Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nintendo: Virtuální realita ještě není připravená na masový úspěch

  15:19aktualizováno  15:19
Společnost Nintendo zatím neplánuje spojení vlastních konzolí a virtuální reality. Má v plánu vyčkat, až technologie bude mít potenciál oslovit masy. Podobně prý přistupovala i k pohybovému ovládání, které pomohla popularizovat se zařízením Nintendo Wii.

Reggie Fils-Aimé, ředitel Nintendo of America | foto: Jean-Frédéric, wikipedia.org

„Podle mého názoru virtuální realita ještě není vhodná pro střední proud. Není připravená na aplikace a programy pro masy, u kterých lidé mohou trávit spoustu času. Jsou to zatím spíše krátké zábavní produkty,“ řekl Reggie Fils-Aime, ředitel Nintendo of America.

Fils-Aime v rozhovoru pro deník Bloomberg přiznává, že na letošní E3 ještě neviděl veškeré novinky spojené s virtuální realitou. Zároveň však tvrdí, že měl možnost vyzkoušet vše, co se objevilo před letošním ročníkem show.

„Chceme se ujistit, že daná technologie naším zákazníkům přináší zásadní hodnotu. Příkladem je (konzole) Wii a její ovladač, který gyroskopickému ovládání pomohl k masové popularitě,“ říká Fils-Aime.

Nintendo proto u virtuální reality vyčkává na moment, kdy technologie bude dostatečné komfortní a praktická. Ve chvíli, kdy získá potenciál oslovit masy, ji firma začne využívat také.

„To jsou naše budoucí plány. Vývoj virtuální reality sledujeme od dob Virtual Boye. Chceme se ale ujistit, že náš příští krok bude zaměřený na masy a bude zajímavý pro většinu trhu. Jakmile se virtuální realita do takové pozice dostane, můžete s námi počítat.“

Zmiňovaný Virtual Boy je konzole z roku 1995, která virtuální realitu měla nabízet jako jedna z prvních. S ohledem na tehdejší technologie a fakt, že většina her byla ve 2D, však přístroj zcela pohořel. Obezřetný postup Nintenda proto nepřekvapuje.

Autor:


Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...



Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

Soutěž o skutečný zlatý poklad skončila fiaskem. Příběh hry Swordquest

Obal hry Earthworld

Videohry jsou stále ještě poměrně mladým médiem, ale i tak už je jejich historie neuvěřitelně bohatá. V dnešním retru...

Podívejte se, jak by vypadal kultovní Half-Life v enginu Unreal 4

Project Lambda

Project Lambda je fanouškovský pokus o převedení legendárního Half-Lifu do moderního Unreal Enginu 4. Sice nejspíše...

Další z rubriky

Byla založena Asociace českých herních vývojářů GDACZ

Asociace českých herních vývojářů

Zástupci čtrnácti českých studií specializovaných na vývoj her založili společnou asociaci s cílem chránit a prosazovat...

Red Dead Online vyjde v listopadu ve formě bety

Vydání jednoho z největších letošních trháků se kvapem blíží a  jeho autoři z...

Očekávaná kovbojka Red Dead Redemption 2 od tvůrců série městských akcí Grand Theft Auto vychází 26. října. V listopadu...

Autor BioShocku se po letech omluvil za nepovedeného finálního bosse

Ilustrační obrázek ke hře BioShock

I Ken Levine, autor slavného Bioshocku, si myslí, že si hra zasloužila lepší konec, než nakonec dostala. Na svém...



Najdete na iDNES.cz