Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejočekávanější strategie roku 2003 #2

  12:00
Přinášíme vám druhý díl seriálu, ve kterém jsme vám nabídli pohled na nejzajímavější strategie roku 2003. Zvučná jména jako UFO: Aftermath, Silent Storm či Warlords 4: Heroes of Etheria mluví snad za vše.

V prvním dílu článku o nejočekávanějších strategiích pro letošní rok jsme si představili takové potenciální pecky jako Command & Conquer: Generals, Commandos 3 nebo Master of Orion 3. Druhý a zároveň poslední díl je na kvalitní hry neméně silný. Nebudeme zdržovat dlouhými úvody, jenom připomeňme to, co již bylo řečeno – drtivá většina z uvedených her byla již odložena a data vydání proto berte s velkou rezervou.

 Perimeter
 
Výrobce: K-D Labs | Vydavatel: 1-C Company | Datum vydání: Q1/2003 | homepage
BonusWeb píše:
Rozhovor
Novinka #1, #2
Stáhněte si:
E3 trailer,
ECTS trailer #1, #2
Screenshoty #1, #2, #3
Exkluzivní screenshoty

      

Na prstech jedné ruky by se daly spočítat skutečně originální realtimové strategie. Perimeter má ambice takovou hrou být. Co tak nového a doposud neobjeveného přináší na monitory osobních počítačů, že stojí za to se o něj zajímat v přehledu nejočekávanějších her? Perimeter je real-time strategie postavená na konceptu neustálého teramorfingu. Princip hry spočívá v tom, že hráč přistane se speciální jednotkou, která je k tomuto účelu zvlášť vytvořena, na určitém ohraničeném území, a přistávací jednotka se ihned přemění v základní zdroj energie. Pomocí ní je třeba vytvořit základnu, která slouží ke sbírání a distribuci energie. Po hráči je žádáno, aby neustále měnil povrch planety pomocí speciálních jednotek. Je vcelku jedno, jestli je zapotřebí místo pro stavbu základny, nebo naopak vysoký kopec pro lepší obranu: taktika se zkrátka přizpůsobuje možnostem teramorfingu. Čím více země upravíte a tím zaberete pro svoje účely, tím více energie získáte, více jednotek zbudujete a budete mít i větší šanci porazit soupeře. Jednotky se budou sdružovat do skupin podle typu, což usnadní jejich ovládání. Navíc se budou inteligentně stavět do formací a bude možné je různě transformovat. Když originální koncept přeměny krajiny spojíme se skvěle vypadajícím prostředím vykresleným pomocí moderního 3D enginu, máme před sebou takřka dokonalý obrázek skvělé a inovativní RTS.

Perimeter Perimeter Perimeter

 Port Royale
 
Výrobce: Ascaron | Vydavatel: Ascaron | Datum vydání: 7. března 2003 | homepage
Stáhněte si:
Trailer
Screenshoty

      

Přibližně rok a půl stará budovatelská strategie Patrician II si nejen na BonusWebu vysloužila vysokou známku za svoji propracovanost a originální námět (námořní obchody, výroba komodit a politikaření v období konce středověku). Autoři se proto rozhodli pro nepřímé pokračování s názvem Port Royale, které před půlrokem vyšlo v německy mluvících zemích (recenze na Gameswebu) a nyní se chystá i na ostatní trhy.
Hra vás zavede do 18. století do karibské oblasti, kde jakožto malý obchodníček se svou starou lodí a hrstkou námořníků začínáte nakupovat a prodávat komodity mezi městy. Postupně získáváte větší bohatství, seženete si plavidla vybavené zbraněmi, silnějším trupem a do nich nacpete zkušenější posádku. Později rozšíříte své aktivity na suchou zem, začnete sami podnikat a vyrábět to, co jste před tím draze nakupovali. Občas dojde i na námořní bitvy při přepadech piráty nebo při šarvátkách mezi koloniemi Španělů, Portugalců a Angličanů. Ve hře je k prozkoumání a navštívení přes šedesát měst, celková rozloha dosáhne skoro pět miliónů čtverečních mil. V Německu Port Royale sesbírala známky těsně pod devadesát procent, což jasně hovoří o jejích kvalitách.

