Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ninja Blade – dojmy z hraní

aktualizováno 
Nejznámější herní ninja Ryu Hayabusa by se pomalu měl začít bát o svůj trůn.

Ninja Blade

Ninja BladeJaponsko je zemí ninjům zaslíbenou, a tak jsme museli na letošní Tokyo Game Show nějakou ninjovskou hru vyzkoušet už jen z principu. Volba padla na Ninja Blade od From Softwaru, protože se jednak nejedná o multiformátovou věc, ale o exkluzivní xboxovou záležitost, a jednak proto, že videa promítaná na microsoftím stánku vypadala opravdu slušně. A pochopitelně taky proto, že se o této hře již nějaký ten čas vzrušeně šušká.

Pokud by nějaká hra měla sesadit z trůnu ninjovských her známou značku Ninja Gaiden s Ryu Hayabusou v hlavní roli, pak to bude buď právě Ninja Blade a nebo pak snad už nikdo. Demo prezentované na letošní TGS ale zcela jasně naznačilo, že „střídání stráží“ se v blízké budoucnosti rozhodně dá očekávat.

Již hned první animace, která nás do dema uvedla, byla velmi působivá a nastínila, co můžeme čekat v příštích okamžicích. Ocitáme se ve večerním velkoměstě, kde nedá Ninja Blademoc práce se dopátrat, že jeho předobrazem je skutečné Tokyo se všemi svými neony v ulicích a výškovými budovami, v nichž se svítících oken prakticky nelze dopočítat. Ve hře jsme si toho sice nevšimli, ale na jednom z obrázků můžete vidět dokonce i nádraží se skutečným logem Japan Railways.

Pochopitelně zde ale nejsme proto, abychom se kochali panoramatickými výhledy, kterých si ale mimochodem užijeme tak jako tak do sytosti, třeba při bitkách na střechách. Na prvním místě je zde samozřejmě úkol napravit nějaké ty křivdy a znovu nastolit staré pořádky, což se přirozeně nemůže obejít bez hektolitrů prolité krve nebo co že to vlastně z nepřátelských potvor cáká.

Hlavním tahákem je tedy akce, ale nejen ona sama o sobě, ale zejména její provedení. Hlavní hrdina podle nejlepších současných mravů předvádí maximálně Ninja Bladestylové gymnastické prvky, ovšem namísto stuhy či kuželů kolem sebe při svých sestavách máchá pekelně nabroušeným mečem. Hlavní devizou zdejšího akčního řádění je ale plynulost a intuitivnost.

Při vší úctě k Ryu Hayabusovi je totiž potřeba konstatovat, že pro ty, kterým v hrudi nebije akčně bitkařské srdce, je série Ninja Gaiden učiněným očistcem na Zemi a to i přesto, že druhý díl šel s obtížností o poznání níž. Asi nás nebude málo, kteří jsme v prvním NG absolutně netušili, co máme dělat, již u prvního bosse. A přesně toto by se u Ninja Blade nemělo stát. Alespoň tedy podle toho, co jsme si mohli sami osahat.

Rozhodně se nedá říci, že by Ninja Blade byl primitivně jednoduchý nebo že by se dokonce hrál sám, ale stresující muka, která známe z Ninja Gaiden a při nichž se každá slíznutá rána může až nepříjemně důsledně počítat, se zde zkrátka neobjevují Ninja Bladeani náznakem. I při značně přiostřených bitkách máte totiž pořád dojem, že víte, co děláte a co udělat chcete.

Navíc se z předvedeného úseku zdálo, že nejlepší obranou je kontinuální a promyšlený útok. Tedy ne že by nebylo potřeba očas vytasit nějaký ten obranný či úhubný manévr, ale nejedná se o nic, co by alespoň vzdáleně připomínalo permanentní vytížení tlačítka vyhrazeného pro blokování v Ninja Gaiden.

Díky tomu jsou akční pasáže vskutku spektakulárním masakrem ve značně vysokém tempu, kterému na intenzitě nic neubírají ani občasné přehmaty kamery. Hra by byla dost slušné maso i kdyby byla těžkopádnější, již jen proto, jak jsou bojové akce a reakce (respektive důsledky) ztvárněny graficky, ale s intuitivní hratelností a dobře zvládnutým ovládáním je zážitek z akce ještě mnohem intenzivnější.

Ninja BladeSpádu a vysokému tempu hry napomáhá i časté prokládání akce pasážemi s kontextovým ovládáním a scény ztvárněné zjevně s důrazem na akci a stylovost. Díky tomu bychom nikdy neměli mít pocit, že hra upadá do stereotypu. Funguje to zhruba tak, že sotva na prach rozemelete dvě až tři skupiny nepřátel, už je tu animace a dočasná změna stylu hraní.

Nesmírně působivě se předvedla například pasáž, kdy hlavní hrdina běží po stěně mrakodrapu kolmo dolů a kosí u toho protivníky. Sem tam je potřeba někam přeskočit či provést nějakou jinou akci a v tu chvíli se na obrezovce objevuje kontextová nápověda – pokud ji namačkáte správně, provede zdejší ninja danou akci úspěšně, a pokud se to nepodaří, tak si aktuální pasáž holt zkusíte ještě jednou nebo vícekrát.

Klasická akce a kontextové pasáže na sebe ale navazují zcela plynule, ať už mezi Ninja Bladenimi je či není vložena animace. Výsledný dojem tak je velmi celistvý a až na výjimky, jako například souboj s bossem, máte pocit, že neustále uháníte velmi svižným tempem kupředu.

A když už jsme nakousli ty bossy, nelze se nezmínit o tom, který byl přítomen v TGS předváděčce. Jednalo se o obřího pavouka, který disponoval slušně devastujícími útoky. K jeho pokoření navíc bylo nutné nejen rubat ze všech sil, ale zároveň najít i jeho slabé místo. Pravda, to na člověka velmi výrazně svítilo a taktika tohoto cvalíka se dala vypozorovat vcelku bez problémů, ale i tak byl souboj s tímto bossem velmi chutným zakončením dema.

A kdyby se přesto objevil nějaký problém, pořád je zde možnost využít takzvaného Ninja Vision, což je v akčních hrách již značně klasické zpomalení času – všechno kromě vás se zpomalí, a tak máte více času jak na útočné, tak i úhybné manévry. Ninja BladeJedná se sice o již poměrně dost otřepaný prvek, ale sem rozhodně padne tak dobře, že člověka nějaké myšlenky ohledně kopírování nápadů vlastně ni nepřepadnou.

Vše je navíc podpořeno opravdu vynikající grafikou, takže výsledný nejen umělecký dojem je skutečně na velice slušné úrovni. Z toho, co From Software na Tokyo Game Show ukázali, tak zcela zákonitě musí pramenit pouze ta nejvyšší očekávání. Cokoliv méně než zcela vyrovnaný souboj s Ninja Gaiden by tak pro nás bylo zklamáním.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: bitka, Mrakodrap, software


Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Jobs Contact
Technický referent zakázek s AJ/NJ (35.000 - 45.000 Kč)

Jobs Contact
Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.