Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nevěřte fámám, hry vyjdou podle plánu!

  12:00aktualizováno  17. září 8:43
Počátkem minulého týdne vydalo Take 2 tiskovou zprávu o distribuci svých titulů, v níž se pravilo, že Mafia a Hidden & Dangerous 2 od Illusion Softworks byly odloženy na konec příštího roku. Zahraniční servery naříkaly, některé české webziny je papouškovaly, ale všechno je jinak!
Mafia

Když mi zhruba v polovině minulého týdne kolega ze zahraničního herního serveru se smutkem v ICQ zprávě sděloval, že má pro mě špatné zprávy ohledně vývoje počítačových her v České republice, netušil jsem, která bije. "Take 2 v poslední tiskové zprávě oznámilo, že projekty Hidden & Dangerous 2 a Mafia byly odloženy na poslední čtvrtletí roku 2001." Když jsem se ho snažil přesvědčit, že je to nesmysl a že bych o tom věděl nejspíš mezi prvníma, umlčel mě linkem na magazín EuroGamer, jejich komentář k tiskové zprávě Take 2 a jejich releases list. Nutno říct, že podle Take 2 se odkládá hned několik titulů.

Možná si říkáte, proč se o tomto zmiňujeme až dnes, pět dní po zveřejnění této informace na zahraničních serverech. Rozhodně to není proto, že bychom byli pomalí, případně že bychom ignorovali domácí herní scénu. Nechtěli jsme však pouze papouškovat tiskovou zprávu a komentáře zahraničních herních serveru jako naše konkurence a proto jsme čekali na vyjádření Petra Vochozky, který si v tu dobu užíval dovolenou ve slunném Španělsku a spojit s ním se mi podařilo až v neděli večer.

Hidden & Dangerous 2

"Hry by měly být dokončeny podle plánu - Mafia vypadá na Velikonoce, Hidden & Dangerous 2 vyjde nejspíš v létě (obě 2001)" ujistil mě po telefonu Petr Vochozka předtím, než se začal pídit, kde jsem se k těmto informacím dopracoval. Vysvětlil jsem mu tedy, která bije a co se děje a požádal jej o komentář i k tomuto.

"Každý publisher, který je kvótovaný na burze (v případě Take2 je to americký Nasdaq), je závislý na ceně svých akcií. Ta se mimo jiné také odráží od tiskových zpráv společnosti - a samozřejmě následně na jejich pravdivosti. Release list tvoří vždy publisher bez nějakého zvláštního dohadování s developerem a často je dost zkreslený - například první datum vydání H&D2 podle Take2 byl duben 2000 (na hře jsme začali pracovat v prosinci 99, tzn. 5 měsíců po zahájení vývoje...). Neznám snad ani jednu hru, která by vyšla v termínu prvního press release. Velká část práce publisherů je bohužel politika. Press releases se vydávají každou chvíli, aby na sebe firmy strhly pozornost - a soudný člověk je bere s odstupem. My se raději snažíme pracovat na hrách a nerozptylovat se zájmy publisherů," uzavřel Petr Vochozka. Pro nás (a hlavně pro naše české kolegy, kteří se nechali napálit a bez ověřování faktů papouškovali zahraniční servery) to tedy znamená jedno - není dobré věřit fámám, ale ani tiskovým zprávám herních publisherů.

Autor:




Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.