Na Zemi totiž akorát probíhá studená válka a ruská strana chce mimozemské technologie jen pro sebe.
Toto je pozadí příběhu PSI: Syberian Conflict, nové real-time strategie od litevské společnosti Wireframe Dreams. Z příběhu je jasná jedna věc, a to, že hrát může každý za obě strany a ani jedna není striktně zlá nebo hodná. Obě rasy mají své hrdiny a speciální zbraně. Díky časové prodlevě mezi prvním nešťastným přistáním a záchranou misí, si ruská strana stihla osvojit některé vybavení pocházející od mimozemšťanů. Nejedná se pouze o zbraně, ale i o technologie výrobních procesů pro vytváření cyborgů a čerpání energie ze zdrojů, které nejsou běžně k mání. Ale i přes to jsou hlavními jednotkami Rudé armády klasičtí pěšáci, tanky a obrněná vozidla. Na druhé straně barikády stojí mimozemská stvoření mající různé počty končetin a více či méně kovových přídavků. Výrobu jednotek obstarává hlavní mobilní zařízení (jednotka), které je ovšem třeba připojit na BioNode, což je místo, kde jsou získávány suroviny potřebné pro výrodu, čím více BioNode máte, tím více jednotek můžete vyrábět. S tímto principem získávání potřebných zdrojů přišla ovšem již před asi devíti lety společnost Bitmap Brothers s jejich hrou Z, takže nic nového pod sluncem.Díky mimozemské technologii se budou boje odehrávat celkem ve třech různých dimenzích.
Tím odpadá jakékoliv přemýšlení nad strategickým využívaním surovin, což je možná škoda. Jako náhradu nabízí hra hrdinské jednotky, speciálně vybavené tanky, opravářské jednotky nebo generály na straně mimozemšťanů. Pokud je jednotka se statusem hrdiny zničena, není třeba si lámat hlavu, i tyto jednotky je možné vyrábět, ovšem je to o něco zdlouhavější proces než u normálních pěšáků. Samotný boj je pak klasickou záležitostí, kdy musíte přemýšlet i nad terénními nerovnostmi nebo brát v úvahu všude se rozpínající porost. Na oficiálních stránkách autoři vyzdvihují realistické animace jednotlivých jednotek, bohužel po vyzkoušení demoverze musím konstatovat spíše zděšení než údiv. Dle mého názoru měla lepší animaci i Duna 2. Grafická stránka je na tom stejně jako animace, vše by vypadalo vcelku hezky, ale podmínkou by bylo vydání hry tak před minimálně pěti lety. Plná hra nebude obsahovat pouze prostředí Země, ale díky mimozemské technologii se budou boje odehrávat celkem ve třech různých dimenzích. Wireframe Dreams ještě nemá pro svou hru distributora, ale plánované vydání je přibližně na konec tohoto roku, nebo na začátek roku příštího. Hratelné demo si můžete stáhnout zde.