Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejslavnější astronaut konečně na počítačích - Perry Rhodan: Myth of the Illochim

  0:01aktualizováno  0:01
Svět Perryho Rhodana je prakticky nevyčerpatelná studnice nápadů. Ve formě rodokapsových sešitů vychází již od roku 1961.
80

Perry Rhodan: Myth of the Illochim

Platforma: PC
Výrobce: Braingame Publishing

  • Propracovaný svět
  • Logické úkoly
  • Dlouhá hrací doba
  • Málo nových nápadů

Herní karta

Perry Rhodan (PC)

Perry Rhodan (PC)Existují dva druhy her založených na nějaké slavné licenci. Jednak jsou to rychlokvašky, které se pouze snaží svést na momentální vlně popularity a až na vzácné výjimky není o co stát. Jako příklad nejlépe poslouží nedávno vydaný Iron Man.

Druhá skupina je ale přesným opakem – autoři si většinou vyberou předlohu, kterou mají opravdu rádi a narozdíl od předešlého případu se licencovanou předlohu nesnaží vysát, nýbrž obohatit. Místo vymýšlení vlastního univerza mají pak více času soustředit se na samotnou hru a vznikají tak díla, která mají potenciál oslovit i hráče původní předlohy neznalé. Podle našeho hodnocení jste již jistě sami uhádli, do které skupiny patří dnes recenzovaný Perry Rhodan.

"Celá zápletka se točí kolem dávno vyhynulé rasy tajemných mimozemšťanů a připomíná klasické archeologické hry jako např. Broken Sword."

Perry Rhodan (PC)Svět Perryho Rhodana je prakticky nevyčerpatelná studnice nápadů. Vychází ve formě rodokapsových sešitů již od roku 1961 a v dnešní době čítá již téměř 2500 dílů, což z něj činí největší sci-fi seriál, který kdy byl napsán.

Kromě rodného Německa je nesmírně populární v Rakousku, Francii, USA, Itálii a Japonsku, své fanoušky a dokonce i fanklub má i u nás. Přesto si troufám tvrdit, že většina čtenářů s Perrym nikdy nepřišla do styku a musím se přiznat, že jsem byl jedním z nich. To však nebylo nijak na škodu, jelikož po krátkém počátečním oťukávání jsem se nenásilně seznámil s hlavními postavami a souvislostmi a nic již nebránilo ponořit se do příběhu.

Ten začíná v daleké budocnosti na planetě Zemi, která je nečekaně napadena bojovými roboty a při útoku je unesena bývalá Perryho přítelkyně Mondra. Perry Rhodan (PC)Protože je Rhodan ve městě poměrně důležitým funkcionářem, je na něj po vypuknutí poplachu pro jeho vlastní bezpečnost vydán zákaz vycházení.

Co by to ale bylo za galaktického hrdinu, kdyby si v době ohrožení válel šunky u televize a tak je první úkol jasný – dostat se z hlídané budovy a zjistit co se vlastně děje.

Celá zápletka se točí kolem dávno vyhynulé rasy tajemných mimozemšťanů a připomíná klasické archeologické hry jako např. Broken Sword nebo Indy, jen v mnohem nablýskanějším sci-fi hávu. Není to sice nic originálního a na nějaké nečekané zvraty rovnou zapomeňte, přesto si ale vaší pozornost udrží až do velkolepého konce.

"Všechny úkoly jsou logické a co je ještě důležitější - jsou do hry nenásilně zakomponované a působí přirozeně."

Ona vůbec celá hra nepřináší do poněkud zkostnatělého žánru point’n‘click adventur nic nového. Ano, možnost zobrazení náhledu do další lokace, ještě dříve než do ní vstoupíte, je sice zajímavá, ale tím veškerá invence autorů končí. Perry Rhodan (PC)Musím se přiznat, že mi to vůbec nevadí a jsem rád, že se místo vymýšlení nějakých zbytečných skopičin soustředili na to nejdůležitější – hratelnost. Vždyť vzpomeňme na české Reprobates, které snaha o inovaci za každou cenu prakticky potopila.

