Herní vývojáře čeká citelná změna. Unreal Engine 4 bude za předplatné

aktualizováno 
Licencování přední technologie Unreal Engine 3 vyšlo na miliony dolarů. Pro většinu nezávislých tvůrců tak její využití nepřipadalo v potaz. K dispozici však byla alternativa v podobě nástrojů UDK, které bylo možné využívat za odvádění 25 % z výnosů nad milion korun.

Situace se však změní s obchodním modelem Unreal Engine 4. "Při zkoumání situace (herního) průmyslu nám došlo, že využíváme zastaralý model," řekl podle serveru Gamastura šéf technologického vývoje Tim Sweeney.

Společnost Epic Games v reakci na to nabídne Unreal Engine 4 za měsíční poplatek ve výši 19 dolarů a pět procent z výnosů. Náklady na využívání technologie tedy odpovídají zhruba 380 korunám. Engine v současné době podporuje tvorbu her pro platformy PC, Mac, iOS a Android.

Fotogalerie

"Pokud s takovým modelem náš produkt za nic nestojí, nikdo za něj nebude platit," tvrdí Sweeney. Společnost to prý vede k intenzivnější práci na zdokonalování technologie. "K rozhodnutí, zdali jsou to férové podmínky, nás žene světová ekonomika," dodává programátor.

Za předplatné je možné získat zdrojový kód v jazyce C++ a kompletní sadu vývojářských nástrojů, kterou využívá i Epic Games k tvorbě svých vlastních titulů.

"Pro Epic je to odvážný krok. Ale s ohledem na změny v herním průmyslu ho považujeme za adekvátní," říká Sweeney. Krok však povede k ukončení vývoje nástrojů UDK.

Stávající podmínky se nicméně nevztahují na vývoj her pro konzole. K těm se vážou jiné smlouvy, a dohody tak bude třeba uzavírat individuálně.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Zákazník neuspěl s vrácením Falloutu 76, tak alespoň zdemoloval obchod

Fallout 76 – Official Live Action Trailer

Některým lidem se Fallout 76 nelíbí tak moc, že kvůli tomu sáhnou k výtržnostem. Zákazník v pobočce anglického obchodu...

Deset tisíc zombíků je rozsekáno na kusy v traileru k The Black Masses

The Black Masses

Vývojáři nenápadné multiplayerové hry lákají na nevídanou možnost brutálně rozsekat tisíce nemrtvých najednou. Sílu...

Najdete na iDNES.cz