Ninja Gaiden 2 na TGS hratelně

  • 1
Momentálně nejznámější hra z ranku těch nejtěžších se dočká druhého dílu. Ryu Hayabusa sice pořád vypadá, že neumí ani pořádně chodit, ale se zbraněmi evidentně dost potrénoval.

Ninja Gaiden 2 Když už jsme se den před zahájením letošní Tokyo Game Show zúčastnili akce Sony, nemohli jsme druhý den dopoledne odmítnout ani nabídku Microsftu, jenž prezentoval čerstvě oznámenou hru Ninja Gaiden 2. Zvláště tedy poté, co jsme se o naší pozvánce dozvěděli až na letišti v Amsterdamu při přestupu do Tokya. V předchozích dnech totiž byla celá akce průběžně svolávána a rušena. Nakonec se ale Tomonobu Itagaki zjevně dobře vyspal, takže se prezentace uskutečnila.

Víceméně jedinou kaňkou na přitažlivém grafickém zpracování byl pouze pohyb hlavní postavy.

Když se to vezme kolem a kolem, tak vlastně ani nevíme, proč si původní Ninja Gaiden vysloužil tak vysokou oblibu. Akční žánr ve skutečnosti ničím Ninja Gaiden 2 zásadním neobohatila a navíc ještě byla pekelně těžká. Na druhou stranu ale představovala skutečnou výzvu a jen málokdo ji dokázal zhnuseně odhodit. Přinejmenším tedy v případech „vyměklých“ verzí Black nebo Sigma. Proto jsme i přes výše uvedené výtky uvítali oznámení druhého dílou s radostí. A po tom, co jsme mohli vidět, se na něj již teď těšíme. Škoda jen, že se nám ovladač nedostal přímo do rukou.

Hned v úvodu bylo zřejmé, že nás čeká řada nových lokací, čímž ovšem rozhodně nemyslíme, že by jedna pevnost ninjů byla vyměněna za jinou, ale skutečnost, že se ve druhém dílu podíváme například i do New Yorku. Hned od prvních okamžiků navíc bylo jasné, že zdejší lokace působí organičtějším dojmem než v první hře, takže víceméně plynule přejdete z tržiště do ulic a podobně. Rozhdně se to nedá označit jako zcela volný pohyb, ale hra už alespoň nepůsobila tak rozkouskovaně jako poprvé. Všechna prostředí jsou zároveň mnohem detailněji ztvárněna, čímž vyšlo jasně najevo, že s převodem verze Sigma na PS3 se grafici Ninja Gaiden 2 příliš nepárali.

Víceméně jedinou kaňkou na přitažlivém grafickém zpracování byl pouze pohyb hlavní postavy. Pochybnosti o tom, zda je Ryu Hayabusa doopravdy ninja, tedy nadále přetrvávají. Jeho pohyb je totiž stále tak podivně toporný jako dosud. Alespoň tedy pokud zrovna nebojuje. Pokud se ale naopak v okolí nějaký ten nepřítel objeví, rozjede Ryu hodně pohledný taneček. Akce nabyla na dynamičnosti a Ryovy techniky na brutalitě. Největší sranda nastává, když ze svého arzenálu vytáhne něco na způsob obří kosy, to pak začíná krev cákat i z okolních baráků. Mimochodem, krve je zde rovněž o poznání více než v prvním dílu a její přítomnost si člověk navíc uvědomí například i z takového „zbytečného“ detailu, jako je třeba oklepání krve ze zbraní poté, co Ryu vymlátí vše živé v okolí. Ono taky aby tady krev nestříkala po litrech, když některé pohyby jsou samy o sobě hodně drsné.

Ninja Gaiden 2

Téměř všechno, co NG2 na TGS předvedl, vypadalo hodně šťavnatě.

Jistých změn doznala i hratelnost. Pochopitelně se stále jedná o akci toho nejčistšího brusu, ale zdá se, že na hráče bude klást ještě vyšší nároky než první díl. Těžko nyní soudit, zda bude „dvojka“ ještě o něco obtížnější, ale je zřejmé, že bude potřeba v boji využívat pestřejší škálu pohybů a zatím se zdá, že Itagaki dostojí své pověsti člověka, jenž při tvorbě her nehodlá přistupovat na žádné kompromisy. Zářným příkladem budiž pasáže s protivníky vybavenými samopaly, kde bylo potřeba blokovat, rubat a uskakovat, pokud možno všechno najednou. V prvním Ninja Gaidenu šlo sice víceméně o to samé, ale dvojka budí dojem, že zde bude potřeba vše ještě lépe kombinovat a hlavně mít oči ještě více na stopkách. Nicméně skutečnost, že tito soupeři střílejí se skutečně hodně velkou oblibou, opět naznačuje, že i co se týče obtížnosti jako takové, tak asi opravdu zase trochu přituhne. Co se týče soupeřů obecně, jejich skladba se Ninja Gaiden 2 zdá velmi pestrá, takže se nedivte, že až vymlátíte bandu chlápků se samopaly, vyběhnou na vás obrovští chodící netopýři.

Zatím jsou to ale všechno spíše jen spekulace, protože dokud si hru sami nezahrajeme pořádně, pak můžeme jen odhadovat. Každopádně již nyní vše nasvědčuje tomu, že čas, který uplynul od vydání prvního dílu, byl využit velmi zodpovědně, o čemž ostatně svědčí i vysoká úroveň hratelné ukázky, která byla v Tokyu odborné veřejnosti představena prakticky ihned po prvním oznámení hry. Tak snad tedy aby ještě ve finální verzi Ryu neběhal jako retard a můžeme být zcela spokojeni. Na druhou stranu, asi bychom to Ninja Gaidenu 2 ve výsledku odpustili, protože všechno ostatní, co na TGS předvedl, vypadalo hodně šťavnatě a navíc pravdou je, že to nikdy nemělo být o běhání, ale v prvé řadě o ukrutné akci.

Index očekávání: 85%


Témata: Playstation 3