Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neocron - RPG konce příštího tisíciletí

  12:00aktualizováno  25. října 7:33
Dynamické osvětlení a stíny, plynulý pohyb ve vysokém rozlišení, mnohopolygonové objekty, moderní engine. Ne, to není popis prvků nové akční hry. To je nové RPG se sci-fi námětem, které mělo tolik drzosti, že si vypůjčilo vnější slupku z graficky dokonalých FPS.

NeocronZatímco někteří vývojáři her sázejí i nyní, na přelomu tisíciletí, na osvědčené postupy a žánry a soustředí se pouze na zdokonalování grafického zpracování a enginu, najdou se i takoví, kteří se nebojí pustit se po neprošlapaných cestičkách. Mezi takové společnosti patří i Reakktor Media, což dokázala svým projektem nazvaným Neocron. V něm by se měla spojovat 3D FPS s jedním z nejmladších žánrů označovaným jako MMORPG (rozsáhlé online RPG). Hráč by se měl stát jedním z mnoha obyvatel rozlehlé metropole a bude záležet jen na něm, zda se bude po hlavě vrhat do všech možných dobrodružství, které číhají na každém rohu, nebo zda bude v tomto virtuálním světě vést normální život. Sice se naskýtá otázka, kdo by si tento titul kupoval, kdyby jej nelákalo dobrodružství, ale ta možnost tu zkrátka je :o).

Někoho by možná mohlo zaskočit ono výše zmíněné zkřížení žánrů. O něco podobného se již několik týmů snažilo, ale žádnému z nich se nepodařilo se svým projektem nějak více prorazit.Neocron Příčinou je nejspíš to, že přístup k tématu a práce se scénářem jsou u FPS a RPG příliš rozdílné a výsledek pak působí poněkud rozpačitě. Existuje ale jeden styčný bod, přes který je možné oba žánry spojit. Tímto bodem je grafické zpracování, potažmo engine. Ten je u 3D akcí neporovnatelně lepší, a přitom není důvod, proč do tohoto kabátu neobléknout také online "hru na hrdiny". A právě toto mají pracovníci Reakktor Media za lubem. Od Neocronu tedy můžete kromě klasické MMORPG zábavy očekávat také velice kvalitní engine, díky kterému budete moci obdivovat dynamické osvětlení objektů a prostředí, realisticky zpracované stíny, mnohopolygonální renderované okolí či zakřivené povrchy. Tedy něco, co se u podobných titulů objevuje opravdu jen velmi zřídka.

Neznamená to však, že by byla kvalita grafického zpracování na prvním místě žebříčku priorit vývojářského týmu. Na něm je bezpečně usazena hratelnost, které je podřízeno všechno ostatní. Pokud by se tedy mělo rozhodovat například mezi propracováním detailů a snížením Neocronpočtu snímků za vteřinu, je priorita kladena na plynulé zobrazení na monitoru. Ze stejného důvodu je velká pozornost věnovaná scénáři a celkové koncepci hry. Nepočítejte tedy s nějakou banální tuctovou zápletkou, ale těšte se na příběh, který vás vtáhne a již nepustí. A jak to vlastně začalo?

Psalo se 27. století, když série katastrof (z větší části zaviněných samotným lidstvem) změnila Zemi v nehostinný a životu nepřátelský svět. Tam, kde kdysi byla "Modrá planeta", nyní kolem Slunce obíhá šedohnědý kus skály. Lidstvo si pochopitelně muselo začít hledat nový domov. Nakonec se podařilo v hlubinách vesmíru najít planetu, která měla podobné klimatické podmínky jako Země. Během několika desítek let se sem, na Iratu 3, podařilo přesunout většinu z těch, jimž se podařilo ve vražedných podmínkách přežít. Zbytek populace se shromáždil ve třech megametropolích vybavených štíty, umělou atmosférou a magnetickým polem chránícím před zářením. Tato tři města mezi sebou a kolonií na Iratě 3 komunikují za pomoci satelitů na oběžné Neocrondráze Země. Díky nim se také na jaře 2890 dozvědí, že se kolonistům podařilo navázat kontakt s mimozemskou civilizací. Krátce nato se však spojení s Iratou 3 ztratí a nikomu se jej již nepodaří navázat. Co se tam proboha stalo?

Připadá vám tento námět vhodný spíše pro nějakou akční hru? Možná tak na první pohled vypadá, ale jedná se o základ příběhu RPG titulu. A pokud by vás mé tvrzení nepřesvědčilo, pak vězte, že na vás čeká množství různých sci-fi povolání a NPC postav, nepřátel, zbraní a předmětů, které se častěji než s počítačovými hrami spojují se cyberpunkovými knihami či filmy. Neocron je opravdu nefalšované online RPG, a to, že se na první pohled tváří jako 3D akční střílečka, se může nakonec ukázat jako obrovské plus.

Na finální verzi si bohužel budeme muset počkat na druhé čtvrtletí příštího roku, ale pokud byste měli zájem (a štěstí), můžete se zúčastnit betatestingu, který začne již za pár měsíců. Stačí se jen podívat na adresu http://www.neocron.com/neocron/html/newsletter.htm.

Autor:




Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.