Port Royale Port Royale Port Royale

 Praetorians
 
Výrobce: Pyro Studios | Vydavatel: Eidos Interactive | Datum vydání: únor 2003 | homepage
BonusWeb píše:
První dojmy
Profi preview
Novinka
Stáhněte si:
Demo
Trailer #1, #2
Screenshoty

      

Vývojáři z Pyro Studios jsou dostatečně známým pojmem. Vždyť strategii Commandos, ať už první či druhý díl, hrál skoro každý. Kromě dalšího pokračování se ve španělských dílnách kutí i RTS Praetorians, odehrávající se v dobách vzestupů a pádů starověkého Říma. Vy se ujmete velení několika oddílů špatně vycvičených pěšáků a v dlouhé kampani se postupně utkáte s Galy, Egypťany i s římskými rebely a vaše armáda se rozroste na stovky silných mužů, kteří prošli mnoha bitvami. Oproti jiným RTS se hra zaměřuje hlavně na boj. Přestože lze vojáky v misích doplňovat, tato možnost je jen ojedinělá, navíc odpadá i těžba surovin a vše se tak může soustředit jen a jen na taktiku. Ta se odvíjí podle přeskupování jednotek a jejich řazení v oddílech. Každý typ pěšáků zvládá různé formace, zatímco těžká pěchota se mimo jiné bleskurychle přeskupí do želvy, lučištníci mají svůj postoj na střelbu do dálky a lehká jízda se při kontaktu s nepřítelem může sšikovat do rozestavění na zteč. Galové a Egypťané zato útočí bez jakékoliv organizace a řádu, ovšem do boje jdou s drtivou početní přesilou. Jinak hra počítá s dnes standardními RPG prvky, generály, ale třeba i s kondicí nebo velkým vlivem terénu. Podle demoverze se Praetorians mezi podobnými tituly rozhodně neztratí, ovšem jestli je termín vydání (únor 2003) díky neustálému odkládání nadějný, těžko říct.

Praetorians Praetorians Praetorians

 Republic: The Revolution
 
Výrobce: Elixir Studios | Vydavatel: Eidos Interactive | Datum vydání: 2003
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Trailer
Screenshoty

      

Mix politikaření a hry na boha – to je Republic: The Revolution, hra s více jak tříletým vývojem. Po rozpadu Sovětského svazu vznikly nové autonomní republiky a začíná boj o politickou moc. Jako obyvatel republiky Novistrana zakládáte novou politickou stranu a postupně se z malinkého seskupení s prakticky žádnou podporou vypracováváte stále výš. Konkurenci tvoří dalších patnáct stran, spolků a frakcí, které také chtějí rozhodovat o dění ve státě a stát se jeho prezidentem. Výběr hlavní ideologie zahrnuje vše, co kdy naše planeta zažila; od fašismu, přes komunismus, diktaturu, anarchismus, až po tradičnější zřízení a poněkud mírnější politické názory. Získávání větší voličské základy a popularity je zpočátku obtížné, zdlouhavé a dost závisí na zvolené ideologii. Díky malým možnostem musíte začít s vylepováním plakátů, menšími demonstracemi nebo populistickými řečičkami. Později přijde první možnost ukázat se v rádiu nebo televizi, pak intriky, vymývání mozků, špionáž nebo vojenský nátlak. Grafika a herní prostředí je prakticky neomezené a obrovsky svobodné – svou kariéru můžete budovat libovolně dlouho. Republic simuluje každodenní život v několika desítkách sídel, v malých vesnicích i v rozlehlých městech. Každý z jednoho miliónů obyvatel si žije svůj život, chodí do práce, za zábavou, za nákupy a mezi tím si ráno co ráno a večer co večer odemyká a zamyká zámek do svého bytu. Kamera se ve venkovních prostorách dostane kamkoliv a správný politik, který chce získat masy na svou stranu, by měl vědět, jací jsou jeho voliči a co dělají. Republic: The Revolution na herních výstavách posbírala za svoji originalitu a simulaci chodu celého státu slušnou řadu všelijakých ocenění, otázka je, kdy vůbec vyjde…

Republic: The Revolution Republic: The Revolution Republic: The Revolution

 Rise of Nations
 
Výrobce: Big Huge Games | Vydavatel: Microsoft | Datum vydání: březen 2003 | homepage
BonusWeb píše:
První dojmy
Novinka
Stáhněte si:
Trailer
Screenshoty #1, #2

      

