Neverwinter Nights - návod #5

  • 3571
S dalším víkendem máme opět na programu pokračování návodu na RPG Neverwinter Nights. Pojďte se s námi ponořit do fantastického světa dle třetí edice Advanced Dungeons & Dragons. Tentokrát se vrhneme již do třetí kapitoly hry a navštívíme například Coldwood, Moonwood, Spine of the World a další lokace.

Neverwinter NightsKonečně jsme se propracovali do druhé poloviny vynikajícího RPG Neverwinter Nights a vrhneme se na třetí kapitolu hry. Jelikož je o poznání kratší než předchozí dvě (první, druhá, třetí a čtvrtá část návodu), tentokrát si ji probereme od začátku až do konce. Čeká nás několik dosti tvrdých soubojů, a tak všem dobrodruhům přejeme hodně štěstí... :-)


Chapter three - kapitola třetí

Beorunna's Well
Na začátku třetí kapitoly se ocitnete v domečku Aarina se kterým si popovídejte. U stěny také budou v řadě a pozoru stát všichni henchmeni, pokecejte a vyjděte ven do vesnice. Za Aarinovou chajdou naleznete v truhle Tome of Boots. Na V od Aarin's lodge je opět kouzelnice Eltoora Sarptyl a její Many Stared Cloak Enclave. Na S od Aarin's lodge se nachází Trading Post s majitelem Husherem Clay, který po vás bude chtít přinést Star Sapphire a trpasličím kovářem Barumem Silverblade, který pro vás za nějaký ten peníz vyková něco pěkného. Hned naproti Aarinovu domku leží Temple of Tyr ve kterém je náš starý známý Neurik z Port Llast. Neurik vás požádá o pomoc se soudem jednoho místního mladého Uthgardta, Rolgara. Pokud souhlasíte, dostanete deník a budete muset pokecat se všemi svědky a porotci. První dva jsou v chrámu - samotný obžalovaný Rolgar a akolyta Edegar. Vyjděte ven a střihněte si to do Uthgardtské osady Black Lion tribe kousek od chrámu. Zde pokecejte s hraničářkou Dalcií, manželkou Rolgara Vandou a se stařenou Pallou. Neverwinter NightsCestou zpět do osady se stavte u druida Ysama, ten vám dá za úkol prozkoumat Elk tribe na Z od Fort Ilkard a zjistit, proč se přidali na stranu Luskanu. Hned vedle chrámu jsou kasárna. Uvnitř naleznete další dva účastníky soudu a gnóma Rolkida. Rolkid je nejznámější gnóm rytíř a bude po vás chtít hlavy dvou orků banditů Vaatha a Guzuda, protože kradou zásoby aliance. Jedna grupa banditů je v Coldwoodu a druhá se nachází u pevnosti Fort Ilkard. Pokud chcete, můžete si u Rolkida něco zakoupit. Ve vlastních kasárnách vyzpovídejte porotce Jevona a svědka Zeda, kterému se moc spolupracovat nechce. Pokud ho vyléčíte, tak vám poví, co Griff udělal. Vyjděte ven a zamiřte do místní putyky Drinking house. Zde prokecejte rasistu a sukničkáře Averika a hlavně řádně promluvte se svědkem Lodarem, který viděl bitku mezi Rolgarem a Griffem. Prokecejte ho, pak mu kupte pivko, poté ještě jedno a poptejte se ho na Griffovo tajemství. V hospodě se mimo jiné nalézá velmi důležitá osoba- archeoložka Lillien Cambridge. S ní si promluvte o Words of Power a Creator Race. Více informací o Words of Power vám podá jen pokud ji přinesete zpět její Snow Globe, kterou si 'půjčil' kouzelník Nax. Samozřejmě souhlaste. Jelikož jste se poptali všech zúčastněných, kteří budou u soudu, zajděte za Neurikem, aby soud začal. Proti vám bude stát namyšlenec Igland of the Swift Sword, který ještě nikdy žádný soud neprohrál. Nejdříve se bude ptát Igland a poté vy. Igland bude mít stále nějaké připomínky, ale nenechte se odradit. Až se budete všech účastníků ptát, tak se snažte držet nejméně 3 louče zvednuté. Neverwinter NightsPokud vám to nevyjde, nezoufejte, loadněte a zkuste znovu. Doporučuji si nejpřesvědčivější argumenty nechávat nakonec (Zed a Lodar). Jestli již nemáte v osadě nic na práci, tak se vydejte do Coldwood.

