Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nintendo: Virtuální realita ještě není připravená na masový úspěch

  15:19aktualizováno  15:19
Společnost Nintendo zatím neplánuje spojení vlastních konzolí a virtuální reality. Má v plánu vyčkat, až technologie bude mít potenciál oslovit masy. Podobně prý přistupovala i k pohybovému ovládání, které pomohla popularizovat se zařízením Nintendo Wii.

Reggie Fils-Aimé, ředitel Nintendo of America | foto: Jean-Frédéric, wikipedia.org

„Podle mého názoru virtuální realita ještě není vhodná pro střední proud. Není připravená na aplikace a programy pro masy, u kterých lidé mohou trávit spoustu času. Jsou to zatím spíše krátké zábavní produkty,“ řekl Reggie Fils-Aime, ředitel Nintendo of America.

Fils-Aime v rozhovoru pro deník Bloomberg přiznává, že na letošní E3 ještě neviděl veškeré novinky spojené s virtuální realitou. Zároveň však tvrdí, že měl možnost vyzkoušet vše, co se objevilo před letošním ročníkem show.

„Chceme se ujistit, že daná technologie naším zákazníkům přináší zásadní hodnotu. Příkladem je (konzole) Wii a její ovladač, který gyroskopickému ovládání pomohl k masové popularitě,“ říká Fils-Aime.

Nintendo proto u virtuální reality vyčkává na moment, kdy technologie bude dostatečné komfortní a praktická. Ve chvíli, kdy získá potenciál oslovit masy, ji firma začne využívat také.

„To jsou naše budoucí plány. Vývoj virtuální reality sledujeme od dob Virtual Boye. Chceme se ale ujistit, že náš příští krok bude zaměřený na masy a bude zajímavý pro většinu trhu. Jakmile se virtuální realita do takové pozice dostane, můžete s námi počítat.“

Zmiňovaný Virtual Boy je konzole z roku 1995, která virtuální realitu měla nabízet jako jedna z prvních. S ohledem na tehdejší technologie a fakt, že většina her byla ve 2D, však přístroj zcela pohořel. Obezřetný postup Nintenda proto nepřekvapuje.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...

Chystaná hra si střílí z obchodů IKEA, cílem je nechat zákazníky bloudit

Assembly Required

V chystané hře Assembly Required se stanete provozovatelem obchodu s nábytkem, jehož úkolem je rozestavit zboží takovým...

Oddaný pařan pokračoval v hraní navzdory venkovnímu tornádu

Fortnite

Severní Karolínou se v pondělí prohnalo tornádo, které si vyžádalo jednu lidskou oběť, milionové škody a desítky tisíc...



Najdete na iDNES.cz