Nejzajímavější komunitou financované hry: klasiky i pekelná inovace

Letošní rok přinesl jeden zásadní trend, který může přispět k inovaci herní náplně. Na výsluní se totiž dostalo komunitní financování neboli crowd funding. Vlajkovou lodí celého trendu je server Kickstarter, jehož prostřednictvím získala prostředky celá řada známých i neznámých vývojářů.

Propagační obrázek ke hře Carmageddon Reincarnation

Bonusweb proto sestavil přehled projektů, které považujeme za nejzajímavější. Na řadě z nich se podílejí ostřílení vývojáři a jde o bedlivě sledované tituly.

Shadowrun Returns

Shadowrun Returns

Projekt Shadowrun Returns získal 29. dubna 1,8 milionu dolarů (34,2 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v říjnu 2013.

V dystopickém světě Shadowrunu se mísí magie a technologie. Titul je 2D tahovou hrou na hrdiny, v níž jsou samozřejmostí implantáty i pohyb v počítačovém matrixu. Vývojáři též slibují systém konverzace, který rozhovorem umožní odemykat nové části herního prostředí.

Hráč se s postavou bude vydávat na rozličné mise zastřešené hlavním příběhem. A různé typy povolání pochopitelně disponují odlišnými výhodami. Hackeři například mohou vstupovat do matrixu, pouliční samurajové mají v boji k dispozici víc informací a bojoví mágové mohou pro změnu odhalovat například magické předměty.

Hra vyjde pro PC a tablety s operačním systémem Apple nebo Android.

Republique

Republique

Projekt Republique získal 11. května 555 tisíc dolarů (10,5 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v září 2013.

Titul Republique je určený pro iOs zařízení a odehrává v antiutopickém světě inspirovaném knihou 1984. Hráči zavolá mladá žena, která se jmenuje Hope a žádá o pomoc při útěku ze spárů vždy přítomného Dozorce.

Kniha 1984 nemá být inspirací jen pro děj, ale i pro herní náplň. Hráč tak přes síť bude ovládat rozličná zařízení a řešit rébusy. Vyřazovat z provozu se budou například světla, odposlouchávat telefonáty a na dálku přivolávat výtahy.

Hrací doba titulu má být čtyři až šest hodin a nabídne plíživou akci a boj o přežití. Vývojáři chtějí vytvořit titul, jehož ústřední náplní není zabíjení a zabývá se náročnými tématy.

Wasteland 2

Projekt Wasteland 2 získal 17. dubna 2,9 milionu dolarů (55,1 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít koncem roku 2013.

Titul Wasteland 2 je tahová hra na hrdiny. Odehrává se v postapokalyptickém světě a navazuje na první díl z roku 1988. Hra nabídne drsný, pochmurný svět a kousavý scenáristický styl. Důležité jsou též obtížné morální volby, které hru následně ovlivní (více o hře).

Grim Dawn

Grim Dawn

Projekt Grim Dawn získal 18. května 537 tisíc dolarů (10,2 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v srpnu 2013.

Grim Dawn je diablovka, která vzniká již dva roky a vývojáři se prý nepokoušejí soupeřit s velkorozpočtovými tituly. Chtějí se zaměřit především na vylepšování kmenových prvků Diabla. Těmi jsou podle jejich slov prozkoumávání, vývoj postavy a shromažďování předmětů.

Herní mechanismy mají být propracované a titul má svým pojetím připomenout hry ze staré školy. Tomu odpovídá i realistické grafické pojetí, které autoři vnímají jako odchylku od současného trendu komiksově laděných her na hrdiny.

Adventura od Double Fine

Projekt získal 13. března 3,3 miliony dolarů (62,7 milionů korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra původně měla vyjít v srpnu 2012, nové datum vydání však projekt nezmiňuje.

Hra samotná má oživit téměř mrtvý žánr klikacích adventur. Veškeré informace o titulu jsou však k dispozici pouze pro hráče, kteří projekt finančně podpořili. Právě hra od Double Fine však trend komunitního financování nastartovala. Byl to totiž první projekt, který se dočkal významnější finanční podpory.

