Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oblivion Lost - Outbreak nové generace

  12:00aktualizováno  2:20
Nedávno ve světě vyšla taktická akční hra Codename: Outbreak a již sklízí první úspěchy. Její tvůrci z GSC Game World ale nezahálejí a pracují na další podobné hře, v níž se bude opět snoubit rychlý a výkonný engine s propracovanou AI a dalšími prvky, které dělají z průměrné hry hru nadprůměrnou.

Oblivion Lost Společnost GSC Game World určitě znáte. Její jméno vám sice možná moc neřekne, ale při vyřčení jmen Cossacks: European Wars nebo Codename: Outbreak by vám mělo začít svítat. Tato ukrajinská společnost vznikla již v roce 1995, ale vývojem her se začala zabývat teprve nedávno. Vzala to však za správný konec, takže oba výše uvedené tituly patří mezi špičky svých žánrů. Vzhledem k tomu, že taktická akční hra Codename: Outbreak byla nedávno dokončena a datadisk The Art of War ke strategii Cossacks: European War by měl vyjít již počátkem ledna 2002, začaly se v herních kruzích objevovat spekulace o tom, čím se budou vývojáři zabývat dál. Nyní to již víme - společnost GSC Game World totiž odhalila první informace o svém připravovaném titulu s pracovním názvem Oblivion Lost, o němž se šušká již od září tohoto roku.

Pod poněkud tajemným názvem se skrývá taktická akční hra, která je jakýmsi logickým nástupcem titulu Codename: Outbreak. Podíváte se tedy opět do nepříliš vzdálené budoucnosti, ale tentokrát se nebudete pohybovat po matičce Zemi. Jste totiž členem týmu, který za pomoci objevené portálové brány prozkoumává cizí planety. Jak asi tušíte, nepůjde všechno tak hladce, jak byste si představovali, a dojde k ozbrojenému střetu. A nepůjde vždy Oblivion Lost o boj muže proti muži - ke slovu se dostanou také různá vojenská vozidla, bitevní helikoptéry, lodě a další... Vzhledem k ranému stádiu vývoje tvůrci nezveřejnili o příběhu a herním systému žádné další informace, ale již z výše uvedených řádků si můžeme udělat alespoň jakýs takýs obrázek.

Překvapivé množství podrobností je ale známo o použitém enginu X-Ray. Ten si pracovníci GSC Game World vyvíjejí tradičně sami a hodlají jej po dokončení hry licencovat jiným společnostem. Aby bylo toto možné, musí mít engine pochopitelně co nabídnout - a pokud jsou zveřejněné informace pravdivé, tak také má. Pravděpodobně největším jeho lákadlem je schopnost „bezešvého“ zobrazování jak interiérů, tak rozsáhlých venkovních lokacích, a to při zobrazení až 100 000 polygonů za snímek při 60 fps na průměrně vybaveném PC. Uznejme, že to zní velice dobře. Pohrdnout nelze ani pokročilým skeletálním systémem, dynamickým osvětlením a stínováním, precizním vykreslováním i drobných předmětů, pokročilou detekcí kolizí, jež umožňuje zobrazit realistický pohyb i většího počtu objektů po nerovném terénu, nebo kvalitním fyzikálním modelem, který se vztahuje i na částicové efekty.

Oblivion Lost Detailně propracovaná by měla být i AI počítačem řízených jednotek. To ale není žádnou novinkou, protože na tomto prvku si zdejší pracovníci dávali hodně záležet ve všech titulech. Co nám tedy nabídne X-Ray a potažmo též hra Oblivion Lost? Především ještě větší realističnost, než jaké jsme byli svědky v Codename: Outbreak. Vaši protivníci (či spojenci) mají nejen zrak, ale i sluch a hlavně myšlení. To znamená, že reagují na veškeré podněty kolem sebe a zaregistrují-li něco podezřelého, zachovají se podle toho. Do AI jsou též implementovány základní strategie boje o přežití, jako je např. využívání terénu při postupu (jen blázen půjde na průzkum po horizontu), ostřelování či týmová spolupráce.

Zatím to zní všechno zajímavě, že? Aby ne, společnost GSC Game World si pomalu ale jistě vybudovává renomé firmy, která opravdu ví, co hráčům nabídnout. I z tohoto důvodu je tedy všem jasné, že Oblivion Lost bude obsahovat i řádnou podporu pro multiplayer a všechny jeho v současnosti oblíbené módy. Je tedy trošku škoda, že se tohoto titulu dočkáme pravděpodobně až v roce 2003. Je ale pravdou, že je lepší si počkat nějaký ten měsíc navíc, než mít hru plnou chyb a nedodělků. Snad nás tedy Oblivion Lost nezklame.

Autor:


Témata: Země (planeta)


Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.