Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake

  12:00
Neverwinter Nights poskytuje téměř nevyčerpatelné množství herních modulů. Návrháři proto udržují vlastní linii modulů s kvalitou zaručenou předem a dnes si představíme nadějný kousek: první díl The Witch’s Wake.

NWN: THE WITCH’S WAKE
Výrobce hry: Bioware
Vydavatel: Bioware
Datum vydání: Q1 2003
homepage

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Minulý týden jsme se seznámili s oficiálním pokračováním (ne)onlineovky Neverwinter Nights: The Shadows of Undrentide, o které se stejně dobře může opřít kritika jako ho mohou nadšeně přivítat fanoušci. Kamenem úrazu se zdají být minimální herní úpravy a zároveň komerčnost datové expanze, k plusům jednoznačně patří účast bývalých vývojářů Looking Glass Technologies na vymýšlení příběhu a nových grafických prvků. Jak je známo, do systému Neverwinter Nights (NWN) může zasahovat každý majitel editačního nástroje Aurora, kterým jako omnipotentní Pán jeskyně vytváří lokace, příšery, architekturu a samotné herní příběhy. Do dneška hráči vymysleli kolem 2000 herních modulů (například opěvovaný Penultima), od experimentů přes heroické high-fantasy příběhy až po úplné nepodělky. Mateřská firma Bioware kontruje podprůměrné kvalitě hráčských modulů vlastní nekomerční řadou, která zatím čítá pouhých třináct kusů, zato nápaditých a překvapivých: mezi jinými dokonce Lodě a Šachy anebo úchylnou válku kuřat s tučňáky. S největší netrpělivostí však hráči očekávají přídavek jménem The Witch’s Wake: The Fields of Battle (WW1) a práce na jeho dokončení ve studiích vrcholí. Jak název napovídá, jde o první díl vícečlenné série.

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Návrh mnohovrstevného vyprávění předložil firemním kolegům Rob Bartel, šéf online návrhářského týmu NWN a okamžitě získal podporu k odstartování vývoje. Bartel vymyslel svět s vlastním zeměpisem a místopisem odkloněný od licencovaného Forgotten Realms a díky stálým konzultacím s hráčskou komunitou pochopil, která herní pravidla je třeba změnit pro dosažení dokonalého RPG prožitku. Jako první tým upravil smrt. Ta je nyní tvrdá a nelítostná. Kámen návratu (Recall stone) Bartel úplně zrušil a mrtvola hrdiny buď zůstane na místě smrti, dokud nepřijde kolega s reinkarnačním kouzlem, což může trvat proklatě dlouho, anebo v přízračném Světě nářků (Plane of Sorrow) nalezne Astrální průsak (Ethereal leak), kterým duše projde zpět do hmatatelné reality – ale Smrtce z pod pařátů nelze unikat jako kabaretní kouzelník a síly podsvětí přičítají smrt na dluh a jednou se hrdina prostě nevrátí nebo nebude takový, jakého si ho přátelé pamatují. Díky systému Lootable Corpse se mrtvola chová jako mrtvola a předměty obsažené v baťohu jsou volně k sebrání, s výjimkou předmětů držených v rukou, které se rozletí kolem. Okrádání mrtvých snižuje reputaci paladinů, mnichů a dalších kladných povolání organizovaných ve svatých Řádech, které pak hříšníky dokáží potrestat i v těch nejdivočejších regionech prostřednictvím postihů a prokletí. Na hráče čeká celá řada dodatečných vylepšení v oblasti zvířecích a magických pomocníků.

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Problémy jsou jednoznačně určeny buď pro partu dobrodruhů, kteří WW1 pojmou jako tažení nebo pro myslivé jedince a taktiky způsobilé k vykonávání pohybu a kouzlení zároveň, protože konfrontace mají být pomalejší a zaměřené na strategii víc než na klasické hack&slashování. Ostatní hry na hrdiny, včetně původní NWN, nabízejí levelování na základě zkušeností získaných ze zabitých nepřátel a hratelnost se tak přizpůsobuje smyčce chození a mlácení, což návrhářům WW1 nevyhovuje a zkušenosti z boje drze vykleštili. Primárním cílem hráčů je přece objevovat lokace a detaily příběhu skrz dialogy, tvrdí Bartel a za to zkušenosti budou. Souboje vyprávění narušují a podle toho s nimi bude zacházeno jako s vedlejším zbožím. Rozhovory okoření praktické využití prvků osobitosti přímo v průběhu dialogu: zastrašení, lichocení, okouzlení nebo provokace fungují okamžitě a nejen to, při zahrání na správné struny NPC často prokáže nějakou službičku – peníze, rada, vzpomenutí si na toho neřáda, co tu minulý týden ukradl všechny slepice a říkal, že je ničitel světů... Představte si pak ty možnosti v soubojích, kdy lze potvoru bezpečně odlákat nebo zpacifikovat a projít kolem ní!

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Rozvíjení pravidel s pomocí balíku Hard Core Rules od programátora s přezdívkou Archaegeo není jediným Bartelovým cílem. Rob Bartel je totiž mnohem víc scénárista než mechanik a plánuje The Witch’s Wake rozvést v epizodním stylu, jako se o to svého času pokoušela hra Siege of Avalon a Fahrenheit od Quantic Dreams. První epizoda obsahuje maximálně trojhodinové hraní pro začátečnické postavy, ale Bioware slibuje plynulé přihazování dalších dílů se zvýšenou obtížností. Pro pochopení herních zákonitostí musí každý studovat knihy ve virtuálních knihovnách, číst dialogy a chovat se jako objevitel, ne jako dobyvatel. K tomu mu dopomáhá kvarteto amatérských programů, speciálně vybraných Bartelem a jeho týmem jako reprezentace open-source filozofie NWN. DM’s Helper pomáhá Pánovi jeskyně snadněji operovat se všemi NPCčky a předměty; německý Inventory Spy zjednodušuje PJ nahlížení do baťohů hráčů; zmíněný systém Lootable Corpse je pro interaktivnější mrtvoly (to je ale blbost, co?) a konečně vylepšená AI počítačového spoluhráče a možnost přímo mu nakazovat, jaké brnění a zbraně má používat. Závan čerstvosti? Ano, i tak by se projekt The Witch’s Wake dal nazvat.

Autor:
Témata: Knihovny, virtuální
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....