Coldwood
Hned po vstupu si promluvte se zvědem Delvarem Vanathar. Ten vám řekne o orčích banditech v čele s Vaathem a o portálu do nějaké kouzelnické věže nebo laboratoře. Přes orky se vydejte na SZ a stočte se postupně na J a JV kde je ještě více orků a jejich šéfík Vaath. Pobijte orky a pak se vrhněte na Vaatha, který se vzdá. Můžete ho nechat jít výměnou za jinou hlavu nebo zabít a získat jeho hlavu. V bedně u něj je posvěcená dýka pro trpaslíka Grimgnawa. Kousek vedle je dalších několik beden s pár zajímavými věcmi. Doběhněte na S, SV a směle vstupte dál do kouzelnického kruhu. Hned na začátku na vás naběhne několik ošklivých členů kultu. Ze šéfa místní pobočky seberte deník a přes několik dlakokoček se hněte do Wizard Grove na SV. Na JZ a SV jsou Fire Summonig Chambers, kde stačí zničit čtyři podstavce. Na SZ a JV jsou knihovny, ve kterých naleznete deník, Nature of Water Summoning a list s popisem boje mezi Cyrilem a Nebachou - bude se hodit. Všude kolem se poflakují potvory jako elementálové, stíny, Umber Hulkové a sem tam nějaký Battle Devourer. Na JV je ve vězení čaroděj Nax, kterého pustíte ven pomocí vyvolaného vodního elementála z JZ summoningové místnosti kde do bazénku vhodíte slaadí jazyk. Pokud žádný nemáte, tak si pro jeden můžete zaskočit na SV kde leží mrtvola, co u sebe má právě ten jazyk :-). V laboratoři vedle je Ring of Melf a kniha na Neverwinter Nightsvýrobu Staff of Command. Vraťte se do vyvolávací místnosti a vyvolejte vodního elementála, který propustí Naxe. Nax se přiteleportuje a pomůže vám najít Snow Globe - řekne co a jak. Anebo pokud jste našli list s popisem boje dvou mocných mágů, tak jděte na S, SZ do místnosti se čtyřmi gongy a několika stíny. Postupně zabouchejte na kočku, psa, medvěda a nakonec draka. Otevřou se dveře kde číhá veliký ohnivý elementál. Po vyhraném boji seberte Snow Globe a vraťte se do Coldwoodu. Nyní se můžete vrátit za Lillien nebo pokračovat dál, hlouběji do lesa.

Hlubší Coldwood
V této lokaci je opravdu nezdravé množství různých nemrtváků, od zombíků a skeletonů přes Mohrgy a Revenanty až po vampýry, takže se jako henchwoman hodí klerička Linu. Cestou na J pak V a nakonec na S leží Layenne's tomb, která je střežena několika vampýry a Mohrgy. Vejděte dovnitř a postupujte na J přes několik Lich-bojovníků. V jedné z truhel najdete kámen sukuby. Projděte dál na J a zabočte na Z, kde je hromada vampýrů a mumií. V jednom sarkofágu naleznete Tome of Power, dále na S je místnost s železným golemem, kterého ovšem nezničíte dokud se nevypořádáte se čtyřmi generátory, které ho udržují nezranitelného. Za místností s golemem jsou další dvě, kde naleznete Gem of Pain a Gem of Misery. Vraťte se na rozcestí a vydejte se do V části kde narazíte na sukubu, která po vás chce malou službičku. Máte jí nalézt její tři věci. Tím se dostane z jejího vězení a otevře vám dveře na úplném J. Jděte dál chodbou na S a pak na V až do místnosti s několika truhlami a kostěným golemem navíc. Vypořádejte se s golemem a Neverwinter Nightspak otevřete truhly odkud vezměte prsten sukuby a Gem of Honor. Po učinění se zavřou dveře a v místnosti se objeví dva velcí ohniví elementálové s pekelným psem. Vypořádejte se s nimi, otevřete znovu dveře a vraťte se kousek zpět. Kde jste před tím šli na V, tak teď jděte na Z do malé, členité místnosti kde naleznete Gem of Duty a přívěšek pro sukubu. Všechny tři věci dejte sukubě, ta otevře dveře na J (dokázali byste je bez problémů otevřít sami), věnuje dýku a zaútočí :-). Vejděte do J místnosti, vybijte všechny nemrtváky a dejte gemy do podstavců. Gem of Misery do podstavce s purpurovým světlem, Gem of Duty do podstavce se zeleným světlem, Gem of Pain do podstavce s modrým světlem a Gem of Honor do podstavce s světlem bílým. Nyní si z prostředního piedestalu vezměte odměnu v podobě Star Sapphiru pro Hushera. V této lokaci vás již nic nečeká, takže se vraťte do Beorunna's Well.