V Perry Rhodanovi je největší důraz kladen na práci s inventářem, kam se neukládají jen fyzické předměty, ale také různé důležité informace s kterými pak pracujete úplně stejně, jako s normálními předměty. Všechny úkoly jsou logické a co je ještě důležitější - jsou do hry nenásilně zakomponované a působí přirozeně. Díky tomu ve hře není moc logických hádanek, což je škoda, protože všechny jsou výborné, ale méně je někdy více.

Zato rozhovorů je ve hře spousta a bez výjimky jsou skvěle napsané. Neprobíhají formou výběru otázek, nýbrž plně automaticky a ptát se můžete pouze na věci ze svého inventáře. O ovládání asi nemá smysl moc psát, vše je velice intuitivní, snad jen, že hra nenabízí žádnou dětskou berličku, v podobě označení všech předmětů na obrazovce a dokazuje, že kvalitní adventuru lze udělat i bez pixelhuntingu (tj. bez hledání jen těžko nalezitelných předmětů či míst na obrazovce) .  

Perry Rhodan (PC)Hra je rozdělena na 6 kapitol, během níž navštívíme řadu zajímavých míst a každá působí odlišným dojmem, stereotypu se tedy nemusíte bát.

První kapitoly se odehrávají ve středu města, zatímco ve třetí navštívíte zavřené galaktické muzeum, v němž nepotkáte ani živáčka. Největší dojem ve mně ale zanechal pobyt na těžařské planetě, která svou temnou atmosférou připomíná kombinaci filmů Blade Runnera a Total Recall.

"Dojem z grafiky je skvělý a obrazovky rozhodně nepůsobí umělým dojmem, jak se občas u této technologie stává."

Na tom má velikou zásluhu skvělá grafika využívající tradičního modelu předrenderovaných pozadí a 3D postav. Výsledný dojem je skvělý, obrazovky rozhodně nepůsobí umělým dojmem, jak se občas u této technologie stává a některé scenérie jsou tak podařené, že bych si je klidně dal na plochu. I namluvení se povedlo na jedničku, s výjimkou jedné rasy plochohlavých mimozemšťanů, kteří zní poněkud... teple. Zato hudba je silně repetetivní a to věčné ženské kvílení mě začalo po chvíli neskutečně iritovat, takže jsem ho musel vypnout.

Perry Rhodan (PC)Není toho příliš, co by šlo Perry Rhodanovi vytknout, vzhledem k žánru o jaký se jedná. Pokud máte rádi staromódní adventury, bude se Vám líbit, za to klidně strčím ruku do ohně.  

V době psaní této recenze jsem našel jedinou recenzi anglické verze hry, která hru odměňuje neuvěřitelnými 40% s odůvodněním, že hra není dostatečně "cool" a hlavní hrdina má hloupé jméno.

Pokud chci ale najít nějaké opravdové chyby, musím šťourat opravdu hluboko. Tak třeba v cut-scénach (mimochodem nádherných) chybí titulky. Autoři se také v rozhovorech dušovali, že nenávidí adventury, které hráče uvězní v několika málo lokacích a nenechají ho odejít, dokud neudělá všechno, co je důležité a že v jejich hře to rozhodně nenajdeme. To byly ale pouze silácké řeči a stejně jako 90% všech PR prohlášení nemají se skutečností vůbec nic společného. Ne že by to tedy nějak škodilo hratelnosti, ale příště doporučuji méně velkohubých prohlášení.

Pro fanoušky Perryho Rodana není co řešit a už mohou začít šetřit na plně lokalizovanou verzi, která u nás zanedlouho vyjde. Ti ostatní by ale rozhodně neměli nechat hru bez povšimnutí, jelikož se jedná o výbornou zábavu ze staré školy, která vydrží na více než 20 hodin herního času. To vše zasazené do detailů promyšleného světa zabalené do dechberoucí grafiky.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

79 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 259 čtenářů



Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.