Mix her Empire Earth a Civilization – to přesně vystihuje Rise of Nations, budoucí hit letošního roku. Hra zabírá čtyři tisíce let lidských dějin v roli jednoho z mnoha národů. Rise of Nations běží v reálném čase, ale principy připomíná spíše tahovou Civilizaci. Kolem prvního města vesničané budují základní stavby, tím město postupuje na další úroveň, zvětšuje se jeho vliv a hranice celého státu. Za nimi není možné cokoliv stavět, navíc je pobyt za cizími hranicemi penalizován úbytkem zdraví jednotek. V Rise of Nations jde především o včasné zabrání zdrojů. Těch je celkem šest a jsou nevyčerpatelné. Jenže například rychlost těžby dřeva závisí na velikosti lesa. Z pár stromků na poušti se vyseká jenom pár klád, zato v hustém porostu se uživí až deset dřevorubců. Mimo základních surovin mají na mapě své místo i unikátní zdroje, podstatně zlepšující vyrobené jednotky nebo přidávající bonusy. Své území musíte rozšiřovat a snažit se ukořistit ten nejvýhodnější kus země. Kromě toho hra obsahuje spousty nápadů – každá zničená budova přinese díky plundrování a rabování pár surovin; obsazené město se musí nejdřív nějaký čas asimilovat, aby se stalo plnou součástí státu; vyhlášení války a její vedení stojí suroviny; použití atomových zbraní s sebou nese politické důsledky atd. Rise of Nations vyniká obrovskou variabilitou a znovuhratelností. Skirmish mód a multiplayer jdou v nejrůznějších nastaveních libovolně upravit. Na té samé mapě se tak může uskutečnit rychlá hra na dvě hodiny, tak masivní průřez lidskou historií na několik dnů. Neveřejná betaverze, z níž jsme vám nedávno přinesli obsáhlé dojmy, potvrzuje, že Rise of Nations opravdu bude trefou do černého…

Rise of Nations Rise of Nations Rise of Nations

 Roughnecks
 
Výrobce: Similis | Vydavatel: není znám | Datum vydání: 2003 | homepage
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Původně 3D akce Roughnecks se postupně změnila v lákavě vypadající kombinaci strategie a 3D akce. Příběh hry startuje v daleké budoucnosti, v níž lidstvo kolonizovalo planety a hodlá získat ještě další. Na jedné z nich se ukotvily první kolonie, ovšem jak už to tak bývá, o tamějších vetřelcích nikdo netušil do té doby, než se našly první hlavy oddělené od těla. Do akce za vyčištění cizích živočichů nastupuje speciální jednotka složená z několika specialistů, každý s unikátními schopnostmi a vlastnostmi. V průběhu hry se budou zlepšovat, získávat ničivější zbraně, dělostřeleckou podporu nebo bojové roboty. Roughnecks běží v reálném čase a klade důraz na válčení s několika málo muži, se kterými by se měl hráč postupně ztotožnit. Autoři slibují unikátní bojový systém, jenž nabídne obrovskou volnost; jednotliví vojáci budou moct vykonat naprosto libovolnou akci. Nepřátelská AI bude prý revoluční (což ale slýcháváme docela často), mimozemšťané se budou vzájemně krýt, utíkat z boje nebo útočit z několika stran. Použitý SIMotion engin zaručuje nejenom perfektní grafické zpracování, ale také vypilovaný systém střelby a poranění, plně zničitelné prostředí nebo měnící se počasí. Hra by měla vyjít i na konzolích PS2, Xbox a GameCube.

Roughnecks Roughnecks Roughnecks

 Silent Storm
 
Výrobce: Nival Interactive | Vydavatel: Jowood | Datum vydání: květen 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Jagged Alliance 2, jedna z nejlepších a nejhratelnějších tahovek, která kdy vyšla, se třetího dílu už pravděpodobně nedočká. V dalších letech se ostatní vývojáři snažili na Jagged Alliance 2 jakž takž navázat, nicméně jejich tituly se jen stěží co do hratelnosti vyrovnali své předloze.
Tahová strategie Silent Storm z prostředí druhé světové války má ale předpoklady, aby se stala důstojným nástupcem Jagged Alliance. Propletený příběh, v němž v roli velitele speciálního komanda musíte zabránit strašlivé katastrofě, o níž nemá tušení žádná ze znesvářených stran, slibuje různorodé nelineární mise a obrovskou volnost. Řezby se účastní několikačlenný tým vybraný z více jak čtyřiceti žoldnéřů, jejichž minulost, schopnosti a profese určují, nakolik se pro daný úkol hodí. Vývoj postav a RPG prvky vzdáleně připomínají systém z Falloutu. Díky špičkovému enginu a fyzikálnímu modelu má každá kulka jinou průraznost, trajektorii, vlastnosti a v různých částech těla udělá různě velkou paseku. Engin dovoluje zničit úplně cokoliv, například malá nálož umístěná na nosný pilíř zhroutí celý dům dolů, aniž by bylo nutné shánět rovnou tank nebo kila výbušniny – stačí jen vědět, co a jak dělat. Autoři kromě toho slibují propracovanou AI, spousty zbraní i techniky a vynikající grafiku. Máme se nač těšit.

