Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejočekávanější akce roku 2006 #2

  12:01aktualizováno  1:55
Vítejte u další várky horečně očekávaných akčních her tohoto roku. Jsou to opravdové perly, které mají šanci ná sohromit. Nový Tomb Raider, Hitman či Prey - to jsou jen některé z nich. Pojďme si je společně představit.

V prvním díle článku o nejočekávanějších akčních hrách tohoto roku jsme si představili potenciálně skvělé záležitosti jako Alan Wake, 25 to Life, Ghost Recon 3, Splinter Cell: Double Agent a Unreal Tournament 2007. Kdo si myslel, že tím nabídka končí, šeredně se mýlil, protože zde máme přinejmenším stejně nadějný nášup, po němž se jistě jenom oblíznete.

Hitman: Blood Money
Výrobce: IO Interactive | Vydavatel: Eidos | Datum vydání: březen 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Důraz na stealth
Konspirační thriller
Originální úkoly

Obavy:
Přílišné obtížnosti
                   

Ve vývojářském týmu IO Interactive nazývají nová dobrodružství holohlavého muže interně Hitman 3 Proč, to je celkem jasné. Předchozí díl jménem Contracts byl částečným remakem jedničky, přišel velmi brzy po dvojce a dá se říci, že vysoká očekávání do něj vkládaná nenaplnil. Na úspěšnou řadu tak má navázat právě Blood Money. A jde na to hezky od lesa. Zatímco v minulých dílech bylo v podstatě bez většího postihu možné přijít do úrovně, všechny tam vystřílet a splnit úkol, nasadí pokračování páky, aby přesně takovému způsobu hraní zabránilo. Teoreticky bude pořád proveditelný, ovšem ve chvíli, kdy ho uvedete do praxe, poznáte výhody opatrného plížení. Nejenže jsou nepřátelé v neustálé většině, která se i hodně dobrými kvéry, jež jsou ve hře dostupné, nedá jen tak postřílet, ale je zapotřebí dbát i na vlastní renomé. Čím více kraválu uděláte, tím budete zapamatovatelnější. Turisté si vás hezky zachytí na snímcích, přeživší zase věrně vyhotoví váš obličej. Pak se nemůžete divit, když se ocitnete na titulních stránkách většiny novin a časopisů, za něž by se modelky utloukly, ale vám, jako nájemnému vrahovi, hodně kazí pověst a snižují odměnu za misi, tzv. Blood Money, tedy krvavé peníze. Ty se během mise dají použít jako nepříliš legální platidlo – pokud vás někdo zahlédne při něčem zjevně nekalém, máte ještě možnost mu šoupnout balíček bankovek jako vyrovnání. Pak se důkazy stanou hodně matnými a vy zkasírujete nekrácenou částku. Kolem peněz se v novém Hitmanovi točí zhola vše. Kupujete si za ně nové vybavení, identity, ale třeba také „čistící“ týmy, jež po vás mohou uklidit nezamýšlenou paseku. Příběh by měl být o dost výraznější, než v minulém díle, který sliby v tomto ohledu příliš nesplnil. Tentokrát se na scéně objeví konkurenční agentura likvidující jednoho agenta té vaší za druhým. Vedle plnění nadmíru zajímavých misí tak budete muset najít klíč k tomuto problému, jinak se v hledáčku snipera objeví i sám Hitman.

Hitman: Blood Money Hitman: Blood Money Hitman: Blood Money

Tomb Raider: Legend
Výrobce: Crystal Dynamics | Vydavatel: Eidos | Datum vydání: duben 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Návrat ke kořenům
Nový engine
Šikovnější Lara

Obavy:
Že se druhý návrat zase nepovede a definitivně Laru pohřbí
                   

Slavný návrat Lary Drift už byl plánován jednou. V roce 2003 vyšlo dlouho očekávané pokračování Angel of Darkness uvozující novou generaci her s prsatou archeoložkou v hlavní roli. Že dopadlo dost bledě víme všichni moc dobře. Core Design kvůli tomu šli od koryta a Eidos do vývojářských křesel dosadil kluky a holky z Crystal Dynamics stojící za povedenými kousky ze sérií Soul Reaver a Legacy of Kain. Co dělalo původní Tomb Raidery tak přitažlivými, ptali se tvůrci sami sebe. A došli k závěru, že kromě sympatické hlavní hrdinky, jíž tentokrát ubrali na silikonech, ale přidali na duchaplnosti, to byly především exotické kulisy, temné hrobky, důmyslné pasti a vychytralé hádanky. A přesně na tom by měl Tomb Raider: Legend stavět. Už žádná Praha nebo Paříž, Lara se nejlépe cítí, když jde po stopách Indyho, což se jí po menší pauze zase přihodí. Vedle Bolívie, Peru, Burkina Faso či Himalájí to bude ještě spousta dalších lokací, protože hru byste rozhodně neměli pokořit za dnes obvyklých deset hodin, připravte si spíše dvojnásobek. Slibovány jsou mnohem kompaktnější hádanky, už žádné „zmáčkni páčku a akrobatickým způsobem se dostaň do dveří, než se zavřou.“ Nové puzzly mají mít souvislost s přidanými pohyby, jež Laru velmi výrazně přibližují novodobé sérii Prince of Persia, takže budete lézt po stěnách, přeskakovat propasti, ručkovat a mnoho dalšího. Podle novinářů, kteří měli možnost vidět hratelnou verzi v chodu, jsou nové vychytávky vyvedeny ještě plynuleji, než v Princovi, což je takřka neuvěřitelné. Na dynamice naberou i záživné přestřelky, které by měly především pobavit, nikoliv frustrovat, takže čekejte automatické zaměřování, ale i spousty nových „moves“ s pistolkami. Nevyhneme se ani soubojům na blízko. Snad si s tím vším kamera nějak poradí. Použit byl maximálně vylepšený engine z Legacy of Kain: Defiance, díky němuž se hře dostává realistického nádechu, zároveň však nevypadá nijak přehnaně spektakulárně.