Snow Globe a první Word of Power
Promluvte si s archeoložkou Lillien v Drinking house, dejte ji Snow Globe a jděte do jejího pokoje ve druhém patře hospody na Z straně podlaží. Klikněte na podstavec a natočte Snow Globe tak, abyste viděli jak dryády útočí na trpaslíky. Vstupte do koule a dejte se na Z kde bojuje trpaslík s dryádami. Pomožte mu a poptejte se ho na pár věcí co může říct. Postupujte dál na SZ dokud nenarazíte na Hodda, velitele trpaslíků. Pokecejte si s ním o všem možném a vydejte se do centra na J do jeskyně. Hned po vstupu prohledejte svazky knih kde naleznete deník Hodda a Arwyl, z truhly vytáhněte Broken Amulet of the Ages a zaskočte si poklábosit s velikým bílým drakem Ma'fel'no'sei'kedeh'naarem Neverwinter Nights(pro lepší zapamatování- s Winter Fangem :-) o Word of Power, o dryádách a trpaslících. Vylezte zpět ven a zajděte za Hoddem, který vám amulet opraví. Jděte na místo kde jste se objevili po vstupu do koule a vylezte ven, otočte koulí tak, aby tentokrát trpaslíci útočili na dryády a vstupte zpátky. Vydejte se na V, pomožte dryádám od trpaslíků a jděte dál na SV dokud nepotkáte Arwyl, náčelnici dryád. S Arwyl si promluvte a požádejte ji o očarování amuletu. Poté se vydejte opět do jeskyně za drakem. Winter Fang ale nebude potěšen z toho, co jste udělali, a zaútočí. Po jeho popravě otevřete jeho truhlu a vyjměte Word of Power. Hned po sebrání kamenu se objeví Headraline Word Slave, se kterou si pokecáte o zajímavých tématech. Po rozhovoru se portálem u východu dostanete ven. S novými informacemi o Headraline a s Word of Power se stavte u Aarina pro zaslouženou odměnu. Pokud již nemáte nic k vyřizování, nasměrujte si další cestu do Fort Ilkard.

Fort Ilkard Countryside
V této lokaci se poflakuje velké množství členů Elk tribe, kteří jsou sakra drsní a tuzí, takže si dávejte velký pozor. Pokud nemáte postavu s opravdu vysokým AC, tak vás jejich rány hodně zabolí.

Fort Ilkard
Na cestě do pevnosti potkáte Ruzona Vond, který se ještě snaží vzkřísit svého mrtvého kamaráda. Než se ale vydáte do pevnosti, tak si zajděte na SZ do Neverwinter Nightsjeskyně přes orky a ogry. V jeskyni na SV a JZ je spousta orků šampiónů, lučištníků, ogrů berserků a ogrů mágů. Na V ze SV se dostanete do centra jeskyně kde čeká Guzud- druhý ork bandita. Až se s ním vypořádáte, nezapomeňte na jeho smrdutou palici a za dveřmi si promluvte s Uncasem, šamanem z Elk tribe. Ten vám řekne, že se Elk tribe přidal k Luskanu, věnuje vám pírko míru pro eventuální návštěvu kmene a pokud budete chtít, tak vás vyléčí. Vraťte se na cestu a jděte k bráně kde si pokecejte se strážnými. Vejděte do pevnosti a zamiřte si to do Settler's Barracks kde si pokecejte s gnómem Eckelem, kterému slibte pomoc- doručení dopisu jeho ženě v Nothern Homesteads. V Commader's Lodge je kapitán Damas se kterým si promluvte jak se věci mají. Hned první úkol je zničení šesti katapultů za branou pevnosti. Souhlaste. Vylezte ven a pomozte vojákům. Vyklouzněte za brány a likvidujte jednoho nepřítele za druhým. Až bude klid, tak postupně poklikejte na všech šest katapultů okolo a než se vrátíte za kapitánem, tak se stavte kousek od pevnosti nahoru kde potkáte půlorka Arnesse. Zabijte ho a seberte hlavu. Vraťte se za Damasem pro odměnu, ten vás požádá o další úkol - přinést hlavu velitele Arnesse. Vy ale hlavu již máte a tak ji předejte. Poté vás požádá ještě o jeden úkol. Přinést hlavu vůdce Elk tribe Zokana. Souhlaste a vydejte se na Z lokace do Nothern Homesteads. Před opuštěním najdete na mrtvole posla dopis od Willema pro Mathildu.

