Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

  12:00aktualizováno  12. prosince 8:00
Proč bychom se netěšili, když nám Bioware další expanzi dá. Neverwinter Nights totiž zapadají za horizont všeobecného zájmu, pokračování Baldur’s Gate se neobjevuje a Lionheart bude ještě dlouho kojencem. Tak na co ještě čekáš, Same? Hoď tam první oficiální datadisk k Neverwinter Nights. A hrát vám budou autoři hry Thief!

SHADOWS OF UNDRENTIDE
Výrobce hry: FloodGate/Bioware
Vydavatel: Infogrames
Datum vydání: Q1 2003
homepage

Neverwinter Nights Přes skandování Jessicy Mullighanové o nezodpovědnosti Bioware při vytváření (Biting the Hand, 10/2001) se produkt uchytil v specifické hráčské komunitě, která vytváří více izolované herní ostrůvky než širokospektrální komunity jako většina online her (Ultima Online, Earth and Beyond, Lineage). Od Bioware prý byla klukovina vložit vypravěčské nářadí do rukou nezkušeným vypravěčům, kteří mohou hráčům-posluchačům herní zážitek spíš pokazit. Firma jako odpověď slíbila udržování vyšší úrovně vyprávění skrz původní příběhové expanze, které by měly pocházet od zkušených návrhářů a poskytovat další "hry" v kabátě známé technologie. Zamysleme se nad tím: mnoho z vycházejících titulů čerpá z podobného prostředí a dodavateli jsou rozdílné firmy, které si takovým cizopasením na fantasy vydělávají na živobytí. Herní fantasy produkty s tuctovými příběhy spoléhají na rozdílné zobrazovací enginy, které jsou často tou jedinou rozlišující věcí. Kdyby se plug-in moduly neverwinterovského typu uchytily, stačilo by soustředit tvůrčí síly jen na psaní scénáře a neplýtvat prostředky pro vývoj samostatné hry. Ano, spousta návrhářů by přišla o práci, ale hráči by pak dostávali herní obsah ve známé formě neverwinterovského enginu, pravděpodobně bez výraznějších technických chyb a to z hlediska individualizovaného trhu není tak ztracená myšlenka. Na druhou stranu, pak by se konečně projevilo, jak je fantasy vyčpělým žánrem.

Shadows of Undrentide v rukou nezapomenutelných návrhářů

Neverwinter Nights Oficiální expanze pro (NWN) nesou jména Shadows of Undrentide a XP2, přičemž druhou jmenovanou lidé od Bioware zatím drží pod pokličkou a název je pouze kódovým označením. Shadows of Undrentide (SoU) nevzniká pouze ve studiích Bioware, ale vytváří ji firma FloodGate, která zaměstnává větší než normální množství pracovníků mrtvé společnosti Looking Glass Technologies (Thief, System Shock II), což je sice značkové zboží objevující se každou chvíli, ale zatím nikdy nezklamalo - vzpomeňme na Arx Fatalix. Profesionální návrháři z FloodGate používají stejně jako amatéři editor Aurora, do kterého přidali tři texturové balíky (zimní krajina, poušť a ruiny) a vypustí je mezi hráče zároveň s první expanzí. SoU bude obsahovat minimálně třicet hodin hry pro jednoho hráče s příběhem stavícím víc na události než na konkrétním úkolu. Před dávnými časy nad krajinou poletovala úctyhodná kamenná města netherilských kouzelníků. Přeceněním vlastních sil si podlomili magická kolena a města se zavrtala do země jako meteority do hnoje. Jedno z nich se jmenovalo Undrentide a právě v jeho zbytcích, v podzemních chodbách a nadzemních zničených palácích zaplněných potvorami se bude odehrávat váš příběh. Hratelnost obsahuje méně vedlejších úkolů než NWN a spíše se soustředí na objevování lokací a akci, takže by se měl objevit hybrid .

Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala - level 25 nebude!

Neverwinter Nights Podstatnou změnu přináší úprava digitální transkripce třetí verze pravidel Dungeons & Dragons. Doktor Greg Zeschuk, supervizor Bioware, považuje pravidla za otevřená jakékoliv modifikaci v rámci možností a uvádí na monitory nové schopnosti Tumble a Appraise, společně s featy (znalostmi) Divine Might, Extra Music a Bullheaded. Dále přijdou povinné nové zbraně a artefakty, desítky kouzel a poutavé styly boje (například styl špína pro válečníka) a potvory převzaté z papírového bestiáře: medúzy, sfingy, ohňové obryně a tak dále. SoU nabídne řemeslnou dovednost pro výrobu předmětů, jakou známe z ostatních online her - Páni jeskyně budou mít o problém navíc. Smyslem expanze není změnit hru, ale dodat nový obsah a takové předsevzetí by mělo být zohledněno v ceně. Novinky zde mají hodnotu především pro hráče původního šedesátihodinového příběhu, kterým se již možnosti herních mechanismů okoukaly. Z toho důvodu také není možné importovat postavu na dvacáté úrovni (maximální hranice pravidel D&D) z NWN, ale hráč musí rozehrát hru za nováčka nebo importovat postavu na průměrné úrovni. Než se začnete bouřit, naleznete logiku: SoU přináší náplň zaměřenou na vycvičení průměrného válečníka a XP2 posléze připraví cestu k dosažení dvacáté úrovně. Navíc by zvýšení dosažitelné úrovně vyžadovalo implementaci dodatkových pravidel Epic Level Handbook, a taková práce nebyla v možnostech týmu, přiznává Zeschuk.

Virtuální vyděračství!

Neverwinter Nights Tituly SoU a XP2 na sebe těsně navazují a podle všeho jsou připravovány zároveň. Ray Muzyka z Bioware se nechal slyšet, že mnoho designových fíglů bylo rozpůleno a objeví se v zárodečném stavu v SoU a posléze dospějí v XP2. Konkrétně jde o model chování spolubojovníka, který bude inteligentnější a hráč mu v SoU může nahlédnout do baťohu a posléze v XP2 dostane větší volnost při jeho ovládání. To je, přátelé, přístup hodný vyděrače. Kontinuální vývoj titulu neprobíhá vědomým odkládáním možností na příště. Naopak, expanze jsou podle všech zásad slušného developingu kumulací nápadů, posbíraných od hráčů nebo z vývojářských zkušeností k určitému datu a jejich finalizování.

Shadows of Undrentide tak zůstává rozporuplným bonusem pro majitele originální hry, kteří preferují síťovou hru. Není tak úplně jisté, zda expanze naláká Pány jeskyně na několik minoritních úprav v Auroře a jestli samotným online hráčům přijde tak podstatné zabíjet o pár monster navíc. Navíc zůstává páčidlo v podobě kompatibility síťové hry SoU s NWN - jak uvidí majitelé pouhé NWN vymoženosti SoU?! Příběh pro jednoho hráče může být dostatečně poutavý, ale neomezí Aurora schopnost ex-LGT vytvářet mrazivou atmosféru? Tak jako tak musí být přizpůsobena cena; prozatím neznámá, ale při velikosti týmu asi nebude nejmenší. Pravdu se dozvíme na jaře příštího roku.

Přátelské upozornění: obrázky v tomto článku pocházejí z Neverwinter Nights, nikoliv z expanze Shadows of Undrentide nebo XP2

Autor:


Témata: Meteorit, virtuální


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.