Tomb Raider: Legend Tomb Raider: Legend Tomb Raider: Legend

Prey
Výrobce: Human Head Studios | Vydavatel: 2KGames | Datum vydání: únor 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Zajímavá atmosféra
Neotřelý design úrovní
Spousta originálních vychytávek

Obavy:
Chaotičnosti a přeplácanosti
                   

Již jednou zrušený projekt vstal v minulém roce zcela nečekaně z mrtvých a letos bychom se ho měli konečně dočkat. Částečně za ním stojí 3D Realms, kteří však mají dost starostí s Duke Nukem Forever, takže jim vypomáhají díky Rune známí Human Head Studios. Prey vypráví příběh indiána Tommyho, který obývá rezervaci spolu se svou snoubenkou Jenny a cherokeeským dědečkem. Tommy se chce dostat do civilizovaného světa, jeho nejbližší jsou ovšem proti, a jak se ukáže, nebylo to zrovna správné rozhodnutí, protože jednoho krásného dne přiletí loď agresivních mimozemšťanů a celou rezervaci nasaje. Obří vesmírná bárka pohltila doslova vše, prostředí i lidi, což si Tommy nenechá líbit a vydává se na záchrannou misi své milé, jelikož dědeček invazi nepřežil. Svému vnukovi však bude radit v astrální rovině a hlavně ho naučí několika indiánským „kouzlům“ jako je například Spirit Walk, jehož prostřednictvím můžete opustit svou tělesnou schránku a vydat se na pochůzku jako duch. Nebo Wall Walk umožňující pochodovat po stěnách a stropech. Nejen kvůli této schopnosti je na design úrovní v Prey kladen značný důraz. Neméně důležité bude vypořádat se s takřka všude rozmístěnými teleporty, jež hráče vyhodí na zcela neočekávaných místech, třeba v hloučku nepřátel. Hodně se těšíme i na hrátky s gravitací, kterou dostanete čas od času příležitost změnit a vyřešit tak zapeklitý problém, ať už s nějakou tou nepříliš složitou hádankou nebo davem nepřátel. Již podle obrázků se dá lehce vytušit, na jakém že enginu Prey běží. Ano, je to dobře známý Carmackův motor použitý v DOOM 3 a Quake 4, takže se připravte na zhruba stejnou grafickou úpravu i hardwarové nároky. Pokud bychom se u Prey měli něčeho obávat, byla by to asi přílišná přeplácanost, chaotičnost a nevyváženost. Přeci jen, autoři si na nás přichystali tuny inovativních prvků, což je samozřejmě dobře, jen doufáme, že je dokáží ukočírovat.

Prey Prey Prey

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Výrobce: GSC GameWorld | Vydavatel: THQ | Datum vydání: srpen 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Obrovská rozloha
Živý svět plný ponuré atmosféry
Technika

Obavy:
Zda to autoři zvládnou
                   

Nejprve dobrá zpráva ohledně tohoto projektu: nedávno vývojářský tým GSC GameWorld ohlásil, že již předal hotovou verzi Stalkera do rukou vydavatele, společnosti THQ. Neradujte se ale předčasně, protože teď přichází zpráva špatná: THQ chce tuto verzi ještě asi 6-8 měsíců upravovat, takže se nakonec dočkáme nejdříve začátkem druhé poloviny roku. Přesto jde aspoň o malé světélko osvětlující jinak potemnělý tunel. Příběh čerpající z díla bratrů Strugackých popisuje následky druhé černobylské katastrofy, která změnila okolí elektrárny k nepoznání. Vyskytují se zde podivné entity, do oblasti byli nahnáni vojáci i vědci a v neposlední řadě se sem vydali i Stalkeři – dobrodruzi pachtící se po cenných artefaktech. Největší devizou hry by mělo být rozsáhlé a dynamicky fungující prostředí o rozloze třiceti kilometrů čtverečních. Zde se krom hráče bude pohybovat spousta dalších NPC, zmutovaných nepřátel i konkurenčních Stalkerů, s nimiž se budete přetahovat o zakázky splnitelné vždy jedním z nich. Tento přístup má dosáhnout takových mezí, že se na konci budete smířit s vedlejším zakončením, protože hlavní chod vám již někdo vybral. Ponurý a dosti atmosférický svět navíc okoření nejrůznější anomálie – náhodné jevy, které vám buď pomohou nebo uškodí, jmenujme třeba na určitých místech se objevivší radiaci. Jelikož bude prostředí neskutečně rozlehlé a po svých byste ho jen tak nepřešli, nabízí se k použití množství dopravních prostředků – od klasické Lady, přes kamion, až po vrtulník. Grafika vypadala v roce 2003 jako z jiného světa, nyní už půjde víceméně o standard, i když autoři dlouho nevydali nové obrázky. Je zcela evidentní, že Stalker byl pro nepříliš zkušené ukrajinské studio příliš velkým soustem, jehož rozžvýkáním a strávením zabili příliš mnoho času. Uvidíme, zda se omezené kapacity podepsaly i na výsledné kvalitě a doufejme, že THQ hru za toho půl roku dostatečně otestuje a zoptimalizuje.

