Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový přídavek k české akci ARMA 2 pokulhává za svým předchůdcem

aktualizováno 
Rozšíření Private Military Company přináší v prvé řadě novou kampaň. Má několik velmi světlých momentů, ale celek je tažen ke dnu pasážemi, které se povedly podstatně méně.
60

ARMA 2: Private Military Company

Platforma: PC
Výrobce: Bohemia Interactive

  • odlišněji pojatá kampaň
  • kolísavá kvalita misí

Nebýt kolísavé kvality misí a nepřesvědčivého podání příběhu, byl by to zajímavý průřez mezi vojenským simulátorem a klasickou střílečkou. Takhle ho lze doporučit spíše jen pravověrným armaholikům.

Herní karta

Druhé rozšíření (recenze prvního, British Armed Forces) pro ARMA 2: Operace Arrowhead (recenze zde) přináší přesně to, co by se od něj, i vzhledem k ceně, očekávalo: pár nových zbraní a kusů techniky, jež si pochopitelně vyzkoušíme ve zbrusu nové kampani.

Přídavek popisuje události, které zažívají členové soukromé vojenské organizace Ion. Naším posláním je chránit tým vyšetřovatelů, jenž pátrá po informacích o takistánském nukleárním programu. Vydáváme se do dobře známého prostředí, se kterým jsme se setkali již dříve.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Rozporuplné pocity panují od začátku ohledně příběhu. Jeho přítomnost si výrazněji uvědomíte na začátku a podruhé bohužel až na konci. Autoři se sice pokouší pomocí vložených animací navodit napínavou zápletku, avšak je velmi znát, že v téhle oblasti zase takové zkušenosti nemají.

Na druhou stranu, na poměry Army to není žádná tragédie. Hlavní hrdina, Brian Frost, je postava, se kterou už máme svoje zkušenosti, což celkové atmosféře dopomáhá. Příjemně působí i soužití s týmem, jehož nejvýraznější členy si člověk velmi rychle zapamatuje a začne s nimi sympatizovat.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Tato skutečnost je důležitá vzhledem k závěru, kdy musíte udělat jedno velmi zásadní rozhodnutí. Z toho vyplývá, že hra má více konců. Já jsem se dostal ke dvěma.

ARMA 2: Private Military Company (PC)Nevyrovnaně zapůsobily také mise. Začátek je velmi vlažný, řekněme lehce nadprůměrný. Odhánění protestujících civilistů bylo zajímavé zpestření, ovšem pročesávání trosek Zargabadu bavilo jen do chvíle, než se objevily typické chyby v umělé inteligenci. Ty se s hrami od Bohemia Interactive nejspíš ponesou ještě hodně dlouho.

Hotovým utrpením se stala mise, kterou strávíme za kulometem upevněným na střeše agenturního SUV. To, co by se při dobrém uchopení námětu stalo zajímavým zpestřením, je tady rozvláčné a hlavně nezábavné.

Zádrhelů bylo hned několik, v čele s problematickým řidičem, který sice zpomalí, když vystřelíte, ovšem dokáže se zaseknout o kdejakou překážku. Naštěstí jich není po cestě mnoho. Navíc zamířit na protivníka, jehož je obtížné vůbec spatřit, taky není žádný med. Místo toho, aby se mise stala pořádnou výzvou, nabídla pouze mírnou frustraci.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Potom se ale situace obrací o 180 stupňů a přichází vynikající mise, kde se nejlepší kamarádkou stává tanky ničící flinta AS50 s termální optikou. Musíme velmi dobře mířit, na motor, abychom se zdánlivě obyčejnou odstřelovací puškou poslali do věčných lovišť ruské pancéřové bestie. Kdyby tu bylo takových misí víc, nikdo by se nezlobil.

Ani další mise není špatná. Po chaotickém začátku zjišťujeme, že jsou našimi protivníky miniaturní helikoptérky ozbrojené kulomety. Likvidace poletuch se zdá zprvu nemožná, ale když okoukáme trasy jejich letů, máme s trochou pozornosti vyhráno.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Povedenou trojici uzavírá obranářská pasáž, v níž se valí nepřátelé z několika stran. Na nás čeká zásadní volba. Pokusíme se s nimi vypořádat hezky z dálky za pomoci výše zmíněné AS50, nebo vezmeme do ruky třeba útočnou pušku XM8 a absolvujeme bližší seznamování s takistánskými rebely?

Zbytek kampaně už zase balancuje těsně nad průměrem. Dojde ještě na helikoptéru a otevřenější závěrečnou misi (odlišná pro každý z konců), kde ani jedna neurazí, ale zejména ta letecká rozhodně nenadchne.

ARMA 2: Private Military Company (PC)Celkově může dohrání zabrat něco kolem tří hodin, nepočítaje opakování. Není to příliš mnoho a předchozí rozšíření bylo v tomto směru velkorysejší. A to i vzhledem k faktu, že Private Military Company chybí samostatné mise.

Kvalita kampaně kolísá a některé pasáže si rádi zopakujete, jiné rychle zapomenete. Celkově je velmi znát, že se autoři pokoušeli o přímočařejší zážitek. Žádné dirigování kupy vojáků tu nenajdete. Nanejvýš kooperaci s jedním parťákem.

Recenzi nelze zakončit jednoznačným doporučením. Dnes hodnocený přídavek určitě není špatný, jenomže miska vah je těžší na straně rozporuplných misí. Předchozí rozšíření, British Armed Forces, toho za stejné peníze přineslo o poznání víc, a nasadilo tak laťku příliš vysoko.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

63 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 109 čtenářů

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

RECENZE: Ve strategii Ancestors Legacy budete dobývat a plenit

Ancestors Legacy

Nová historická strategie od polského studia Destructive Creations se hlásí o vaši přízeň a rozhodně má s čím vyrukovat.

RECENZE: Hearthstone: The Boomsday Project láká na mechy a spíš nudí

Hearthstone: The Boomsday Project

S The Boomsday Project slaví návrat mechové a nové klíčové slovo Magnetic upravuje dynamiku hry i prostor pro...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...



Najdete na iDNES.cz