Nothern Homesteads – Severní usedlosti
Po vstupu se dejte nahoru nalevo kde stojí dva obchodníci, kteří utekli barbarům. Jakmile si s nimi promluvíte, tak se několik barbarů objeví a půjdou po nich. Neverwinter NightsSice za toto nedostanete žádnou zkušenost, ale záchrana potěší. Jděte na Z kde ve zničeném domě naleznete Tome of Robe a deník jednoho z usedlíků. Ve druhém domě bydlí Galia, manželka gnóma Eckeleho, které máte předat dopis. Vyjděte z údolí zpět na rozcestí a namiřte si to na S a pak V kde je brána do Uthgardtské pevnosti. Strážci brány ukažte pírko míru a vejděte dovnitř. Na S v malé místnosti s několika modlícími se barbary je v urně Ashes of Running Wolf, kterou později dejte Tomimu Undergallows. V centru z V-strany potkáte Zokana Thunderer se kterým si pořádně promluvte proč se přidali k Luskanu. Dozvíte se, že jeho kmen je nakažen morem Wailing Death, stejně jako dříve Neverwinter, a že Luskan přislíbil pomoc pokud se k němu přidají. Také se dozvíte jednu zajímavou informaci - ten kdo je nakazil morem byl samotný kapitán Damas tím, že jim 'pomohl' přinesením několika přikrývek. Zokan vás proto požádá, abyste přiměli Damase vydat lék. Vraťte se do pevnosti Fort Ilkard za kapitánem a za 1500 zlaťáků od toho parchanta kupte lék se kterým se neprodleně dostavte za Zokanem. Zokan vám poděkuje a jako odměnu věnuje Uthgardt Ceremonial Spear, které je ve skutečnosti questový předmět pro Daelana Red Tiger a také vám dá Dreamcatcher pro druida Yusama. V pokoji za ním seberte Islegood's Complete History of Horses, pozor na past. Pokud chcete, tak vyražte nebo otevřete dvoje dveře od vězení a pusťte vězně za 100 a 100 expů. Na SV v pokoji šamana naleznete Islegood's Complete History of Flight a na Z v hale na S-straně Islegood's Complete History of Seafaring. Všechny knihy správně vložte do knihoven na JV lokace, tím se otevřou dveře s několika truhlami. Vylezte ven na povrch a zamiřte zpět do Fort Ilkard na JV do lokace starobylých ruin.

Neverwinter Nights

Ruins
Na J od vstupu čeká zase několik kultistů se šéfem v čele, ze kterého vypadne deník. Dále na JV přes několik otravných trollů se nachází vyvolávací oltář obklopený spoustou nádherných magických světel. Pokud nějakým světlem projdete, tak na sebe přivoláte nějaké kouzlo. Mezi kameny kousíček opodál je Volcanis Oak Seed pro kleričku Linu La'Neral. Dále na Z je již vlastní vchod do ruin starobylé rasy. Cestou vás napadne několik Umber Hulků a Battle Devourer.

