Nocturne #4 - dům na pokraji pekla

Nelehké jsou cesty agentovy, jež musí kráčet temnotou. Ve čtvrté a poslední části návodu se s Cizincem podíváme na malebná zákoutí satanistického hřbitůvku a do jednoho pořádně prokletého domu. Peklo, kam se člověk podívá, tentokrát hlavně v obtížnosti hádanek.
Brokovnice a hroby. Klasika.

Na velitelství
Po zábavném rozhovoru se sekretářkou vstupte do výtahu a nechte se odvézt nahoru. Můžete si pro vylepšení nálady prohlížet nástěnky, měli byste zajít do tělocvičny pokecat se Světlanou a Icepickem, a určitě musíte navštívit plukovníkovu kancelář a nechat si objasnit váš úkol. Moc se toho nedozvíte, jen že váš bývalý kolega má "problém"- na blízkém hřbitůvku místo kytek rostou zombíci a impové. Pak je čas jít do laboratoře, je tu sličná doktorka, lékárna, a hlavně brokovnice a spousta nábojů. Nakonec zpět do výtahu a hurá do Francie.

Hřbitov
Na stráni nad hřbitovem už na vás čeká Killian- po pokecu se vydejte po cestičce dolů. Na "místech klidného odpočinku" se nejdříve porozhlédněte. Pobíhají tu impové snadno odstranitelní brokovnicí, a otravní kostlivci kteří vždy po čase srostou. Především nyní musíte sehnat klíče od tří hrobek (velká v centru, další dvě nalevo a napravo od ní). Mají je někteří ze skřetů - jeden stojí nalevo od velké hrobky, druzí dva porůznu pobíhají v rozsáhlé zadní části hřbitova za levou hrobkou. Až budete moci, otevřete si obě menší "tumby"- nyní musíte najít dva kříže co odpovídají obrysům na podlahách a umístit je na podstavce. Rovný co přijde nalevo je hned u vstupního vchodu na hřbitov, na náhrobek ale musíte vyskákat zezadu. V této (levé) hrobce je ještě třeba zpřístupnit osvětlení- musíte vylézt na střechu po břečťanu a odstranit šlahouny kryjící její zadní stěnu. Koptský kříž pasující do druhé hrobky najdete vzadu těsně za ní a lehce doprava. Váš úspěch bude korunován vystoupáním tří oltářů na povrch před hlavní hrobkou. Odpráskněte gargoyly a vstupte, ale na příšernost uvnitř náboji neplýtvejte- je to "jenom" satanistická kouzelná hůl, zdroj problémů. Po jejím prozkoumání vyleze venku kostlivec, takže pozor. Pak odšoupněte víko rakve a slezte dolů do svatyně. Až se pokocháte výzdobou, přečtěte si nápis na protější stěně a svitek napravo. Následují dvě "puzzles": nejprve posuňte do světla první a třetí symbol (počítáno od páky, tj. od zadní stěny) a pak páku stiskněte. Otevřou se tři výklenky se symboly vzduchu, ohně a země. Patří na oltáře s patřičnými nápisy, ale není to tak jednoduché: nejprve doneste na prostřední oltář oheň, pak na levý vodu, odneste oheň zpět dolů do výklenku, seberte vzduch a vražte ho do pravého oltáře, a nakonec se vraťte pro oheň a dejte ho opět doprostřed. Kostlivci se rozsypou, hůl vybuchne, ale je na čase zajít na slovíčko s Killianem...

