Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neocron - RPG a FPS dohromady

  12:00aktualizováno  15. října 4:07
Možná se divíte, co asi tak může vzniknout spojením žánru RPG a FPS, a možná byste ani neřekli, že to může vypadat docela k světu. Neocron bude právě příkladem toho, co z takového mixu může vzejít, takže se pojďme podívat na to, jaké tento titul prozatím vypadá. Ačkoliv ještě není nic hotovo, již nyní stojí Neocron za pozornost.

Neocron

Protože od doby, kdy jsme vám naposledy přinesli obsáhlejší informace o chystaném herním projektu jménem Neocron, už uplynulo moře vody, nastal ten nejvhodnější čas k tomu, abychom si trochu osvěžili paměť. Než se do toho pustíme, můžete se ještě mrknout na dvě obsáhlé galerie screenshotů (první a druhá), které nepochybně navodí tu správnou atmosféru, jež je ke čtení následujících řádek užitečnou pomůckou.

Jak se sluší a patří, začneme představením autorů. Těmi je tým Reakktor Media, složený z deseti Němců a pěti Kanaďanů, kteří na Neocronu pracují již od března roku 1999. Předchozí zkušenosti autorů se omezují především na vývoj her pro Amigu, z platformy PC je známější snad jen Bermuda Syndrome.

Tak, a po krátkém seznámení se můžeme pustit do samotné hry. Její příběh začíná v roce 2010, kdy se po nukleární válce mezi USA a Čínou na Zemi vytvoří podmínky, které mají do těch ideálních značně daleko. Přeživší skupinky lidí se rozdělily do dvou majoritních kmenů - Crahn a Thor. Po letech vzájemného soupeření dobyli Crahnové domovské město Thorů a na jeho troskách postavili novou pevnost, kterou nazvali Neocron (to abyste věděli, co název hry přesně znamená). Thorové se však nevzdali a zmocnili se dávno zapomenuté technologie a… Neocron a tak dál. Zápletka se zaplétá pořád složitěji, ale nemá valnou cenu ji líčit příliš podrobně. Stačí, když vám řeknu, že se do toho přimísí ještě genetické manipulace, vesmírné cestování, kolonie na Marsu a ztráta spojení s ní. Hra začíná v roce 2750 v Neocronu, ze kterého se zatím stalo město plné různorodých kultur, vyspělých technologií a atmosféry všudypřítomné diktatury.

Neocron sice bude MMORPG, ale s mnoha prvky, které jsme zatím zvyklí vídat většinou jen ve 3D akčních hrách. RPG záležitosti však jasně převažují. Svoji postavu si budete moci vybrat z jedné ze čtyř kategorií. První je Private-Eye, což je v podstatě typ běžného občana, který si může za svou specializaci vybrat prakticky cokoliv bez nějakých omezení. Druhým je Spy, jehož zaměření je spíš psychického rázu a boji se většinou vyhýbá. Třetím je GenTank - genetický mutant, který se naopak výrazně orientuje na fyzické řešení jakýchkoliv problémů. Posledním typem je PSI Monk, který už podle tří písmen na začátku svého označení preferuje rozvoj psychična před fyzičkou. Každá postava má soubor vlastních skilů, které se častým používáním budou zlepšovat a činit tak z vašeho hrdiny unikátní osobu. Pokud se vám příliš nechce vrhat se do šarvátek, můžete se raději soustředit třeba na vydělávání peněz - vybrat si lze z velké spousty povolání, přičemž jedinou podmínkou proto, abyste mohli získat job svých snů, je to, abyste měli některé požadované skily. Jestli Neocron dáte hodně i na efektní design vámi ovládané postavy, pak vězte, že si budete moci vybrat barvu pleti, obličej i ošacení.

Za perspektivu, která vás bude provázet po celou dobu hraní, byla zvolena first-person, která se někdy mění na third-person, ale kdy přesně, to se mi nepovedlo vypátrat. Pohybovat se budete pomocí kláves na klávesnici, přičemž myší určujete směr pohledu, takže vidíte, že na první pohled může Neocron skutečně připomínat FPS. Nehledě na to, že paleta akcí, které budete mít ve hře k dispozici, taktéž připomíná akční hry - můžete běhat, skákat, krčit se, plížit se a dokonce i sedat si na židle a křesla.

Město, v němž se všechno bude odehrávat, se dělí na čtyři rozsáhlé části, v nichž žije nejen spousta NPC, ale i příšer a mutantů pocházejících z dob radioaktivního spadu. Po rozlehlém světě Neocronu se můžete přesouvat jednak pomocí metra, jednak pomocí různých létajících dopravních prostředků, což vypadá jako poměrně zajímavý způsob transportu. Pokud už se tedy na Neocron těšíte, jistě vás potěší informace o tom, že hra už je ve fázi betatestování a do vydání ostré verze už tedy jistě není daleko.

Autor:


Témata: seznámení


Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Clash Royale
V Clash Royale je nový režim, zmizely však truhly zdarma

Vyšla dosud největší obsahová aktualizace mobilní pay 2 win strategie Clash Royale.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.