Creator Race Ruins
První co uvidíte je mrtvola na které naleznete dopis a Translation Amulet. Otevřete dveře a přes několik vampýrů a Skeletal Devourera zamiřte na Z do zahrady. Na zahradě je potrhlá Sapphira the Wild mage se kterou si promluvte na všemožná témata. Pokud budete souhlasit, jakože budete muset, dostanete za úkol cestovat nějakých 10,000 let zpět, kdy ještě sever Forgotten Relams byl plný džunglí a vládla zde zlá a dominátorská rasa ještěřích lidí, zasadit semínko Ultargského dubu. K tomuto questu dostanete deník, Time Krystal a semínko stromu. Vylezte ze zahrady zpět a namiřte si to na SZ ke slunečním hodinám, přes bleskové dveře a několik vampýrů. Na sluneční hodiny použijte časový krystal a rázem se ocitnete v minulosti.

Creator Race Ruins - minulost
Neverwinter NightsHned po dorazení do minulosti vás zaútočením přivítá ještěr-bojovník, udělejte s ním krátký proces. Old Ones ještěří-lidé na vás budou útočit po celém areálu, připravte se na ně. Vraťte se kousek zpátky a pokecejte (nasaďte si Translation Amulet) s otrokem pracujícím na golemech, ať jim zajistí nějakou ze čtyř nabízených variant zranitelnosti. Vraťte se do centra lokace a jděte na V kde potkáte druhého otroka. Tomu také řekněte ať udělá golema zranitelného. Na SV se nachází Lokar- velitel otroků, který vám věnuje svůj prsten díky němuž překecáte otroky snadněji. Na S v místnosti je třetí, poslední otrok, kterého musíte překecat, aby sabotoval golema. V-ními dveřmi se dostanete k víle, která poletuje mezi čtyřmi gongy. Nyní si můžete napoprvé nacvičit správné tóny právě podle malé kamarádky víly. Zajděte do zahrady, kde potkáte stále záhadnou Morag s tím rozdílem, že je o 10,000 let mladší, ale vypadá stejně blbě, jako jste ji viděli v Luskanu na střeše Host Tower. Promluvte si s ní a až vyjde najevo kdo jste, tak vezme roha a povolá tři lizardy. Až s nimi uděláte krátký proces, tak zasaďte semínko do runy na zemi. Poté se vraťte zpět ke slunečním hodinám a hurá zpátky do přítomnosti za Sapphirou.

Creator Race Ruins podruhé
Od Sapphiry ze zahrady se dejte na S, přes strážného golema (nezapomněli jste snad na zařízení zranitelnosti od otroka, že ne? :-) a vejděte do místnosti s gongy, kde okamžitě zaútočí Old One Bodak šampión ze kterého vypadne láhev s naší malou kamarádkou vílou. Ta po otevření začne hrát na gongy, Neverwinter Nightstak se přidejte a zahrajte také Riddle of Sound v tomto pořadí (bráno od vchodu do místnosti) - SV gong, SZ, JV, JZ, JV, SZ, JZ, SV. Na úplném V lokace je v bedně Tamorlyn's song pro bardku Sharwyn. Na SV Tome of Amulet. Teď jděte na JV lokace k míchání barevného prachu k vytvoření barev drahokamů- Riddle of Smoke. Ze stolu vezměte všech šest pytlíků a do kotlíku dávejte jejich kombinace tak, aby vznikly barvy nejprve malachitu, pak ametystu a nakonec smaragdu. 1) žlutá + červená = oranžová = malachit, 2) červená + modrá = fialová = ametyst a 3) žlutá + modrá = zelená = smaragd. V tento okamžik by se měl otevřít druhý zámek. Konečně poslední rituál- Riddle of Light v JZ části komplexu dokončíte tak, že z centrálního bazénku seberete tři páry drahých kamenů, které rozdělte. Poté zvolte v primárních bazéncích dvě barvy a do sekundárních vložte drahokamy stejné barvy, které odpovídají barvě, jež by vznikla kombinací barev drahokamů v primárních bazéncích (jedno z možných řešení je např. obarvit jeden primární bazének nažluto, druhý namodro a do sekundárních bazénků dát do každého po jednom zeleném drahokamu). Po tomto třetím testu se přesuňte na J lokace k zavřeným velikým dveřím. Projděte a zamiřte k oltáři. Těsně před oltářem se zjeví Balor Lord a vyvolá sukubu. Z Balora vypadne klíč, kterým odemknete oltář a vezmete druhý Word of Power. Hned jak bude kámen v inventáři se opět objeví Headraline a povede dost zajímavý rozhovor. Až se vypovídá odejděte portálem ven a vraťte se do Beorunna's Well za Aarinem s novými poznatky, k Rolkidovi s hlavami dvou orků banditů (zadá ještě jeden quest na přinesení hlavy orka Oboulda) a s věcmi pro henchmeny. Až budete hotovi, vyrazte na cestu do Moonwoodu.

