Neverend – Final Fantasy ze Slovenska

Kvalitní počítačové hry již dávno nevznikají jen v USA a Západní Evropě, ale i v zemích bývalého Východního bloku. Kromě skvělých titulů z Ruska, Polska i od nás se leccos zajímavého občas objeví i na Slovensku. A právě tam se nyní chystá hned několik nadějných titulů, například RPG Neverend, které si dnes představíme.
Neverend

Na Slovensku v současné době vzniká hned několik zajímavých titulů. Kromě akčního RPG Cult vyvíjeného týmem 3DPeople se totiž připravuje i několik her z dílny firmy Mayhem Studios. O projektech Sniper, Empire of Magic a Stunts: Final Stage jsme vás již informovali, dnes se podíváme trochu blíže na hru Neverend. Podle autorů by se mělo jednat o RPG ve stylu Final Fantasy, což, jak jistě sami uznáte, vypadá více než zajímavě. Příběh hry se bude točit okolo hlavní hrdinky Agavaen a jejího dobrodružství, během něhož se zpočátku slabá kouzelnice – začátečnice promění v neskutečně mocnou bytost. Děj je hráčům odkrýván po částech a i když hlavní linie nebude asi příliš rozvětvená, měla by být dost propracovaná. Zároveň s příběhem bude hráči odhalována i minulost hlavní hrdinky a dalších postav. Hra bude mít dva různé konce, jeden pro hráče fandící dobru a druhý (překvapivě) pro erpégéčkáře mající v oblibě cestu zla.

Na počátku hry si obvykle vytváříme svoji postavu, ve hře Neverend tomu tak není. Charakter Agaeven Neverend je pevně dán, ale její další vývoj už ovlivnitelný je. Postupem času tak budete rozvíjet schopnosti hlavní hrdinky a také ovlivňovat její osobnost stylem hraní a vašimi sympatiemi k dobru nebo ke zlu. Každý si tak svoji slečnu bude moci dotvářet k obrazu svému pomocí rozvíjení jednotlivých schopností a výběru zbraní a kouzel. Sami autoři hru v tomto směru označují jako mix RPG a adventury, jelikož kombinuje vývoj postavy typický pro RPG s předdefinovaným hrdinou (resp. hrdinkou) klasické adventury. Nejzajímavější na celé hře by měla být hlavně postupná proměna obyčejné dívky v kouzelnici vládnoucí neuvěřitelnou mocí a zároveň odkrývání její tajemné minulosti.

Při procházení lokací budete postavu Agavaen (reprezentovanou 3D modelem) ovládat trochu nezvykle pomocí klávesnice, konkrétně kurzorovými šipkami. Kromě pohybu bude moci kouzelnice samozřejmě provádět různé činnosti, jako je sebrání předmětu, otevření dveří či rozhovor s nějakým NPC. Přístup budete pochopitelně mít i do obrazovky s inventářem, charakterovými vlastnostmi a podobně. Pokud dojde k souboji, přepne se hra do speciálního módu, ve kterém budete Neverend mít přístup k různým bojovým akcím. Můžete se samozřejmě těšit na bitky magické i fyzické. Boj bude probíhat v reálném čase, přičemž různé typy útoků a kouzel vyžadují různou dobu přípravy – budete tedy muset rozvážit, jestli třeba budete soupeře zasypávat rychlými, ale slabými kouzly, nebo se za cenu dlouhé přípravy pokusíte seslat jedno silné zaklínadlo. Boje by měly být poměrně rozmanité, a to díky širokému repertoáru kouzel a zbraní, z nichž leckteré budou použitelné některými speciálními taktikami. Zajímavé také je, že zbraně budete moci pomocí některých kouzel a speciálních dovedností vylepšovat a upravovat.

Kromě procházení jednotlivých lokací a bojování vás čeká i cestování po "velké" mapě. Toho si Agavaen užije dost a dost, přičemž pohybovat se budete po velkém kontinentu zpracovaném formou 3D mapy. Na cestách se často setkáte s důležitými NPC (formou předdefinovaných setkání) nebo narazíte na nepřátele díky náhodným střetům; u "náhodných" bitek je zajímavá skutečnost, že síla nepřátel se počítá podle úrovně hlavní postavy, a také to, že pravděpodobnost přepadu se mění v závislosti na krajině, Neverend po které se Agavaen pohybuje. Díky cestování po mapě se budete moci rychle přemísťovat mezi různými lokacemi, jako jsou města a vesnice, ruiny a zříceniny, horské průsmyky a podobně. Jednotlivá prostředí jsou zpracována ve 3D, jsou buď statická nebo rolovací a obvykle jsou rozdělena na několik menších lokací či místností. Hra bude využívat technologii Doubleform, což znamená, že bude kombinovat předrenderované scény s grafikou renderovanou v reálném čase. Není bez zajímavosti, že tuto technologie vyvinuli vývojáři z Mayhem Studios ve spolupráci s Univerzitou Komenského. O grafickém ztvárnění si můžete udělat alespoň hrubou představu v naší galerii screenshotů. Moudřejší samozřejmě budeme až po shlédnutí finální verze hry, která by měla být hotova ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.


Témata: bitka