Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové SSX nabídne spoustu triků i skutečné lokace pro závody snowboardů

aktualizováno 
V druhé polovině února se dočkáme dalšího dílu snowboardové série SSX. Na předchozí generaci konzolí se tato zábava na zimních svazích stala bezmála legendou.

Série SSX byla jednou z nejzábavnějších zimním sportům věnovaných her, které na konzole vznikly, ale naposledy se ozvala v roce 2007 s titulem SSX Blur pro Wii a od té doby nevyšel žádný přídavek (pokud pomineme verzi pro iPhone), který by nám umožnil stoupnout si na snowboard a trošku si zařádit na svahu.

Byla to docela škoda, protože rozjuchané chytlavé hrátky na sněhu se těšily značné oblibě hráčů. A tak jsme hodně rádi, že se brzy dočkáme dalšího přídavku do série a zase vyrazíme na svahy, alespoň ve virtuálním světě, když v tom skutečném nám jde jízda na snowboardu asi tak jako krasobruslení. Tedy vůbec.

Další hra SSX o sobě dala poprvé vědět v roce 2010, kdy byla známá ještě pod pracovním názvem SSX: Deadly Descents, aktuálně se ovšem používá jen označení SSX, jelikož jde o jakýsi restart původního titulu.

Především bylo oznámeno, že SSX bude o něco realističtější, než předchozí hry, což nás mírně zaskočilo, protože nás právě ona veselost a nadhled na původních titulech hodně bavily.

SSX

Jistě, ne každému podobný styl sednul, ale s ohledem na úspěch předchozích projektů takových lidí asi nebylo tolik. Ale dobrá, v rámci všeobecně oblíbeného "temnějšího pojetí" ve filmech, hrách a v podstatě skoro všem, se něco podobného dalo čekat.

A hlavně, SSX má pořád ještě daleko k realistickému simulátoru života snowboardového jezdce, stále je tu určitá pestrobarevnost a uvolněnost, jen je o něco méně intenzivní, než bylo zvykem. A kvůli tomu si naše zbývající vlasy rvát nebudeme.

SSX se chce držet reality, hlavně pokud jde o místa, kde se odehrává. Pokud dojde řeč na triky, tak některé z nich stále patří do kategorie: "Kdyby tohle někdo zkusil, tak už by ho asi nikdo nedal dohromady".

SSX

V minulosti bylo zvykem nabídnout fiktivní horské masivy, tentokráte přišly na řadu skutečná místa, jako například Himálaj nebo Antarktida a další lokace, které nejsou jen výplodem představivosti tvůrců, ale skutečně je najdete na mapě.

Vývojářské studio EA Canada to vzalo vážně a vyžádalo si data od NASA, aby připravilo 27 závodišť z devíti různých pohoří. Avšak nejde o přesně převzatá místa, kvůli lepší hratelnosti je autoři více či méně pozměnili.

SSX

A milou novinkou je i fakt, že jednotlivé svahy budou mnohem otevřenější a nebudou tak často limitovány bariérami, které vás nepustí dál. Za to jsme rozhodně rádi, i když to s sebou nese jedno nebezpečí: bude mnohem jednodušší odtrhnout se od zbytku závodníků a zůstat daleko za nimi, i když se zprvu zdálo, že vás nemá šanci nikdo ohrozit. Do cíle povede spousta cest, ale některé vás mohou zbrzdit. Alespoň se tak během hry ještě zvedne hladina adrenalinu.

Nikoho asi nepřekvapí, že tvůrci se chlubí skvělým grafickým zpracováním, zahrnující například lepší hru světel a stínů, detailnější prostředí či propracovanější animaci jezdců. A pokud můžeme prozatím soudit, tak nelžou.

SSX

Hodně se hraje na efekt, takže výskoky při západu slunce směrem k vrtulníku nad svahem pokrytým bělostným sněhem jsou běžnou záležitostí.

Herních módů bude slušná zásoba. Ve hře pro jednoho hráče budou nejméně tři a to Trick It, který, jak už je z názvu zřejmé, bude zaměřen na předvádění co nejnebezpečnějších a nejefektnějších triků, které zvládnete.

Race It je klasický závodní mód, kde musíte předjet ostatní závodníky a dorazit do cíle co nejrychleji. A Survive It vás postaví do "ringu" s matkou přírodou a vy budete muset přežít její nástrahy v podobě teplot hluboko pod nulou, lavin či valících se kamenů z vršků hor.

SSX

On-line hraní také nabídne dostatek možností, jako je Ridernet, který vám pomůže najít vaše oblíbené spoluhráče a nabídne vám závody, které pro vás budou nejvhodnější.

Global Event jsou klasické závody, kterých se dohromady může zúčastnit, podle tvůrců, až 100 000 hráčů (samozřejmě ne v jedné jízdě, ale kompletně v celém pohárovém klání) a hlavním úkolem bude dostat se v bodové tabulce, co nejvýše.

Explore se soustředí na různé druhy závodů, ať už rychlostní či "trikové", ale i jízdy o přežití. Hlavním cílem bude poražení vašich on-line protihráčů ve střetech s různými podmínkami, určujícími vítězství.

SSX

V nabídce bude i mnoho postav různé vizáže i schopností. Vracejí se například Kaori, Elise, Moby, Zoe, Psymon nebo Griff, nováčky jsou Alexis, Ty nebo Tane. Vybere si prostě každý, ať už se mu líbí křehké krásky v růžové kombinéze nebo drsňáci s barevným kohoutem na hlavě.

Fotogalerie

Vydání hry se plánuje na druhou polovinu února, a to ve verzích pro Playstation 3 a Xbox 360. Ale jak v Nintendu, tak v Sony projevili zájem i o mutace pro přenosné konzole PS Vita a Nintendo 3DS. Obě firmy pak prý testují, jak hra na kapesních konzolích poběží.

Do vydání hry zbývá už jen chvíle a my se nemůžeme dočkat, protože SSX nám přirostlo k srdci a vlastně nás ani nestraší, že tentokrát to bude o něco "realističtější", protože jak se zdá, tak to nebude tak žhavé, jak se původně zdálo. Jde spíše o to, že SSX bude tentokrát zasazeno do skutečného světa, ale praštěné hlavní postavy jsou stále přítomny, stejně jako triky nad hranicí lidských možností.

Samozřejmostí je i nabušený soundtrack, který k SSX patří, a najdete na něm například Run D.M.C., Junkie XL, DJ Shadowa a další jména.

SSX

Připravte si tedy beranice, brzy zase vyrazíme na svahy. Mimochodem, majitelé PS3 se mohou těšit na exklusivní obsah, jako je nejvyšší hora Japonska Fudži a další přídavky, ale i majitelé Xboxu 360 si jistě užijí dost a dost šílenství na sněhu.

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.