Neverwinter Nights

Moonwood
Na začátku Moonwoodu se dejte na Z přes několik otravných orků a zimních vlků k jeskyni. V jeskyni se dejte na Z pak J a V dokud nenarazíte na vrata s hlavou orka na kůlu. Vrata vyrazte a pobijte několik Drowů. Z velitelky vypadne dopis. Pokračujte na JV kde opět potkáte několik Drowů, od nich na S a pak Z do zhruba centra jeskyně kde za dveřmi čeká král orků Obould Many-Arrows (známá to postava z pozdních dějin Forgotten Realms), který se samozřejmě po chvíli vzdá a bude škemrat o život. Jestli ho necháte, nebo ne, zaleží čistě na vás (nezapomeňte - je to zloduch). Vraťte se ven a poté se dejte přes několik Hill a Mountain Giantů směrem na S a pak se stočte na V kde na několik bojovníků z kmene Golden Eagle útočí lední medvědi a tygr. Šaman Ixaristu vám poví, že gianti útočí na draky v horách a kradou jejich vejce. Na SV lokace je vstup do další části lesa.

Hlouběji v Moonwoodu
Přes ogry, Hill Gianty a Dire pavouky se dejte na V pak S, dále na J až do centra mapy kde je vchod do jeskyně. V jeskyni potkáte zelenou dračici Akulatraxas se kterou si můžete promluvit a pokud budete chtít, tak jí i pomoci. Bude po vás chtít přinést hlavu Hill Gianta šéfa z jeskyní na Z od jejího doupěte. Je jedno jestli se v jeskyni obrů s Ettinů dáte na Z nebo V, protože se za chvíli dostanete na J kde na JV jsou dveře, které vedou do centra prvního levelu kde čeká Hill Giant šampión. V druhém patře se dejte přes Ettiny na J a pak do V dveří. Přes Hilláky se dejte na SV Neverwinter Nightssekci kde je Fire Giant s dopisem od samotného 'Klauth the Terrible, Overlord of the Mountains and Ruler of the North' (kdo vlastní Forgotten Realms campaign setting, již ví o koho se jedná). Klauth poslal Fire Gianta s dopisem k šéfovi Hill Giantů s nařízením, aby se přidali k jeho rabujícím skupinám a kradli vejce všem dračicím v regionu. Poté se dejte na Z odkud jste šli sem a pobijte kuchaře, který se chystá upéct člena Golden Eagle kmene. Jednoho dalšího naleznete za dveřmi. Odtud se dejte na úplný J mapy kde za vraty číhá Hill Giant Chieftan, kterému po sejmutí uřežte jeho páchnoucí hlavu a seberte papíry. S hlavou se nezapomeňte stavit za Akulatraxas a poté opusťte region na SV.

Spine of the World
Hned se připravte na vřelé uvítání několika kultistů a také několika Fire Giantů. Po šéfovi kultistů opět zůstane deník. Pokud se nechcete připravit o super efekt, tak si počkejte na tmu a až pak prozkoumávejte okolí. Jděte na Z do jeskyně kde naleznete mrtvolu dračice Brass Dragon a tři mrtvé Fire Gianty okolo. Tato dračice neměla takové štěstí jako Akulatraxas a bohužel se neubránila jejich rejdu. V kamenech poblíž najdete dračí šupinu pro gnóma Boddynocka Glinckle a u mrtvoly nějakého dobrodruha Tome of Ring. Vyjděte ven a zamiřte na V do Mysterious Cave. Zde potkáte zlatou dračici Gorgothu se kterou si pokecejte o Word of Power. Gorgotha vám zadá quest- zabít Klautha a přinést jeho odpornou hlavu. Poté se od její jeskyně dejte na S a SZ do jeskyně Fire Giantů.