FTL: Faster Than Light

FTL: Faster Than Light

Projekt FTL: Faster Than Light získal 1. dubna 200 tisíc dolarů (3,8 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra původně měla vyjít v srpnu 2012, nakonec je k dispozici od září.

Ve Faster Than Light hráč ovládá vesmírnou loď na misi, která je zásadní pro přežití Galaktické federace. Vesmírné plavidlo totiž zachytí zásadní data rebelské lodi a hráč svou posádku musí dopravit k federační flotile. Galaxie je pro každou hru generovaná náhodně a smrt je zde finální.

Všechny situace je možné řešit řadou způsobů a děj hry se tak odvíjí zejména od hráčových akcí. Vývojáři jako příklad uvádí palbu, která vyřadí z provozu lodní štíty. Hráč pak může volit mezi soustředěním veškeré energie do zbraní, nebo pokusu o únik. Svou posádku také může teleportovat přímo na nepřátelskou loď a s jejím osazenstvem se utkat.

Carmageddon Reincarnation

Carmageddon Reincarnation

Projekt Carmageddon Reincarnation získal 6. června 625 tisíc dolarů (11,8 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v únoru 2013.

Oživení klasiky z devadesátých let má silně čerpat inspiraci z prvního dílu. Herní náplň se tedy opět soustředí na krvavé závody, při kterých účastníci budou přejíždět chodce a demolovat ostatní automobily.

Carmageddon Reincarnation by měl nabídnout integraci sociálních sítí. Přímo ze hry tak půjde nahrávat videa například na YouTube. Na hře pracuje pět z osmi autorů prvního dílu a slibují podporu modifikací.

Project Eternity

Project Eternity

Projekt Eternity získal 6. června 3,9 milionu dolarů (74,1 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra má vyjít v dubnu 2014.

Project Eternity je hrou na hrdiny, odkazující na klasické tituly jako Baldur's Gate, Icewind Dale či Planescape: Torment. Titul ostatně vyvíjí společnost Obsidian Entertainment, která stojí například za vývojem Fallout: New Vegas. A společnost založili veteráni ze studia Black Isle, tedy spoluautoři všech tří inspirací.

Na hru budeme nahlížet z izometrického pohledu. Vývojáři také slibují velkolepé prozkoumávání světa, intenzivní souboje a dospělá témata. Ústřední postavu si hráč vytvoří sám a na výběr bude mít také společníky, se kterými svět Projectu Eternity bude brázdit. Vývojáři též slibují hodnotné dialogy s řadou voleb a dopadem na příběh (čtěte více).

Broken Sword: the Serpent's Curse

Broken Sword 5 - vznik herních pozadí

Projekt Broken Sword: the Serpent's Curse získal 6. června 771 tisíc dolarů (14,6 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v dubnu 2013.

The Serpent's Curse představuje návrat tradiční adventurní série Broken Sword. V novém dílu dvojice hlavních hrdinů pátrá po tajemném obrazu, který lupiči odcizili při ozbrojeném přepadení. Stopa je vede napříč Evropou a dochází ke shledání s řadou starých známých. Jejich dobrodružství má odhalit konspiraci starou jako slovo samo. Na hře pracuje řada autorů předchozích dílů. Titul má využívat kombinaci 2D a 3D grafiky. Například herní postavy vzniknou jako trojrozměrné modely.

Planetary Annihilation

Planetary Annihilation

Projekt Planetary Annihilation získal 14. září 2,2 milionu dolarů (41,8 milionu korun) prostřednictvím serveru Kickstarter. Hra by měla vyjít v červenci 2013.

Bojištěm v strategii Planetary Annihilation může být konkrétní planeta i celá Sluneční soustava. Hráči tak mohou volit mezi rychlými souboji na malých mapách, které jsou omezené menším počtem jednotek. Na výběr však budou i hry pro čtyřicet lidí, kde bojují tisíce jednotek. Hrát nicméně půjde i proti počítačem řízeným protivníkům.

Při bitvách ve sluneční soustavě bude možné přepínat mezi jednotlivými bojišti a ovládat armády na řadě planet naráz. Hráči také budou mít možnost náhodně generovat mapy a ty nejlepší sdílet se zbytkem světa. Autoři hry též slibují vývojářské nástroje, které umožní vývoj modifikací, úpravu jednotek i vznik nových herních módů.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...