Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NHL 2006 - první dojmy

  12:02aktualizováno  13. července 6:36
Prázdniny sice sotva začaly, ale podzim se již nevyhnutelně blíží. A to je již tradičně doba, kdy se na pultech objevuje nová hra ze série NHL. Letos tomu nebude jinak, a tak zde máme něco málo dojmů z toho, co nás letos čeká.

NHL 2006 Již několik let nemá vůbec cenu začínat články o nových dílech sportovních her od Electronic Arts konstatováním, že již tradičně po roce zde máme další pokračování a tak dále a tak podobně. To, že nový díl vyjde do roka a do dne po tom předchozím je v dnešní době jedna z největších jistot na celém světě a kdyby tomu někdy bylo jinak, jednalo by se o událost srovnatelnou s krachem burzy. Letos ale o své „akcie“ strach mít ještě nemusíme, protože do redakce nám dorazila xboxová preview verze NHL 2006, což zcela jasně značí, že nové pokračování pro nadcházející sezónu vyjde, i kdyby se v reálu nakonec žádná sezóna přeci jen nekonala.

Přejděme tedy rovnou k věci. Co je zde nového? Klasicky plno věcí, ale až čas a dlouhodobější hraní ukáží, zdali to k něčemu bude. Hlavní novinkou, která je mohutně anoncována hned v intru hry, jsou nejrůznější fintičky a parádičky, které je možné využít jak k oklamání brankáře při střelbě, tak i hráčů v poli. To jsme samozřejmě mohli zaznamenat již i v předchozích ročnících, ale nyní autoři tuto vychytávku zpracovali tak, že se nejedná pouze o záležitost stlačení jednoho tlačítka, po němž daný hráč automaticky provede daný pohyb, ale je nyní do hry zapracována jako plnohodnotný herní prvek. Pojí se s tím ale menší NHL 2006 obava, zda po zvládnutí této finesy nebude možné tímto způsobem velmi snadno skórovat. Zatím jsme tuto záležitost ještě plně nezvládli, takže si netroufáme tvrdit, jak tomu ve výsledku bude, ale faktem zůstává, že počítač zakončuje nějakou fintičkou poměrně rád a docela i úspěšně. Byla by ale škoda pohřbít tím potenciálně několikaletou snahu tvůrců o eliminaci nechvalně známých situací s vysokou úspěšností gólového zakončení.

Velmi příjemně působí pokračující trend z loňska ohledně eliminace počtu „big hitů“.

Ještě o něco více by v takovémto případě ovšem zamrzelo to, že by tato vlastnost do značné míry odepsala i snahu přiblížit sérii NHL opět o něco více reálnému hokeji. Není sice potřeba se „obávat“, že by se z této hry staly taktické manévry, v nichž si každý hráč přesně a důsledně plní své úkoly, ale i tak letošní změny docela potěší. Hra je sice opět o něco pomalejší, ale spíš by se mělo říci, že rozvážnější, jelikož se zde stále dá vcelku obstojně rajtovat po kluzišti v ukrutném tempu od branky k brance, ale byla zde posílena možnost kombinační hry. Dá se opět o něco lépe zavézt puk do útočné třetiny, počkat na nájezd a NHL 2006 rozestavení spoluhráčů a následně se pokusit vymyslet gólovou kombinaci. K tomu motivuje i skutečnost, že byla oslabena síla (ne)oblíbených one-timerů, takže nyní se již nejedná o takovou jistotu jako dříve. Sice z nich padá stále dost gólů, ale musejí se provádět s větším rozmyslem. Důvodem je skutečnost, že soupeřící hráči se zodpovědně snaží pokrývat prostory, kudy může jít potenciální přihrávka a nutno říci, že se jim to docela i daří. Rozhodně tedy potěší, že síla one-timerů nebyla oslabena pouze tím, že by se přihodilo něco málo nadpřirozených schopností brankářů.

S vykrýváním prostorů souvisí i další zajímavá věc: vylepšená kolizní fyzika. Jestliže jsme u minulého ročníku plesali nad tím, že puk se odráží od bruslí či od hokejek, musíme náš názor nyní přehodnotit, jelikož NHL 2006 toto zvládá ještě znatelně lépe. Hráči, hokejky i puk jsou nyní na sobě z hlediska fyziky prakticky úplně nezávislé (to samozřejmě neznamená, že by hokejka nezávisle poletovala pod stropem či puk si jezdil po ledě nezávisle na tom, jak do něj uhodíte hokejkou), takže výsledný dojem při naslepo nastřelovaných pucích či blokovaných přihrávkách je skutečně výborný. Nejvíce zájmu ale u nás vzbudila skutečnost, že kotouč nemusíte mít pod kontrolou NHL 2006 ani když ho máte pod kontrolou. Zní to sice hodně zkouřeně, ale na mysli máme to, že pokud máte puk v držení a rozjedete se sprintem k soupeřově bráně, hráč, který má puk v držení si jej ťukne dopředu a dokud jej znova nedojede, stává se černá placka naprosto volným objektem, který může do svého držení získat kterýkoliv jiný hráč na ledě, pokud se k ní dostane dříve nežli vy s aktuálně aktivním hráčem. Jedná se vlastně o takový hokejový ekvivalent předkopávání míčů, jak je známe z Pro Eva. Je to tedy další věc, která vás nutí při hře trochu i přemýšlet a ne se pouze bezhlavě hnát dopředu. A když už jsme se zmínili o té kolizní fyzice. Velmi příjemně působí pokračující trend z loňska ohledně eliminace počtu „big hitů“. Samozřejmě že se stále dá hrát docela ostře do těla, ale rozhodně nedochází k takovým kanonádám, při nichž se v každém okamžiku někdo válí na ledě.

Potěší ale přítomnost slušné řádky nových pohybů v animacích hráčů na ledě.

Trochu rozpačitě na nás ale zatím působí dovednostní statistiky některých hráčů. Uznáváme, že obránce New York NHL 2006 Islanders Janne Ninimaa sice nikdy nepatřil k jedincům, kteří trhali střelecké statistiky, ale že by z musel z mezikruží pálit tak ukrutným šejdrem spíše do rohu kluziště než na bránu, to si nemyslíme. Zajímavé ale je, že pokud pálí od modré čáry, dokáže svou dělovku umístit již docela přesně. V tomto ohledu se ale necháme raději překvapit finální verzí, protože je možné, že se zrovna tento aspekt hry v kancelářích EA Sports právě zuřivě dolaďuje. Ale možná taky ne a jedná se o záměr tvůrců, kterak hráče dále nutit kombinovat ve správném rozestavění hráčů. Uvidíme.

Vzhledem k tomu, že máme z minulosti zkušenosti spíše s PS2 verzemi NHL, těžko hodnotit vylepšení xboxové grafiky, co se týče technické stránky. Potěší ale přítomnost slušné řádky nových pohybů v animacích hráčů na ledě, které bude dozajista vlastní verzím pro všechny platformy. V jednom ohledu ale bude hrát prim verze pro PS2: vrabci na střeše totiž štěbetali, že verze NHL 2006 pro černou skříňku od Sony bude mít do češtiny lokalizovaná herní menu.

Index očekávání: 80%



Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

RECENZE: Far Cry 5 na Marsu baví vtipem a nudí zbraněmi

Far Cry 5: Lost on Mars

V Lost on Mars, jak se jmenuje druhý přídavek pro akci Far Cry 5 , se vydáme na rudou planetu bojovat proti arachnidům....

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...



Najdete na iDNES.cz