Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O.R.B. - o rok později, o rok lépe

  12:00aktualizováno  12:22
Jak jsme vás včera informovali, vývoj hry O.R.B. zdárně pokračuje, a to navzdory ročnímu zpoždění. Tvůrci ale nehodlají až do letošního listopadu jen tak nečinně sedět a chystají do hry přidat pár opravdu zajímavých vylepšení. Začali jsme se tedy pídit po nových podrobnostech a zde je výsledek.

O.R.B. Včera jsme vám přinesli krátkou zprávu o tom, že vývoj hry O.R.B. od společnosti Strategy First se sice znatelně zpozdil, ale tvůrci jej rozhodně nehodlají odsunout na vedlejší kolej nebo nedejbože zcela zrušit. Řekli jsme si, že by byla škoda vše odbýt pouze několika řádky a neinformovat vás o tom, jak se roční prodlení projevilo na kvalitě hry, nových prvcích a podobně. Proto jsme se začali pídit o dalších podrobnostech, a ačkoliv tvůrci příliš sdílní nejsou a většinu detailů střeží žárlivě jako Othello svou milou Desdemonu, pár zajímavých věcí se nám zjistit podařilo.

Nejprve si připomeňme, co je O.R.B. vlastně zač. Když prozradíme, co ona zkratka znamená, hodně napovíme. O.R.B. totiž značí Offworld Resource Base, což přeloženo do češtiny znamená "mimoplanetární těžařská základna". Je tím pádem patrné, že se jedná o vesmírnou realtimovou strategii s těžbou základních surovin. Příběh se točí kolem dvou ras, jež o sobě navzájem až do nedávné doby nevěděly, jejich dvou planet a pásu asteroidů, ze kterých těží nezbytné suroviny. Děj samotný zde však rozebírat nebudeme - nic se na něm od minule nezměnilo, takže pokud máte zájem se o něm dozvědět něco více, můžete si podrobnosti přečíst zde. My zatím přejdeme k podstatnější části, kterou je názor samotných pracovníků Strategy First ke zdržení vývoje.

O.R.B. Asi nejlépe vyjádřila mínění samotných vývojářů jedna ze zaměstnankyň - Christina Ginger. Ta prohlásila: "Můžeme nyní využít luxusu, který nám poskytuje tento čas navíc, a přidat do hry více vizuálních efektů a doplňkových funkcí. To je jeden z pozitivních rysů odložených vydání." Je tedy zřejmé, že tvůrci nehodlají vydat hru s původně plánovaným enginem, ale chtějí na něm provést markantní změny, hlavně co se grafických efektů týče. Vzhledem k tomu, že již první zveřejněné screenshoty vypadaly velice zajímavě, mají se hráči-estéti opravdu na co těšit.

Potěšující je také ono oznámení, že do hry budou implementovány další doplňkové funkce. Podle našich informací by se mělo jednat především o vylepšení stávajícího ovládacího rozhraní, které by se jinak mohlo někomu zdát poměrně složité. Jistá netradičnost interfacu však bude nezbytná, protože O.R.B. nebude ztvárněn jako většina jiných realtimových strategií. Bude kompletně trojrozměrný s plně dynamickým prostředím, a to v plném významu těchto slov. Řečeno prostým jazykem, pohybovat se budete nejen do stran a vpřed či vzad, ale také nahoru a dolů (pokud ve volném vesmíru vůbec je nějaké "nahoře" a "dole"). K tomu si připočtěte, že rozestavení objektů (asteroidů, planet apod.) není fixní, ale vše je v neustálém pohybu. Intuitivnost ovládání je v takovémto případě naprosto nezbytná, protože jinak by po titulu sáhli pouze skalní příznivci žánru, které neodradí složité rozhraní a stovka věcí, na které je zapotřebí se neustále soustředit. Není tedy žádný div, že právě tímto směrem O.R.B. napínají tvůrci maximum svých sil. Uznávají přitom, že každému z nás může vyhovovat jiný způsob ovládání, a tak nám i zde chtějí ponechat co největší svobodu výběru.

Od ostatních RTS by se měl O.R.B. lišit (kromě již zmíněného ztvárnění) také tím, že se snaží odpoutat od zaběhaného schématu, kdy si v klidném místě poblíž zdrojů surovin vybudujete základnu, postavíte si silnou flotilu a tou následně rozdrtíte svého protivníka. Zde takovou možnost mít nebudete. Částečně z důvodu, že všechny objekty jsou v pohybu a není tedy možné být neustále "blízko surovin", částečně pak i proto, že zdroje budete muset pracně hledat a bránit je ve chvílích, kdy z nich budete těžit. Nezávisí tedy na tom, jak rychle dokážete vybudovat silnou flotilu, ale na tom, zda dokážete využít momentálního rozestavení asteroidů, planetek a ostatních objektů ve svůj prospěch. Tím je zaručeno, že hra vás nepřestane bavit ani ve chvíli, kdy budete mít úspěšně splněny všechny mise, a budete ji tedy moci hrát znovu od začátku.

Samozřejmě, že to nejsou všechna lákadla, která na nás tvůrci tohoto titulu mají. Bohužel, zatím je podle jejich názoru příliš brzy uveřejňovat něco o dalších prvcích, jakým je například ztvárnění kampaní (ty by měly být velice originální), detailech o ovládání či grafice, rozloze jednotlivých lokací a podobně. Na to si holt budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Zatím doufejme, že nedojde k žádným dalším větším zdržením a že bude O.R.B. opravdu tak zajímavý, jak se zatím zdá být.

Autor:


Témata: Asteroid, Planetka

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz