Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový trik vydavatelů: sníží základní cenu hry, aby z vás nakonec vytáhli víc

Snižování hodnoty drahých her má na svědomí fenomén placených přídavků, které často nesahají původní hře ani po kotníky.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: PokerStars.cz

Tradiční herní trh stagnuje kvůli propadu prodejů her na fyzických nosičích. Propad postupně vyrovnává prodej her prostřednictvím digitální distribuce.

Stagnace ale nezní dobře lidem, kteří do herních firem investují své peníze, takže se objevují další a další pokusy, jak vydělat víc. Jednou možností je nabízení různých sběratelských verzí her.

I přes nižší náklady stojí stejně
I přesto, že je on-line prodej levnější (díky vyloučení nákladů na logistiku a provize koncovým prodejcům), jsou on-line prodávané hry v drtivé většině případů při zahájení prodeje stejně drahé, jako jejich protějšky v obchodech.
Ale ani to nestačí. A tak například šéf vydavatelského domu THQ Brian Farrell nadhodil na investorské konferenci, že je tradiční cena konzolových her ve výši 60 dolarů přemrštěná (to v Česku neznamená 1 100 Kč, ale 1 500 Kč) a odrazuje mnoho potenciálních hráčů.

K potvrzení svých slov použil příklad průměrné herní série MX vs ATV. Ta vloni získala hodnocení kolem 75 procent, ale moc se neprodávala. Záplava objednávek přišla až ve chvíli, kdy vydavatel snížil cenu hry na 40 dolarů (700 korun).

Dvacetidolarový rozdíl v koncové ceně má vydavatelům vynahradit jiný zdroj příjmů: další placený obsah a služby. Farrell odvážně tvrdí, že při počáteční investici 40 dolarů mohou zákazníci za hru zaplatit až 130 dolarů, tedy ještě dvakrát tolik než v obchodě.

Odhad Farrella je hodně odvážný a pravděpodobně se týká pouze úzké skupiny hráčů. Samo THQ přiznává, že příjmy z prodeje rozšiřujících balíčků tvoří zatím 15 až 20 procent obratu firmy. To by prostým matematickým přepočtem nedokázalo vyrovnat třetinový pokles maloobchodních cen.

Je tu ale jedno podstatné ale: vydavatel má nad stahovatelnými balíčky téměř absolutní kontrolu, o zisk se dělí pouze s majitelem distribuční sítě a nemusí platit vysoké marže maloobchodním prodejcům.

Peníze v pohybu
THQ možná zkusí čtyřicetidolarové hry v případě nové verze MX vs ATV, ale ani tím nekončí snahy managementu o zvrácení nepříznivých hospodářských výsledků firmy. Další šanci vidí ve zlevňování díky menším nákladům.

Jako ideální příklad, kde lze s velkým ziskem nabízet levně vyvinuté hry, uvádí systémy pohybového ovládání Kinect a Move. Nižší ceny u těchto titulů ale nezavedlo THQ, nasadili je vlastníci obou platforem. Hry pro Kinect stojí v Česku oficiálně 990 Kč, u Move je to podobné. Hry vydávané mimo Sony a Microsoft jsou dražší.

THQ bere tento příklad hlavně jako způsob, jak bez velkých výdajů vydělat. Alespoň tak lze chápat slova Briana Farrella: vývoj her pro Kinect a Move stojí zlomek toho, co plnohodnotné tituly, protože staví na způsobu ovládání, ne na náročné grafice nebo animacích.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...