Silent Storm Silent Storm Silent Storm

 SimCity 4
 
Výrobce: Maxis | Vydavatel: Electronic Arts | Datum vydání: právě vychází | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
E3 trailer
ECTS trailer
Video #1, #2, #3
Wallpapery
Fansite kit
Screenshoty #1, #2

      

Série SimCity patří v herním světě k těm nejoblíbenějším. Poslední SimCity 3000 bylo pro hráče spíše zklamáním, o to větší pozornost však upínají ke čtvrtému dílu. Co nového SimCity 4 hlavně přinese? Odklon od samotného budování a absorpci některých prvků z The Sims a především zrušeného SimsVille - stavět budete spíše menší města, jejichž základem nebude dům, ale simák. Zkrátka a dobře, potřeby lidí pro vás budou na prvním místě. Změny se dotknou stylu výstavby – bude konečně možné upravit si terén, budov bude mnohem více a budou se lišit i co do stylu, když už ne do funkce, budou mít i rozdílný vzhled podle kvality a služeb, které obyvatelům poskytnete. Hra bude věrně simulovat počasí, přechod dne a noci (a s tím související události, jako jsou například dopravní špičky), chybět nebudou ani nezbytné katastrofy jako zemětřesení, tornádo či opravdu ničivý výbuch sopky (některým z nich se ale půjde i bránit). Asi největší změnou vůbec je ale pozvednutí vaší pozice na vyšší úroveň – stavět budete postupně více měst, která propojíte obchodními cestami a brzy se z vás stane spíše komunální politik. Budete řídit jednotlivá města v regionu, která se navzájem podělí o zdroje surovin a budou si i jinak prospěšná. Celá hra běží ve 3D a grafika je skutečně pěkná, aby však byla dostatečně přehledná, Maxis vás nenechá volně si ji rotovat a přibližovat, ale nabídne jen několik fixních pohledů a několik stupňů zoomu. Zda je to krok dobrý či špatný, necháme na vás.

SimCity 4 SimCity 4 SimCity 4

 The Movies
 
Výrobce: Lionhead | Vydavatel: N/A | Datum vydání: ?/2003 | homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Peter Molyneux se opět pustil do projektu primárně určenému PC hráčům – a nebyl by to on, kdyby tím projektem nebyla originální a úžasně vypadající strategie. V preview, které jsme vám nedávno přinesli, jste se mohli dočíst v kostce toto: půjde zčásti o tycoonovitou strategii, ve které budete stavět vlastní malé filmové stuido, kupovat kulisy, najímat herce, kameramany, osvětlovače, zvukaře, střihače a další nezbytné pracovníky. Toto schéma ale nabourá možnosti, či spíše nutnost natáčení vlastních filmů. To bude zjednodušeno (ostatně těžko si lze představit simulaci natáčení v plném časovém rozsahu…). Pokud se vám povede vhodně namixovat herce, najmout kvalitní pracovníky, vše umístit do správných kulis a vhodně určit míru násilí, sexu a realističnosti, stane se z filmu trhák a vy získáte finanční prostředky na další rozvoj studia. Hra vás zároveň provede historií filmu od dvacátých let do současnosti, čemuž budete muset přizpůsobit žánry a obsah svých filmů. Hře nebude chybět humor a detaily, vaši herci mohou například propadnout alkoholu či drogám, mohou se z nich stát nesnesitelné "hvězdy", se kterými nikdo nebude chtít točit apod. Grafické zpracování bude plně 3D a sami asi po pohledu na obrázky uznáte, že vizuální dojem ze hry bude více než dobrý. Skoro se až nechce věřit, že jsou to opravdu in-game screenshoty, ale u Petera Molyneuxe je možné všechno. U někoho jiného bychom se možná báli, že tak náročný projekt zvládne a dotáhne do konce, ale P. Molyneux je výjimka, která si zaslouží naši plnou důvěru v to, že splní bezesporu velká očekávání.

