Ještě žádný titul ze série Final Fantasy nebyl tak dlouho ukrýván před očima veřejnosti jako Final Fantasy Versus XIII. Tato temná verze populární série japonských her na hrdiny (JRPG) se vyhýbá cokoliv ukázat už roky.
Ani letošní E3 nebyla výjimkou. Dočkáme se na Tokio Game Show na podzim, ale několik střípků informací vypustil do světa sám šéf projektu Tetsuya Nomura. Promluvil o novém bojovém systému hry. Ten bude podle jeho slov mixovat dva druhy nepřátel. Viditelné, se kterými se dáte do boje cíleně (nebo se jim vyhnete) a neviditelné.
Ano, vrací se zčásti systém náhodných soubojů. Velký důraz ve hře je dáván na exploraci, takže se prý nemusíme obávat tunelu, který charakterizoval většinu Final Fantasy XIII. Speciální poznámku pak měl Nomura ke grafice. "Hráči nebudou věřit vlastním očím, až hru uvidí."
Tým prý věnoval ohromné množství času právě grafické dokonalosti. Ostatně není to poprvé, co se grafika hry hypuje. Již před několika měsící Nomura prohlásil, že gameplay nepůjde takřka odlišit od renderovaných filmů. Hra zůstává exkluzivní pro PS3.
Update: Svět hry bude zcela otevřený, dostanete se kamkoliv s výjimkou vysokých hor. Hra je bez loadingů s výjimkami, kdy budete přecházet z jedné obří oblasti do druhé. Mraky na obloze využívají reálnou fyziku. Objekty, které na cestě najdete, můžete zničit. Podívejte na gameplay screenshoty. Takovouhle Final Fantasy jsme tedy ještě neviděli.
Zdroj: PS3center.