No Name War - nepovedená kolonizace

  • 3
Pokud se váš nejoblíbenější žánr označuje písmeny RTS, pak by vás mohl zajímat jeden z připravovaných přírůstků do této herní kategorie. No Name War se dokonce snaží nabídnout něco navíc, a tak se například nedočkáte klasického rozdělení do misí, ale jedné velké pospolité mapy.
No Name War

Země se nevyhnutelně přiblížila ke svému konci. Bohužel si toho nikdo kompetentní nevšimnul včas. Kraťoučký čas, který lidstvu zbyl na evakuační práce, omezil množství lidí, kteří se ze Země dostanou, na minimum. Hrstky šťastlivců napěchovaných v hibernačních komorách teď plavou vesmírem a svůj osud nechali v rukou palubního počítače, který pro přistání vybral ze všech možných planet právě jen jednu - a nazval ji Pangeeou. Střih. Jsme o pár let, či snad o celé desítky, dále. Kolonizace proběhla úspěšně a je třeba začít se rozplemeňovat i do sousedních prostor. Přitom však vzniknou první neshody, které se postupně rozhoří do vážných konfliktů. Středem našeho zájmu se nestanou samotné konflikty, ale spíš okolnosti s nimi související. Nastalá bojová pohotovost si totiž vyžádá frekventovanější přesuny kosmických plavidel a právě osud jedné z lodí určených k přepravě vojáků do výcvikového střediska se na chvíli stane i osudem naším. Loď cestou havaruje na neznámé planetě a cesta k přežití jejích pasažérů nebude umetená ...

A je to tu zase. Další katastrofická vize budoucnosti lidstva, další kolonizace vesmíru a další exhibice lidské nesnášenlivosti. Kdepak, jak člověk narazí na cizí rasu, nemůže to skončit jinak než snahou o její vyhlazení. No Name No Name WarWar je toho názorným příkladem. Realtimová strategie s RPG prvky si vytknula za cíl nabídnout hráči nové možnosti v hraní RTS. Například tady nenajdete žádné mise ani briefingy se zadáním - tři kampaně se odehrávají jen na třech velkých mapách, po nichž máte naprostou volnost pohybu. Kterým směrem se rozhodnete expandovat, je jen na vás. Realističnost v No Nome War zastupují změny podnebí a počasí, které se s postupem času horší, a nutí vás tak vymýšlet nové strategie adaptované na nové podmínky.

Hrát budete moct za jednu ze tří stran, které jsou na inkriminovaném místě přítomné - Kolonisté (mají nejširší vojenské vybavení), a dvě cizí rasy - Kluna (jejich síla spočívá v jednotě celé komunity) a Kaldarové (nemají žádnou trvalou základnu a jsou obzvlášť dobří v nekonvenčních způsobech boje). Bojovat bude možné jak klasickými způsoby (s pomocí pozemních, vzdušných i vodních jednotek), tak i třeba špionáží a diverzními akcemi. Díky výzkumu se všechny jednotky budou moci dál vyvíjet a upgradovat, přičemž počet těch základních bude kdesi mezi 250 až 300.

Hodně z vlastností No Name War pořád zůstává neodkryto - co přesně je míněno těmi RPG prvky, nakolik bude hra lineární a koneckonců i to, kdy se chystá vydat na pouť do obchodů.


Témata: Země (planeta)