Pekelný dům
Nacházíte se ve vězeňské cele spolu s připoutaným vlkodlakem a beze zbraní (bezvadný...). Obejděte bestii a seberte červený Molochův amulet. Pak opatrně do druhého rohu místnosti, otevřít ostnaté dveře a vypadněte ven. Satanistická svatyně jedna neradost Co nejrychleji běžte dlouhou chodbu a zombíků si nevšímejte, jsou pomalí a utečete jim. V hale s červenými koberci je "divná" socha držící zbraně, musíte na ni nejdřív položit amulet a pak si jednu vzít (sekáček? -alespoň něco...). Nalevo jsou dveře a vstup- za dveřmi je místnost plná zombií se dvěma automatickými kulomety, které pálí po každém pohyblivém cíli - tedy především vyhladí vaše nepřátele. Cesta dál ale vede druhou místností s elektrifikovanou podlahou- jděte jen po bílých a od poloviny místnosti jen po černých dlažkách, ale lepší je na druhou stranu bleskově přeskákat. V chodbě za tím je pět vypínačů- zmáčkněte jen druhý ve směru od dveří (jinak v tomhle domě platí- radši na nic nesahat a hojně se jistit savováním). V dlouhé chodbě je spousta (rozsekatelných) zombií a dveří, co nevedou nikam. Přesněji, první jsou zamčené, za pátými je výtah kde můžete pouze spáchat sebevraždu skokem do šachty, za šestými je jen nepříjemná zrůda, a sedmé vedou ke svobodě, zbytek nikam. V mučírně si otevřete ostnatý panel. V další chodbě se dejte posledními dveřmi nalevo- zbytek je slepý. Zabijte hnusáka za nimi, a otevřete si první obraz napravo. Zde opatrně, akutně hrozí pád do hlubin. Po žebříku sestupte do dalšího patra. Dlouhá točitá chodba vás zavede až do místnosti s výtahem a sochou- na zemi je tu lékárna! Na druhé straně je východ, dejte se tudy a prvními dveřmi nalevo na balkón. Vedle židlí je krabice se stříbrnými náboji, a dole pod schody u velkých dvojitých dveří jsou v truhle další.Tyto dveře jsou zamčené, ale o kus dál je průchod. Ani z této chodby dveře nikam nevedou. Schody vás dovedou opět do "sochařského salónku." Ani napravo od výtahu se (zatím) nikam nedostanete, takže se vraťte až k žebříku. Je tu ještě jeden průchod. Na křižovatce se dejte doprava- přímo před vámi jsou dveře do knihovny, kde čeká Killian! Plácá cosi o Houdinim a pak zdrhne. Prohlédněte si šachovnici, pak postupte nalevo k policím- vtrhne sem vlkodlak. Zaříznout. Vraťte se do místnosti s výtahem, a dejte se doprava- teď je otevřeno. Za umývárnou tam na zdi visí portrét Houdiniho- stiskněte ho a otevře se panel. Rychle otočku doprava, a zabijte slizouna. Nyní se můžete podívat skrze tři malé otvory napravo- zvláště prostřední stojí za to ;-)

Pak otevřete dveře a přeskočte "kobercovou" past. Jste v hudebním salónku. Opět si poslechněte, co zazpívá Killian, a pak si přehrajte záznam na starém rádiu. Na podlaze tu rovněž leží "Kniha šachů", se kterou je třeba dostat se zpět do knihovny a použít ji na polici u okna. Otevře se tajná místnost- vejděte a vezměte si pistoli (konečně !!!) a nějaké náboje. Po spirálových schodech se dostanete k polici, kde leží deska Vlkodlačí symfonie (hádejte kam je třeba jí donést...) a Sluhův klíč. Jděte do umývárny a výtahem vyjeďte nahoru. Dveřmi naproti modrým sochám se dostanete až do místnosti s pentagramem. Zde se v místnostech občas skrývá nějaká munice, ale také spousta potvor! Až budete mít oblast prochozenou, jeďte až dolů skrze kuchyni do sklepa. Nalevo od krvavé cesty je východ- páku na zemi ale nemačkejte nebo na vás zaútočí roj zabijáckých včel. Vlkodlakům se ovšem nevyhnete, ale se stříbrnými náboji to není větší problém. V rohu místnosti tu leží Strážcův klíč a napravo se dostanete do laboratoře. Tam opět cosi kecá Killian - no, až bude po tom sbalte lékárnu a klíč od ložnice. Ta je nahoře poblíž místnosti se sochou a zatím byla zamčená. Už víte co vás čeká uvnitř, tak vstupte a po demu zabijte upíra. Tady se mi vážně nelíbí! Na skříňce tu leží kus ovládacího panelu (control panel). Patří na výtah- umístěte ho, ale než stisknete tlačítko, pořádně se připravte. Po stisknutí je třeba velmi rychle zacouvat, a pak doběhnout/doskákat k výtahu v další místnosti. Zaútočí na vás horda nepřátel, které musíte pobít. Zato zde na zdi visí kuše, ovšem i brokovnice, a nějaké náboje. Život už bude trochu veselejší...

Odtáhněte závěs na druhé straně místnosti, co blokuje výtah. Pak vstupte a zmáčkněte páku nejblíže jeho dveřím. Až bude po vlkodlakovi, odejděte jeho klecí. Slezte po žebříku, otevřete mrazák a zastřelte dva zombíky. Není od věci otevřít i ostatní dveře a trochu se zorientovat. Dojdete do kuchyně. Naproti kredenci jsou mříže, kvůli kterým jste zatím nemohli plně využít výtah v umývárně- odtáhněte je. Nalevo od pece je pak cesta dál, najdete nějaké náboje, a v dalším pokoji musíte jít po stole - podlaha zabíjí... Z krbové římsy pak seberte obtížně viditelný klíč od hodinové místnosti. Tam se dostanete z místnosti se dvěma modrými sochami (jedno patro nad umývárnou, jeďte výtahem). Celá tahle "hodinařina" je jedna velká puzzle. Cílem je otevřít dveře označené "12:00" pomocí světelných paprsků. Seberte krystal ve středu místnosti, a pak jí proti směru hodinových ručiček obejděte dokola. Změní se barva paprsku a vy můžete jeho otevřít dveře "7:00" jeho odražením na ně. Potom dvakrát kolem dokola (proti směru hodinových ručiček) a otevřete dveře "8:00". Jednou kolem posměrně a otevřete 2:00. Půl otáčky otevře devítku a další půl desítku. Jeden a půl otáčky protisměrně otevře jedničku (a objeví se další krystal). Otočte se jednou a otevře se jedenáctka. A nakonec musíte sladit červené a modré světlo odrážené dvěma krystaly dokud nedostanete fialový paprsek na fialové dveře "12:00". Vstupte do nich. Uff...