The Movies The Movies The Movies

 Tropico 2: Pirate's Cove
 
Výrobce: Frog City | Vydavatel: GOD Games / Take 2 | Datum vydání: Q1/2003 | homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Pokračování skvělé a originální strategie Tropico si své místo v našem seznamu zajistilo především raikální změnou tématiky. Opět se podíváme na ostrov v Karibiku, tentokrát ale jako pirátský král. Hrát budeme moci buď náhodně generovaný ostrov, kampaň skládající se z několika na sebe navazujících scénárií, nebo samotné mise. V nich budeme plnit potřeby obyvatelstva, stavět budovy a vydávat nejrůznější edikty. Stavět budeme budovy zajišťující chod ostrova, vybavující pirátské posádky a zajišťující jejich relaxaci po návratu z úspěšné výpravy. Zajímavá je takzvaná plunder-based ekonomika, tedy systém založený na kořisti z pirátských výprav. Peníze, ale i zajatce/pracovníky budete tak získávat jen když budete pravidelně vybavovat na cestu dobré lodi, naplníte je nejlepší posádkou a vybavíte zbraněmi. Starat se musíte o pohodlí a vyžití vašich pirátů, ale také o to, aby vám zajatci, kteří na ostrově obstarávají chod všech zařízení, neutíkali. Je více cest jak na to – můžete je oblbnout pomocí kostelů a podplacených kněží, zvolit metodu tvrdé ruky a exemplárních trestů, nebo ještě jinou vlastní cestu. Ačkoliv běží Tropico 2: Pirate's Cove pod stejnou technologií jako jednička a její datadisky, nevadí to, protože vypadá opět výtečně a hlavně: přináší úplně nové prostředí a nový styl hraní – a tedy i nové hodiny, dny, týdny a možná i měsíce zábavy.

Tropico 2: Pirate Cove Tropico 2: Pirate Cove Tropico 2: Pirate Cove

 UFO: Aftermath
 
Výrobce: Altar Interactive | Vydavatel: Cenega | Datum vydání: ?/2003 | homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Videopreview
Videozáznam mise
Screenshoty

      

Člověka vždy potěší, když narazí na opravdu skvěle vypadající českou hru. I kdyby ještě nebyla hotová, ale pouze v přípravě. To je přesně případ UFO: Aftermath, který vzniká v brněnském studiu Altar Interactive, které má na svědomí pecku Original War. Nebudeme zde dlouze rozebírat příběh dalšího dílu slavné ságy UFO (potažmo X-COM), ale v podstatě půjde o taktickou akci, kdy budeme s komandem žoldáků zachraňovat svět po invazi mimozemšťanů. Oproti původním hrám budou omezeny budovatelské prvky (stavět budete jen celé základny, kde se budou vyvíjet nové technologie, vyrábět zbraně a trénovat jednotky), primární totiž bude taktická bojová část. Hra nabízí dynamicky generované mise, ve kterých budete bránit či zabírat území, popřípadě plnit jiné taktické úkoly. Generovat se nebudou jen úkoly, ale i samotné prostředí, podobně jako třeba v Diablu. Průběh mise bude zpracován mixem tahové a realtime strategie – vždy se zastaví čas, vy rozdáte úkoly a spustíte hru. V důležitých situacích se hra zastaví sama, jinak ji pauzujete přímo vy. Ve hře se pochopitelně setkáme se spoustou různých druhů nepřátel, řadou realistických i vymyšlených zbraní, žoldáci budou nabírat zkušenosti a zlepšovat své schopnosti a vůbec půjde o po všech stránkách komplexní záležitost. Grafické zpracování vypadá na obrázích také výtečně, a tak nezbývá než na závěr dodat, že se můžeme těšit na důstojné pokračování legendární série, které přinese řadu originálních prvků do žánru taktických strategií. A navíc je to český produkt, což – jak jsem již výše napsal – vždycky potěší.

