Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nintendo: Virtuální realita ještě není připravená na masový úspěch

  15:19aktualizováno  15:19
Společnost Nintendo zatím neplánuje spojení vlastních konzolí a virtuální reality. Má v plánu vyčkat, až technologie bude mít potenciál oslovit masy. Podobně prý přistupovala i k pohybovému ovládání, které pomohla popularizovat se zařízením Nintendo Wii.

Reggie Fils-Aimé, ředitel Nintendo of America | foto: Jean-Frédéric, wikipedia.org

„Podle mého názoru virtuální realita ještě není vhodná pro střední proud. Není připravená na aplikace a programy pro masy, u kterých lidé mohou trávit spoustu času. Jsou to zatím spíše krátké zábavní produkty,“ řekl Reggie Fils-Aime, ředitel Nintendo of America.

Fils-Aime v rozhovoru pro deník Bloomberg přiznává, že na letošní E3 ještě neviděl veškeré novinky spojené s virtuální realitou. Zároveň však tvrdí, že měl možnost vyzkoušet vše, co se objevilo před letošním ročníkem show.

„Chceme se ujistit, že daná technologie naším zákazníkům přináší zásadní hodnotu. Příkladem je (konzole) Wii a její ovladač, který gyroskopickému ovládání pomohl k masové popularitě,“ říká Fils-Aime.

Nintendo proto u virtuální reality vyčkává na moment, kdy technologie bude dostatečné komfortní a praktická. Ve chvíli, kdy získá potenciál oslovit masy, ji firma začne využívat také.

„To jsou naše budoucí plány. Vývoj virtuální reality sledujeme od dob Virtual Boye. Chceme se ale ujistit, že náš příští krok bude zaměřený na masy a bude zajímavý pro většinu trhu. Jakmile se virtuální realita do takové pozice dostane, můžete s námi počítat.“

Zmiňovaný Virtual Boy je konzole z roku 1995, která virtuální realitu měla nabízet jako jedna z prvních. S ohledem na tehdejší technologie a fakt, že většina her byla ve 2D, však přístroj zcela pohořel. Obezřetný postup Nintenda proto nepřekvapuje.

Autor:



Nejčtenější

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?

Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...



Nejočekávanější akční hry roku 2018

Far Cry 5

Největší žně letos budou mít, alespoň co se her týče, fandové akcí. Pojďme se podívat na první várku těch...

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Jaký je váš největší herní rest?

The Last of Us Remastered

Jaký je váš největší herní rest, ať už z minulosti, nebo současnosti? Napište nám do diskuze pod článkem.

Další z rubriky

Konečně pořádná exkluzivita pro Xbox? Autoři Forzy chystají další Fable

Fable

Ještě to není oficiální, ale oblíbené akční RPG zřejmě konečně dostane další díl.

Další skandál pro studio Quantic Dream. Prý zavírá oči před sexismem

Detroit: Become Human

Zaměstnanci francouzského studia Quantic Dream, které pracuje na netrpělivě očekávané hře Detroit, si interní poštou...

Předměty z papírového kartonu oživnou. Nintendo Labo spojuje dva světy

Nintendo Labo

Nintendo Labo je sada desek z papírového kartonu, které lze přetransformovat v různé objekty a následně je „oživit“...

Najdete na iDNES.cz