Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový trik vydavatelů: sníží základní cenu hry, aby z vás nakonec vytáhli víc

aktualizováno 
Snižování hodnoty drahých her má na svědomí fenomén placených přídavků, které často nesahají původní hře ani po kotníky.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: PokerStars.cz

Tradiční herní trh stagnuje kvůli propadu prodejů her na fyzických nosičích. Propad postupně vyrovnává prodej her prostřednictvím digitální distribuce.

Stagnace ale nezní dobře lidem, kteří do herních firem investují své peníze, takže se objevují další a další pokusy, jak vydělat víc. Jednou možností je nabízení různých sběratelských verzí her.

I přes nižší náklady stojí stejně
I přesto, že je on-line prodej levnější (díky vyloučení nákladů na logistiku a provize koncovým prodejcům), jsou on-line prodávané hry v drtivé většině případů při zahájení prodeje stejně drahé, jako jejich protějšky v obchodech.
Ale ani to nestačí. A tak například šéf vydavatelského domu THQ Brian Farrell nadhodil na investorské konferenci, že je tradiční cena konzolových her ve výši 60 dolarů přemrštěná (to v Česku neznamená 1 100 Kč, ale 1 500 Kč) a odrazuje mnoho potenciálních hráčů.

K potvrzení svých slov použil příklad průměrné herní série MX vs ATV. Ta vloni získala hodnocení kolem 75 procent, ale moc se neprodávala. Záplava objednávek přišla až ve chvíli, kdy vydavatel snížil cenu hry na 40 dolarů (700 korun).

Dvacetidolarový rozdíl v koncové ceně má vydavatelům vynahradit jiný zdroj příjmů: další placený obsah a služby. Farrell odvážně tvrdí, že při počáteční investici 40 dolarů mohou zákazníci za hru zaplatit až 130 dolarů, tedy ještě dvakrát tolik než v obchodě.

Odhad Farrella je hodně odvážný a pravděpodobně se týká pouze úzké skupiny hráčů. Samo THQ přiznává, že příjmy z prodeje rozšiřujících balíčků tvoří zatím 15 až 20 procent obratu firmy. To by prostým matematickým přepočtem nedokázalo vyrovnat třetinový pokles maloobchodních cen.

Je tu ale jedno podstatné ale: vydavatel má nad stahovatelnými balíčky téměř absolutní kontrolu, o zisk se dělí pouze s majitelem distribuční sítě a nemusí platit vysoké marže maloobchodním prodejcům.

Peníze v pohybu
THQ možná zkusí čtyřicetidolarové hry v případě nové verze MX vs ATV, ale ani tím nekončí snahy managementu o zvrácení nepříznivých hospodářských výsledků firmy. Další šanci vidí ve zlevňování díky menším nákladům.

Jako ideální příklad, kde lze s velkým ziskem nabízet levně vyvinuté hry, uvádí systémy pohybového ovládání Kinect a Move. Nižší ceny u těchto titulů ale nezavedlo THQ, nasadili je vlastníci obou platforem. Hry pro Kinect stojí v Česku oficiálně 990 Kč, u Move je to podobné. Hry vydávané mimo Sony a Microsoft jsou dražší.

THQ bere tento příklad hlavně jako způsob, jak bez velkých výdajů vydělat. Alespoň tak lze chápat slova Briana Farrella: vývoj her pro Kinect a Move stojí zlomek toho, co plnohodnotné tituly, protože staví na způsobu ovládání, ne na náročné grafice nebo animacích.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

KVÍZ: Poznáte DOSové klasiky podle obrázku z krabice?

Kvíz -  Poznáte DOSové klasiky podle obrázku z krabice?

Tentokrát to bude opravdu těžké. V následujícím kvízu naleznete výřezy z originálních krabic těch největších herních...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz