Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Doom a Fallout na letošní výstavě E3? Chystá se něco velkého

  10:29aktualizováno  10:29
Každoročně konaná herní výstava E3 bude letos v červnu o něco zajímavější. Společnost Bethesda mající práva na značky jako Fallout a Doom na něm totiž vůbec poprvé vystoupí s vlastní předváděcí akcí. To nelze vyhodnotit jinak, než že vývojáři chystají něco velkého.

Uspořádání vlastní předváděcí akce na E3 v Los Angeles signalizuje velké sebevědomí herního vydavatelství. Už jsme si v rámci „étrojky“ zvykli na akce od výrobců herních konzolí Sony, Microsoftu a Nintenda, k nimž se pravidelně přidávají dva giganti herního průmyslu - EA a Ubisoft. Pryč jsou doby, kdy byly akce tohoto typu určeny hlavně pro novináře. Předváděčky jsou vysílané živě přes internet, kde je sledují miliony hráčů. V USA a Kanadě dokonce bylo možné loňskou konferenci Sony sledovat ve vybraných kinech. 

Jednotlivá vystoupení jsou v herních médiích i mezi hráči rozebírány pod drobnohledem, vzájemně porovnávány a každé pochybení podrobeno nemilosrdné kritice a zesměšňování. Bethesda tedy musí disponovat poměrně těžkými kalibry, pokud chce se svojí akcí sklidit úspěch. Není však těžké domyslet se, co na nás tvůrci vlastně chystají.

Motorová pila v Doomu

Doom 2

Doom

Doom 2

Doom 3

Doom 3

Nový Doom poprvé v pohybu

Co lze očekávat s naprostou jistotou, je hratelná ukázka nového Doomu. Ten byl již za zavřenými dveřmi představen na akci QuakeCon loni v červenci. Přítomní diváci chválili potřebný přechod na nový engine ID Tech 6, který hru notně graficky vylepšuje oproti pětce. Na té běžel například loňský Wolfenstein: New Order nebo tak trochu zapomenutá Rage. Nový Doom se opět odehrává na Marsu. Tvůrci z legendárního studia ID Software se rozhodli pro restart série, proto tedy žádná čtyřka v názvu hry. Hororové ladění třetího dílu tak ustoupí rychlé akci. 

Velký důraz má být kladen na brutalitu. Umírající nepřátele má být možné dorazit extrémně násilným útokem na blízko, který prý připomínal spíše fatality z Mortal Kombatu. Otázkou je, zda tento prvek rychle neomrzí a co vlastně přinese. Rychlému tempu odpovídá i pohyb prostředím: podle předváděčky budete prý v novém Doomu moci dělat i populární „dvojité skoky“ a prostředí bude náležitě rozlehlé, abyste se mohli s nepřáteli nahánět ze všech stran. Hra má vyjít na Xbox One, Playstation 4 a PC a vývojáři chtějí, aby hra běžela v 60 snímcích za sekundu a rozlišení 1080p.

Fallout 3 (PC)

Fallout 3

Fallout 3

Fallout 3

Dishonored vychází 12. října na PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Dishonored

Fallout 4 a Dishonored 2? Skoro jistě!

Fallout 4 sice oznámen oficiálně ještě není, nicméně je veřejným tajemstvím, že hra je ve vývoji už pěkných pár let. O současném projektu autorů fantastické hry Dishonored jsme od doby vydání prvního dílu také nic neslyšeli. Oznámení obou her se na letošní E3 v rámci premiérové předváděčky vydavatele proto přímo nabízí.

Nad tím, co od obou her čekat, jsme se koneckonců již zamýšleli v rámci speciálního článku. Od té doby se prakticky nic nezměnilo. Bude zajímavé, co nového nadcházející Fallout vlastně přinese a kam se s ním série posune. Vzhledem k nedotknutelnosti určitých mechanik (perky, karma, tahové elementy v soubojích) a úspěchu TESV: Skyrim se lze spíše přiklánět k tomu, že tvůrci nic revolučního nechystají  - snad jen výpravnější příběh jako reakci na konkurenční hry na hrdiny jako Witcher 3 nebo Dragon Age: Inquisition.

Fanoušci Dishonored to mají mnohem těžší. Thief, který měl být podobným zážitkem, se hrubě nepovedl a nové Deus Ex je v nedohlednu. Nezbývá tedy než doufat, že vývojáři z Arkane Studios hráče potěší a Dishonored 2 v červnu na předváděcí akci uvidíme i s brzkým datem vydání.

Hmmmm, dobrota
Jeden z mála zapamatovatelných úkolů, na které jsme narazili...
Do nich, můj věrný velociraptore!

The Elder Scrolls: Online

Nový impuls pro TES Online

Bethesda také jistě nehodlá hodit přes palubu svojí loňskou online hru The Elder Scrolls Online a pokusí se o nový start, podobně jako se to podařilo tvůrcům hry Final Fantasy XIV: The Realm Reborn. Vedle postupně vypouštěných oprav a vylepšení bylo důležitým krokem zrušení měsíčních poplatků s platností od 17. března letošního roku. Hru si stále musíte koupit, nejde tedy o standartní free-to-play model, jaký má třeba Star Wars: The Old Republic. 

Hra se navíc dočká podobně jako zmíněná FFXIV podtitulu Tamriel Unlimited, pod kterým vyjde v červnu na konzole Xbox One a Playstation 4. Načasování je tedy více než příhodné - Bethesda se bude snažit v rámci konference přesvědčit hráče, že se poučila ze svých chyb a Tamriel Unlimited je vlastně nová hra. Na konzolích nejsou podobné hry koneckonců vůbec obvyklé, tvůrci tedy nemusí zápolit o fanoušky s konkurenčními online světy, jež nabízí hry jako World of Warcraft, Guild Wars nebo Star Wars: The Old Republic.

Evil Within

Evil Within

Wolfenstein: The Old Blood

Wolfenstein: The Old Blood

The Evil Within a Wolfenstein? Těžko

Na co můžete spíše zapomenout, je oznámení nových her, které by navazovaly na loňský Wolfenstein: New Order nebo hororovou The Evil Within. Tvůrci z Machine Games s New Order zaznamenali velký úspěch a rozhodli se proto zapracovat na letošním přídavku The Old Blood. Ačkoliv na pokračování Wolfensteina si můžete klidně vsadit, v brzké době to jistě nebude.

U The Evil Within je situace podobná. Studio Tango Gameworks letos vydává přídavky do již existující hry a zda se vůbec dočkáme regulérního pokračování, je otázka. Shinji „Resident Evil“ Mikami u kormidla vývojářského studia však dává tušit, že tým pravděpodobně zůstane u žánru hororových her.

Konference však bývají také o překvapení a Bethesda by měla podobně jako Ubisoft reagovat na rostoucí význam menších projektů. V tomto ohledu se může vydavatel vytasit prakticky s čímkoliv. Nebo se chystá zcela nečekané oznámení v rámci „áčkových“ titulů? Uvidíme 14. června.

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Logitech G Powerplay
Herní myši Logitech G703 a G903 nabíjí přímo podložka. Jaké jsou?

Myš představuje pro hráče zcela zásadní doplněk, jehož pečlivý výběr ovlivňuje ve značné míře nejen herní prožitek, ale na profesionální či poloprofesionální...  celý článek

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

Říjen bude dobrý měsíc. Alespoň z pohledu fandů videoher, kterým už tradičně začínají Vánoce předčasně. Pro svého favorita nezapomeňte hlasovat pod článkem v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.