No Man's Land - dobývání Nového světa

  • 8
Dobývání Ameriky nebylo jednoduché a Evropané si s domorodými obyvateli nedali nic zadarmo. Pokud byste si chtěli projít historii Nového světa od roku 1600 do roku 1900, máte příležitost. V této strategii se postupně postavíte do čela všech skupin, které se nesmazatelně zapsaly do dějin. Budujte a válčete. Vítězství na vás čeká.
No Man's Land

Španělští dobyvatelé, indiáni, kovbojové, boj za nezávislost, stavba železnice napříč Amerikou, válka Severu proti Jihu. Takové zajímavé náměty z historie Nového světa, a tak málo her je využívá. Vývojářům tato doba prostě nějak nesedí. A přitom by se zde našlo tolik prostoru pro nejrůznější herní žánry. Přestaňme však hořekovat, několik zajímavých titulů inspirujících se historií Ameriky se připravuje. Vzpomeňme třeba velice nadějnou strategii Civil War či pokračování adventury Tři lebky Toltéků a hlavně hru, o níž nám dnes jde - mix budovatelské a klasické válečné strategie v reálném čase No Man's Land, mapující události, jež určovaly dějiny Kolumbovy vysněné "Indie" mezi léty 1600 a 1900.

V třiceti kampaních, odehrávajících se na pozadí skutečných historických událostí, projdeme třemi epochami. Na straně Evropanů začneme dobývat Ameriku, pak se v roli indiánů postavíme náporu bledých tváří a nakonec se staneme svědky vzniku a rozvoje Spojených států. Každá z epoch bude samostatnou kampaní s vlastním příběhem. Proti sobě v průběhu tří set let stanou všichni hlavní aktéři, jež sehráli nějakou roli v osídlování Nového světa. Některé jsme již zmínili. Zavelíme šikům španělských conquistadorů, anglických kolonizátorů, přistěhovalců putujících na západ, amerických patriotů bojujících za nezávislost a odevšad vyháněných indiánů, a to jak kmenům žijících v lesích, tak těm prohánějících se po širých prériích.

Jak je u realtimovek zvykem, každá skupina bude No Man's Landmít své slabiny i silné stránky a také některé speciální jednotky či schopnosti. U Španělů bude například výhodou jejich loďstvo, takže se můžeme těšit na pořádné námořní bitvy. V řadách amerických patriotů zase najdeme pěšáky schopné potopit se a přeplout řeku a indiáni pak získají díky "Vzývání Manitoua" na krátký čas větší sílu v boji. Trošku zvláštně však vypadá schopnost patriotů využít duchy mrtvých jako průzkumníky. V čele každé z znesvářených stran někdy stanou její národní hrdinové, kteří pomohou otočit korouhev štěstěny na vaši stranu. Bude se vám to hodit. Válčit se bude ve dne i v noci a za každého počasí. Tak to alespoň zmiňují vývojáři. Nikde se však nemluví o střídání dne a noci, stejně jako ročních období. Spíše půjde o hotové mise zasazené do určitého denního či ročního období.

Nedílnou součástí klasických strategií jsou budovy. V No Man's Land jich najdeme slušnou řádku a všechny se budou samozřejmě v průběhu věků vyvíjet. Zatím není jasné jakým způsobem to bude řešeno, ale autoři slibují košatý technologický strom budov i jednotek. Ty budou navíc získávat v bojích zkušenosti, takže časem získáte skupiny ostřílených veteránů. Malou specialitou, ne však novinkou, je nezávislá "výroba" koní a lidiček. Díky tomu nebude problém, přeměnit jízdní kavalerii ve skupinu opatrných pěšáků, stejně jako odtáhnout vůz, jehož koně zahynuli v nepřátelské palbě. K výpravám do neprobádaných koutů světa neodmyslitelně patří příroda, zachováno to zůstane i ve hře, kde má sehrát velkou roli zvířena všeho druhu. Ovšem zda půjde o něco více než lov, se zatím neuvádí. Naopak No Man's Landmnoho chvály je pěno na grafické zpracování. Vše bude provedeno kompletně ve 3D s možností zoomování i rotace kamery, díky čemuž si pořádně užijeme detailní pohled na pěkně animované postavičky. Je ale třeba říci, že podle screenshotů se rozhodně nejedná o nějaké grafické orgie.

Pokud patříte mezi společenské hráče, kteří rádi svým kamarádům ukáží kdo je nejlepší stratég na síti, dostanete možnost se předvést. Multiplayer bude obsahovat půl tuctu modů - k mání bude prosté Free for All, spíše z FPS známé Team Deathmatch a Capture the Flag, zajímavý režim Wanted, v němž musíte zlikvidovat elitní jednotku, závod ve stavbě železniční tratě (ničení soupeřových kolejí povoleno) a nakonec Competition, tedy soutěž, ovšem zatím bez blíže specifikovaných pravidel. Zatím vypadá No Man's Land docela zajímavě, zřejmě nepůjde o nějakou zlomovou hru, ale pokud autoři využijí potenciálu, který doba, do níž hru zasadili nabízí, nemuselo by jít o špatný počin. Uvidíme v první polovině příštího roku.


Témata: Dům roku, jízdné