UFO: Aftermath UFO: Aftermath UFO: Aftermath

 Warlords 4: Heroes of Etheria
 
Výrobce: SSG | Vydavatel: Ubisoft | Datum vydání: ?/2003 | homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Wallpapery
Screenshoty

      

Série tahových strategií Warlords se už brzy vrátí na naše PC ve své nejryzejší podobě, a to by bylo, abychom takovou událost nechali bez povšimnutí! Navíc čtvrtý díl se vydal cestou radikálních změn, které slavné hry minulosti přiblíží spíše jiné známé sérii - Heroes of Might & Magic. Za jednu ze šesti ras (lidé, trpaslíci, elfové vs. nemrtví, démoni a skřeti) se vrhneme do boje dobra proti zlu. Provádět budete klasické akce: zakládat a spravovat města, vyrábět jednotky, pohybovat jimi po mapě a bojovat. Správa města se bude hodně podobat právě sérii HOMM, jak ostatně sami vidíte z přiložených obrázků. Stejně jako v této hře se i ve Warlords 4 dočkáme bojů zpracovaných na samostatné taktické obrazovce, po které budete šoupat zúčastněnými jednotkami. Setkáme se i s hrdiny, kteří se zlepšují přísně podle RPG pravidel, umí kouzlit, nosit magické předměty a ovlivňují okolní jednotky podle svých schopností (také se účastní boje podobně jako v HOMM 4). Technické zpracování pochopitelně od třetího dílu série prošlo radikálními změnami. Technologií v pozadí hry je engine z Warlords Battlecry 2, což v nás vzbuzuje trochu skepsi podobně jako velká podobnost hry s Heroes of Might & Magic. Nicméně dojmy naší výpravy z letošní výstavy E3 byly více než dobré a pokud by vše nakonec dobře dopadlo, byli bychom poslední, kdo by se bránil zábavné, byť ne moc originální fantasy tahovce.
Jméno Heroes of Might & Magic padlo v souvislosti s novými Warlords mnohokrát. Proto jistě stojí za krátké připomenutí, že kromě datadisku Winds of War ke čtvrtému dílu se dočkáme i HOMM 5. O novinkách, které přinesou, není zatím známo nic, víme jen, že vyjdou 5. 12. 2003. V zákulisí se hovoří o opětovném stažení hrdinů z bojiště a větším počtu hradů, otázka je ale, nakolik jsou to fakta a nakolik zbožná přání fanoušků…

Warlords 4 Warlords 4 Warlords 4

 Warrior Kings: Battles
 
Výrobce: Black Cactus | Vydavatel: Empire Interactive | Datum vydání: únor 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Video
Screenshoty

      

Realtimová strategie Warrior Kings patří k nejvýraznějším strategickým počinům minulého roku. Leckde, a to i u nás, ale zůstala nedoceněna díky slabé AI a technickým potížím. Jinde si zase stejně jako na BonusWebu vysloužila známky kolem devadesáti procent. To vývojáře z Black Cactusu motivovalo, aby se pustili do pokračování a napravili všechny chyby. Naplno by tak mělo vyniknout, proč má Warrior Kings mezi RTS takový význam – v žádné jiné RTS nenajdete nelineární kampaně i mise, tak velký terén, obrovskou odlišnost jednotek, spojení válečných operací s ekonomickým zajištěním svého hradu a propracovaný vývoj svého národa. Všechny tři civilizace pojí stejné základy a identický vývojový strom, nicméně stavbou určitých budov se můžete vyvinout ke katolíkům, k technicky vyspělým renesančním lidem, nebo k pohanům. Autoři se zaměřili především na AI, největší slabinu prvního dílu, a dodávají, že se každý nepřátelský vůdce bude chovat jinak a bude mít jiné slabiny i přednosti. Přibude také diplomacie, ve skirmish módu budou počítačem ovládaní páni dokonce sami od sebe uzavírat aliance a pakty. Společně s novými jednotkami se hře objeví přes padesát ZCELA odlišných pěšáků, rytířů, lodí nebo fantasy potvor (nejde totiž jen o upgrady několika typů, ale každá jednotka má úplně jiné vlastnosti, využití a speciální schopnosti). Atraktivní temně středověký svět Warrior Kings: Battles by měl přijít už za měsíc.

Warrior Kings: Battles Warrior Kings: Battles Warrior Kings: Battles


Jak sami z obou dílů našeho přehledu vidíte, letos nás čeká spousta vynikajících strategických her. Pár z nich se pravděpodobně zařadí mezi nejlepší hry svého žánru, leckteré ovšem – což se ukázalo minulý rok – i přes velký hype propadnou…

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...