Neverwinter NightsFire Giant lair
Přímo od exitu je v místnosti Fire Giant šampión. Na V jsou posuvná vrata a za nimi čeká pět Duergarů- šedých trpaslíků a za nimi za mostem dalších pět. Na tyto nepřátele se pořádně připravte, protože se podle mého názoru jedná o nejdrsnější boje, kdy na vás najednou zaútočí několik nepřátel. Se svým rangerem na dvacátém levelu, Dire Wolfem jako zvířecí pomocník, dalším vlkem nebo pavoukem z kouzla a Daelanem Red Tiger jsem měl sakra co dělat a nejméně 20x jsem loadnul, dokud se mi je nepodařilo porazit. Pět FireGiantů najednou je proti nim téměř nic. Až se dostanete přes most, tak se dejte na S dlouhou chodbou kde narazíte na několik ohniváků, poté se dejte V kde je vstup do East Domain. Na S od East Domain opět přes několik obrů najdete v místnosti zápisník Frost Giantky Brunhildy, manželky krále Skrogga. Vraťte se kousek zpět a postupujte na S a hned zabočte na J do Z části lokace kde je ve vězení půlork Wogar, kterého prokecněte o všem možném, hlavně o tom jak Klauth experimentuje na mladých dracích a pusťte ho na svobodu. Doběhněte zpět na S a vejděte do portálu.

Fire Giant lair – North Domain
Jděte přes most a pokuste se Duergary likvidovat z dálky. Na SZ lokace přes haldu obrů je pár vězňů, kteří se po chvilce přemění na Yuan-ti a zaútočí. Zbytek oblasti je přímo zamořen šedými trpaslíky (pokud si věříte, tak směle do nich!), na SV několika pavouky a z V do centra potkáte ogra co mlátí do oltářů a tím vyvolává ohnivé elementály. Až se vším skončíte, vraťte se do původní lokace a vejděte do East Domain.

Neverwinter Nights

Fire Giant lair – East Domain
Chodbou jděte přímo a hned zabočte na J. Opět přes hromadu obrů se dostanete do místnosti s králem ohnivých obrů Skroggem, kterému bude pomáhat Hell Hound a starší ohnivý elementál. Až ho porazíte vezměte z jeho mrtvoly Pass Amulet a rituální knihu. Jděte na J, pokračujte na V a pak na S. Zde počíhává banda Death, Gray a Red Slaadů s několika ohnivými obry. Pokračujte dále na S a sestupte do první jeskyně. V této jeskyni se potloukají Gray, Red a Death Slaadi, v centru lokace postává Death Slaad Lord. Vylezte ven a pokračujte dál dokud nenarazíte na druhou temnou jeskyni. Jděte do centra a pozabíjejte všechny Yuan-ti kněžky. V samotném centru stojí mohutný modrý drak, kterého můžete, ale nemusíte zabít a jeho esenci přenést do skleněné koule na podstavci a tím oslabit Klautha, kterému kouli fikaně předáte. Vylezte ven a jděte na konec na JV do třetí poslední jeskyně. Projděte přes most, dávejte si pozor na pasti a na létající ohnivé kameny. Na konci nečeká nikdo jiný než obrovský, starobylý, červený drak Klauth. Nyní máte tři možnosti jak získat jeho Word of Power. První je se s ním domluvit a poté přinést nějaké dračí vejce (Akulatraxas nebo Gorgotha)- možnost pro zlé postavy. Druhá možnost je dát mu kouli s mrtvým modrým drakem a tím ho sakra hodně oslabit - možnost pro pohodlnější a vyčůranější dobrodruhy :-). A konečně poslední, třetí možnost je se s Klauthem vypořádat rovnou, tak jak je - nezraněný a totálně fresh- možnost pro drsoně a blázny. Já zvolil třetí možnost :-). Až se s Klauthem nějak vypořádáte, tak v bednách za ním je něco pokladů (včetně Red Dragon armor) a v bedně za dveřmi naleznete Word of Power a nějakou magickou věc. Jakmile vyjmete Word, tak se opět objeví Headraline a zase si promluví. Až skončí, tak se teleportujte ven a zamiřte do Beorunna's Well za Aarinem Gendem a eventuálně dokončit questy, které nemáte hotovy a poté do závěrečné kapitoly.


Tímto jsme dokončili třetí kapitolu Neverwinter Nights a za týden se vrhneme na čtvrtou, závěrečnou část hry.