A teď si zaběháme: Jakmile se Killian vykecá, přesuňte se k páce na zdi "dole" na obrazovce. Zmáčkněte jí, otočte se a přeskočte na vysunutou plošinku. Přeběhněte napravo a stiskněte prostřední (!) páku. Nyní musíte prostě bleskově skákat a běhat po nově vysunutých plošinkách a mačkat příslušné páky (6 dalších), aby vás nerozdrtila postupující zeď. Krátce po zmáčknutí poslední se zastaví, a vy můžete průchodem ven. V místnosti s hořící podlahou musíte projít mezerami mezi rošty ze kterých šlehají plameny. Cesta zní: nalevo, dopředu, doprava, dopředu až ke konci obrazovky, doleva, a doprava nahoru. Následuje místnost s kobercovou pastí a klíčem, ke kterému se nemůžete dostat. Seberte kus těla ležícího na zemi, a hoďte ho na koberec- klíč se propadne skleněným stropem do pokoje naproti dlouhému jídelnímu stolu. Za chvilku si pro něj dojdete... Nyní odejděte dveřmi až úplně napravo. Zde seberte klíč od kobek (dungeon key) a brokové náboje. Odhrňte koberec na podlaze- odhalíte žebřík. Dostane vás do chodby ve druhém patře. Vraťte se až ke dveřím do ložnice. Za sochou naproti je veliké schodiště které vedou k hlavnímu vchodu. Probijte se chodbou až k místnosti kde leží vytoužený klíč "Demon Room Key", hlídaný spoustou upírů.

Tohle je...ehm, zubní ordinace. Brr...

A teď je třeba se vrátit blízko místa kde jsme začínali, k místnosti s "elektrifikovanou" podlahou. Nechoďte ale dovnitř, místo toho si otevřete dříve zamčené druhé dveře nalevo. Vyhněte se padacím dveřím a dostaňte se až do haly s pentagramem na zdi. Podobný je na malých dvířkách "dole" na obrazovce. Vstupte a pobijte všechny impy, pak seberte krabici sirek. Pokračujte chodbou "dolů" a posledními dveřmi, až najdete výtah. Použijte ho na spuštění se do kobek (tři patra dolů). V levém rohu místnosti kam výtah přijede je lékárnička. Po jejím sebrání pochodujte do míst odkud slyšíte zvuk "drtičky", za neustálého zabíjení nepřátel. Napravo jsou dveře které odemknete jedním ze svých klíčů a ocitáte se ve vězení. Zde opatrně hledejte páky mezi potvorami v klecích, vždy když nějakou zmáčknete jedna z klecí se otevře a jejího obyvatele musíte zlikvidovat. Jedna z klecí má stěnu, která jde provalit. Vejděte, a setkáte se s Molochem! Po kratší konverzaci zjistíte "co má za problém", přesunete se co nejblíže k dolní hraně obrazovky a ke svíčce, a osvobodíte ho. Nyní se přesuňte do místa se železnou "postelí" (těžce hlídaná oblast). Postavte se k její boční straně a prozkoumejte ji- zapálíte oheň a přileze i Moloch. Řekne vám že potřebuje nějaké jídlo aby získal zpět svoji sílu. Doveďte ho k nějaké potvoře co jste střelili dřív... A je po problému. Pak prohlásí, že je čas navštívit Killiana a odletí výtahovou šachtou. Nu, zpět do výtahu, a tři patra nahoru. Dojděte až do místa s velkým rudým pentagramem na zdi. Pákou otvírané pancéřové dveře vedou do místnosti nalevo, nejblíže tapisérii. Pak vylezte na žebřík a skočte do "Killian's control room" o které mluvil Moloch. Pak už jde jen o krátkou videosekvenci, a je tu konec čtvrté epizody!

A úplně nakonec...
Pokud jste pečlivě dohráli všechny čtyři epizody, čeká vás finále s nesmírně překvapivým koncem. To už si ale užijte sami!!!


Témata: hřbitov, krb, Socha, Včela