Officers - monumentální RTS?

  12:00aktualizováno  26. října 5:12
Měli jsme možnost vyzpovídat autory nadějné RTS, která nabídne neuvěřitelně rozsáhlé bitvy, zajímavý kariérní postup armádou a také novátorskou umělou inteligenci. Co dalšího můžeme očekávat?

Officiers Zřejmě už by někdo měl přišít záplatu na roztržený pytel s realtimovými strategiemi z druhé světové války. Neuplyne týdne, kdy by alespoň nějaká nebyla ohlášena, ovšem o podobných, veskrze budgetových titulech, vás ani neinformujeme, jelikož by šlo pouze o plýtvání vaším drahocenným časem. Takové tituly prostě nestojí za zmínku, ale stejně hodně často píšeme o podobných hrách a dnes tomu nebude jinak. Ony se totiž WWII RTS začínají propracovávat až na samotný strategický olymp a my tomu jen těžko zabráníme. Vezměme si třeba chystaný hit Panzers nebo realistické Wartime Command. Jedno, samozřejmě kromě shodného tématu, mají tyto s dnes propíraným projektem společné – pocházejí z východního bloku. Officiers dokonce ze samotného Ruska od společnosti Game Factory. Toto uskupení zatím nemá na pažbě žádný výraznější zářez, avšak reference zaměstnanců mluví jasnou a zajímavou řečí. Zkušenosti nabrali tvorbou takových hitů jako jsou oba díly Cossacks, American Conquest, Hoverace, Brute Force či S.T.A.L.K.E.R. a Freelancer. Podle PR manažera Officiers Nikolaye Demchenka, s nímž jsme si o hře povídali, jim podobné zázemí jednotlivýchOfficiers tvůrců otevírá dveře k dosažení těch nejvyšších cílů, které si vytyčili, a věří, že se s podobnými zkušenostmi a znalostmi nebudou mít problém vyrovnat špičkám žánru.

Ten pravý vývoj odstartoval loni v srpnu a od té doby na hře nepřetržitě pracuje tým 18 lidí. Officiers nejsou nijak známým jménem, ale pokud bychom vyslovili Kombat, jistě by si mnozí z vás vzpomněli. Vězte tedy, že se projekt kvůli exportu do anglicky mluvících zemí přejmenoval. „S tolika RTS z druhé světové války se možná zdá býti nemožným přijít s něčím novým, ale my máme nové a skvělé nápady, abychom přinesli čerstvý vzduch do notně zatuchlého žánru. Není to o napodobování ostatních her, je třeba vymyslet něco nového, unikátního a to je přesně to, co hledáme“, uvozuje hru Demchenko.

Autoři chtějí nabídnout naprosto nelineární kampaň vybavenou trochuOfficiers samoúčelným příběhem, na který nemá být kladen nikterak značný důraz, ale na druhou stranu pomáhá rozvinout hru do epických rozměrů. Hra bude sledovat více, ale častokrát i méně důležité okamžiky druhé světové a dovolí zvítězit jakékoliv hratelné straně, tudíž se s klidem můžete vydat měnit historii. „Hra se s realitou shoduje jen v základních bodech rozestavění armády, dobového arzenálu a vedení bojových složek tím kterým státem. Všechno ostatní je fikce vytvářená hráčem a umělou inteligencí, kdy i Německo může vyhrát válku“, dodává PR manažer a my musíme jen souhlasit. Navíc žádná jiná strategie po stránce realističnosti nemůže z tohoto pohledu nabídnout více, leda by byla naprosto striktní a lineární, čímž by si zcela jistě zlomila vaz hned před vydáním. Je třeba uvést, že kampaň bude dynamická a to se vším všudy, tedy i vašemu hernímu stylu přizpůsobujícími se taktikami nepřítele, efekty počasí, vyzývavou AI a v neposlední řadě okouzlující hratelností. Officiers

Hráč začne jako čerstvý absolvent válečné university a hned je vržen do víru boje. Samozřejmě, že ne hned do těch nejtvrdších. Zpočátku se, s největší pravděpodobností formou zaučování popere s jednoduššími problémy, ale jak poroste jeho hodnost, bude se zvyšovat i obtížnost a ke konci, jakožto vojevůdce prakticky celého tažení se budete prát s takticky velice náročnými výzvami. Poroučení by mělo probíhat formou rozdílení příkazů podřízeným, jež mají další poddané atd., kteří se formou AI budou starat o správný postup jednotek, který jste v základu určili vy. Ovšem nebojte se, často bude situace vyžadovat vaší přímou pomoc, ale podobný systém můžeme jedině kvitovat, poněvadž bychom neměli být zahlceni neustálými jednoduššími boji, které se časem stanou nutně stereotypními. Officiers, stejně jako mnoho současných RTS, nebudou obsahovat otravné budování základny, jelikož by podrobnější mikromanagement hru zkomplikoval na takřka neúnosnou míru a autoři chtějí vytvořit především jakýsi virtuální simulátorOfficiers bojiště. Na druhou stranu, je třeba se starat, aby vám nedošly náboje nebo pohonné hmoty. Dobré zásobování je základem úspěchu.

