience 112… a to v nedávných dnech vyšly dlouho očekávané pecky Sinking Island a Belief & Betrayal, na něž přineseme recenzi v nejbližších dnech. Rok 2008 bude pro příznivce adventur opravdu bohatý.


Témata: Atlantida, Psycholog