Stalker Stalker Stalker

SiN Episodes
Výrobce: Ritual Entertainment | Vydavatel: Valve Software | Datum vydání: únor 2006 (první epizoda) | Homepage
BonusWeb píše:
Herní karta
Stáhněte si:
Screenshoty
Příslib:
Obrovská rozloha
Živý svět plný ponuré atmosféry
Technika

Obavy:
Zda to autoři zvládnou
                   

Původní Sin byl jednou z nejvýraznějších akcí roku 1998, jenže měl tu smůlu, že obsahoval spoustu bugů a chvíli po něm vyšel bombastický Half-Life. Na Sin, jehož hraní také poskytovalo velmi kvalitní zábavu, se tak velmi rychle zapomnělo. Až letos osvěžil své vzpomínky tým Rituál Entertainment, spojil své síly s Valve (které první díl nepřímo pohřbilo), od něhož zakoupil engine Source a získal možnost lukrativní distribuce přes Steam, jenž je jako stvořený k epizodickému vydávání nového projektu Sin Episodes. Půjde o ucelené epizody z nadmíru zajímavého universa s ještě zajímavějšími charaktery (vzpomínáte na Elexis Sinclair?). Epizod by mělo být celkem devět (vydávat se budou po půl roce až do léta páně 2009), ale je více než jasné, že jejich osud se bude odvíjet od úspěchu první z nich – Emergence, kde se vžijete do role starého známého Johna Bladea. Před pár dny vypuštěné in-game video v nás ale zanechalo hlodat červíčka pochybnosti – hra se totiž až příliš okatě podobá Half-Life 2. Ať už grafikou, prostředím či technikou, v některých chvílích jsou obě hry nerozeznatelné. HL 2 je samozřejmě famozní akcí, ovšem takhle evidentní kopie neprospěje nikomu. Snad tedy autoři přidají nějaké ty objevnější prvky, pak budeme mít co do činění s opravdu férovou, stylovou střílečkou. Za cenu dvaceti dolarů dostanete přes Steam jednu epizodu trvající zhruba pět hodin, což zase není až tak špatný poměr cena/výkon. Hráči, kteří minou předchozí epizody a budou si chtít stáhnout novou, se nemusí bát, že ji příběhově nepochopí. Jednotlivé části totiž budou jasně oddělenými celky, většinou s odlišnými postavami a budou se prolínat jen na určitých místech.

Sin Episodes Sin Episodes Sin Episodes

Tak a jsme na konci našeho povídání o nejočekávanějších akcích roku 2006. Samozřejmě, nadějných titulů bychom našli více a pokud se nám nějaký obzvlášť zalíbí, zcela jistě si ho rozebereme v podrobném preview, ale jako reprezentativní vzorek slouží náš přehled rozhodně dobře. Sami jsme zvědaví jak dopadne třeba takový Duke Nukem Forever, který vstupuje do devátého roku svého vývoje. Popravdě, vůbec autorům nezávidíme – devět dlouhých roků se po něčem bezvýsledně pachtit, to jistě nedělá nikdo rád, ovšem v této chvíli už je projekt v podstatě nemožné zastavit, jelikož spolykal těžko představitelné finanční prostředky, které svým prodejem horko těžko vrátí, a navíc na něm přímo závisí další existence 3D Realms. Něco nám říká, že bychom se s Dukem mohli letos již skutečně setkat. Bez záruky pochopitelně:)
Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Které herní resty se chystáte dohnat během prázdnin?

Assassin's Creed Origins

Před námi je z herního hlediska asi nejslabší měsíc v roce, což je ideální příležitost pro dohnání alespoň několika...

Ani tahové strategie nebo hry pro děti nejsou v bezpečí před pornem

Titan Quest

Vytváření erotických modifikací není doménou jen těch nejoblíbenějších her, ale týká se i okrajových žánrů. Ani náročné...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...



Najdete na iDNES.cz