Proto, aby AI byla opravdu nápomocná, bylo nutné vytvořit její dvouvrstvou strukturu. Jedna část se stará o situaci na frontě jako takovou a říká se jí globální. Pokud dostanete úkol obsadit nepřátelské hlavní město, postará se tato inteligence o vyhodnocení všech možných detailů i informací a nahraje je do databanky, aby byly hráči nápomocné. Druhá, lokální, má na starosti aktuální situaci na bojištích, když se jim hráč nevěnuje přímo. Hráč přímo kontroluje jen několik (záleží na jeho hodnosti) velitelů a všechny jednotky pod nimi jsou kontrolovány právě lokální AI. Na nejvyšší hodnosti divizního velitele budete mít pod sebou padesát podřízených a jejich prostřednictvím budete řídit válku. Ale v případě, že by svou práci snad dělali špatně, můžete se „ponížit“ o pár levelů níže a vzít vše do vlastních rukou.Officiers

Můžeme se těšit na tři hratelné strany, tedy vlastně národy. Jde o Německo, Sovětský svaz a samozřejmě spojence reprezentované Velkou Britanií a USA. Velice nás potěšilo, že tvůrci jako praví Slované nezapomínají ani na ostatní menší či větší, ale v celkovém součtu 2. světové ne zas tak významné, národy. Jde o Nizozemí, Rumunsko, Dánsko, Slovinsko, Polsko, Chorvatsko, Itálie, Maďarsko, Francie, Finsko, Belgie, Norsko, Jugoslávie a především – Československo. Zatím není zcela jasné, jakou roli tyto státy sehrají, ovšem tvůrci slibují, že hráč bude moci mít pod palcem prakticky celou virtuální Evropu, s čímž se pojí realistické vybavení té které strany a dokonce slibovaná korektní politická i geografická situace. Jsme zvědaví, nakolik se s takto velkým soustem Game Factory popere a zda se nedočkáme komických nedostatků či nedorozumění. Doufejme, že ne. Jednou z největších předností Officiers se zdají být naprosto úžasné boje. Větší bojiště budou schopna pojmout až třicet tisíc pěšáků, což je číslo dosud nevídané a Officiers těžko představitelné. Pokud hráč zatouží po tancích, dostane se mu na velitelském postu, tedy na nejvyšším možném, pomoci až 500 ocelových bestií.

O zařazení hrdinských jednotek se dosud úplně nerozhodlo, tudíž jsme se toho příliš nedozvěděli. Jisté však je, že vy, jakožto středobod hry, budete mít možnost budovat svou kariéru a například příznivě ovlivňovat morálku řadových vojáků. Větší roli než na bojišti však sehrajete v globálním měřítku kampaně, které by rovněž nemělo chybět. „Hráči bude nabídnut výběr mezi dvěma hratelnými jednotkami. Půjde o samotnou pěchotu a tanky, chcete-li všechny možné těžké prostředky. Hratelnost se sice v zásadě více orientuje na pozemní bitvy, ovšem vedle zajímavé artilerie a speciálních jednotek jako jsou sapéři, špioni a průzkumníci se ve hře objeví i vzdušná síla a dost možná i námořnictvo, o jehož osudu, ale ještě nebylo rozhodnuto. Řečí čísel budete mít co do činění s třemi sty druhy technického vybavení, z čehož zhruba šedesát je letectvo a nějakých třicet vOfficiers ruce držených zbraní“, rozpovídal se Nikolay Demchenko.

Na otázku o připravovaných misích jsme dostali velice zajímavou odpověď, která v zásadě říká, že Officiers nebudou stejně jako jiné RTS obsahovat jednotlivé mise, ale, že půjde o víceméně souvislé tažení. Tento způsob dodává právě onen prvek nelinearity a flexibility. Herní systém bude natolik vyspělý, že bude hráči zadávat úkoly podle aktuální situace na taktické mapě, což je i dnes velice zřídkakdy vídané. Od povahy „questů“ však nečekejme žádnou přehnanou originalitu, vždyť v realistické hře by naprosto vybájené požadavky působily akorát tak rušivým dojmem. Půjde například o záležitosti jako je „získej a kontroluj“, „vyhledej a znič“ nebo „udrž do příjezdu posil“. Bude toho samozřejmě ještě více, jelikož hra rozhodně nepodléhá neduhu dnešních titulů, rozumějte jejich přehnané krátkosti. „V zásadě plánujeme všechny možné situace a z nich vyplývající potřeby, jaké na válečném území mohou nastat“, uzavírá Nikolay.Officiers

Multiplayer je v plánu, ale zatím jsme se dozvěděli jen to, že bude pro pěkných 32 hráčů a nabídne kooperativní i deathmatch mód. Co se týče enginu, bude, jak už jsme si zvykli, plně 3D a obsáhne mnoho vychytávek grafických karet. Tvůrci jsou hrdí především na realistický pohyb slunce a měsíce s náležitým střídáním dne a noci. Hodně si slibujeme i od pečlivě vymodelovaného prostředí s lesy, horami i vodními plochami, které bude plně interaktivní a terramorfovatelné. Jednotky mohou kopat příkopy a schovat se do nich. Ani po granátech či těžkých zbraních nezůstane kámen na kameni.

Celkově tedy Officiers vypadají nadějně, i když zřejmě nebudou pro každého. Milovníci akcí a akčních RTS si na své zřejmě nepřijdou. Přestože je i zde zábava na prvním místě, tak míra reality bude vskutku značná. Zajímavý herní systém složený z kariérního postupu a komandování podřízených má ve spojení s nečekaně propracovanou a dobře vymyšlenou AI něco do sebe. Zapomínat nesmíme ani na monumentální bitvy, které, pokud se opravdu naplní sliby autorů, deklasují svou rozsáhlostí i Rome: Total War a Battle for Middle Earth. To je však zatím jen hudba budoucnosti, jelikož Officiers nespatříme dříve, než v prvním čtvrtletí příštího roku.

Index očekávání: 8/10

Autor:

Nejčtenější

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

Nejlepší hry roku 2018: nominujte své favority

Assassin’s Creed Odyssey

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Řežba, která nás rozsekala. Dojmy z hraní Devil May Cry 5

Devil May Cry 5

Hyperakční série Devil May Cry se vrátila z pekla a její nejnovější díl ukazuje, jak moc je stále cool. Je to ideální...

Najdete na iDNES.cz