Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Noční můra

  12:00aktualizováno  9:42
Děsivá noční můra je o to děsivější, že je reálná a může jednou nastat. Dokážeme se sjednotit v boji proti silám Temnoty? Budeme se chovat jako hrdí orli, nebo jako kroužící supi, čekající, až se oběť nebude bránit? Již brzy přijde chvíle pravdy a ukáže se, kterou cestou chce Osud kráčet.

Noční můra Jízdní klín narazil v plné rychlosti do sevřeného šiku pěchoty a těla létala na všechny strany. I mé kopí našlo svůj cíl a projelo hrudí drowího válečníka jak nůž máslem. Odhodil jsem teď již nepotřebné kopí a vytasil scimitar. Kruté oči nejbližšího Temného elfa pohasly, když jsem oddělil jeho hlavu od zbytku těla. Avšak hned vzápětí jsem čelil útoku drowa s dlouhým mečem. “Oloth 'dos!“ zařval a jeho meč vykřísl na mém štítu z temně šedého pevného kovu spršku jisker. Vůbec jsem mu nerozuměl, tak jsem ho pro jistotu rozseknul vejpůl, co mi má nějaký kozí ksicht co říkat.

Kůň mi dával možnost dobrého výhledu a já se rozhlédl po nejbližším okolí. Viděl jsem naše jezdce, kterak si prosekávají cestu skrz drowí oddíly a jak za nimi postupují pěší bojovníci. Vedle sebe tu byly štíty se stříbrným hadem, křížem a stejně tak i štíty beze znaku, nad hlavou mi šlehaly blesky a já byl hrdý, že tu jsem. Tenhle okamžik štěstí mě málem stál život, neboť Temný elf ozbrojen kopím se připlížil z boku a učinil prudký výpad. Reflexivně jsem odrazil ránu štítem, její síla mě však vyhodila ze sedla. Elf rychle přiskočil, aby mě dorazil, Noční můra ale já byl rychlejší a můj scimitar mu usekl nohu těsně pod kolenem. Dorážet ho nebylo třeba, neb okolo projíždějící kůň mu do obličeje vyšlápl úhlednou podkovu. A pak že podkovy nosí štěstí, taková hloupost…

Boj ale ještě neskončil. Do cesty se mi postavila drowí válečnice s mohutnými nárameníky a temně fialovými brky ve vlasech, asi nějaká vyšší šarže. Ta už se mluvením nezatěžovala a vyrazila vpřed s úmyslem prohlédnout si zblízka mé útroby. Málem se jí to povedlo, jen taktak jsem uskočil a kontroval sekem shora šikmo dolů. Elfka se elegantně vyhnula ráně a její pohyby napovídaly, že to je zkušená šermířka. Po chvilce tvrdého boje najednou elfí důstojnice zavrávorala a naklonila se dozadu. Starý trik, láká mě k výpadu a až se odkryju, ripostou ukončí souboj. Předstíral jsem, že jí to baštím, ale v poslední chvíli jsem vskočil do protipohybu a švihem jí usekl zápěstí i s mečem. Drowka zaječela a ohnala se po mně zuřivě štítem, ale nakonec jsem to byl já, kdo se díval, co měl protivník k snídani, rozseklý bok nabízel poměrně podrobný pohled.

Noční můra Znovu jsem obhlédl situaci. Nebyla dobrá. Postup jízdy se zastavil a početnější elfové začali nabývat převahu. Navíc do našich zadních řad začaly dopadat šípy. Kde sakra vězí naše lehká jízda, má se přece postarat o lučištníky. A na křídle… zatraceně, drowí jezdci! Už jsou tu! Rychle uskakuji před kopyty koní, něco mi křísne o helmu, až slyším zpívat všechny svaté. Na co sem to spadl? Vida, halapartna! Popadám ji a zvedám se na nohy. Nejbližší drowí rytíř obrací koně čelem ke mně, ale úder halkou mu demonstruje, že to měl udělat rychleji. Jeho kolega je chytřejší a rozjíždí se proti mně, hrozivě mávajíc válečným kladivem. Tomuhle se nevyhnu, zapírám konec halapartny o zem a čekám na náraz. Kůň se napichuje hrudí na bodec na konci halky a jezdec padá. Snaží se rychle zvednout, ale opodál stojící vampýr mu skáče na záda a jediným škubnutím elfovi utrhne hlavu.

Otáčím se k dalšímu nepříteli, když tu náhle mi ramenem projede prudká bolest a vpředu vyjede hrot šípu. Snažím se šíp nahmatat a zlomit, ale druhý šíp zasahující mé stehno mě nutí pokleknout. Bolest mě ochromuje a já zpomaleně vnímám pohyby okolo. Náš protiútok byl odražen a drowové postupují. O kus dál proti sobě bojují člen Stráží Pořádku se Stráží Chaosu a za nimi jiní okrádají své padlé Noční můra spolubojovníky. Pár stále bojujících hrdinů je rychle přemoženo a ubito. Ten obraz se mi vrývá do paměti. Pomalu stáčím zrak na několik elfích lučištníků, kteří míří na mě. To bude rychlé, oni cíl neminou. Jejich šípy jsou vysvobozením a já zavírám oči… Vidím světlo, pálí mě na tváři…

Slunce si našlo cestu skrz zatažené závěsy a nutí spáče procitnout. Sedím na posteli a přemýšlím. Děsivá noční můra je o to děsivější, že je reálná a může jednou nastat. Dokážeme se sjednotit v boji proti silám Temnoty? Budeme se chovat jako hrdí orli, nebo jako kroužící supi, čekající, až se oběť nebude bránit? Již brzy přijde chvíle pravdy a ukáže se, kterou cestou chce Osud kráčet.

Již brzy…

Autor:


Témata: jízdné, Máslo, nůž


Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: New Colossus
Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

Říjen bude dobrý měsíc. Alespoň z pohledu fandů videoher, kterým už tradičně začínají Vánoce předčasně. Pro svého favorita nezapomeňte hlasovat pod článkem v...  celý článek

Hobo: Tough Life
Na ulici je možné téměř vše, říkají autoři české bezdomovecké hry

O připravované české hře, v níž hrajeme za bezdomovce, jsme si povídali s designérem a grafikem Romanem Valentou ze studia Perun Creative. „Ve hře půjde...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.