Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Offroad - nejlepší buginy na ECTS

  12:00aktualizováno  6. září 11:17
Ze všech závodních her, které byly na ECTS představeny, pro nás vzešli tři vítězové. V kategorii silničních závodů se jim stal eRacer, u motorek dominoval Championship Motocross 2001 a u akčních závodů mě nejvíce zaujal Offroad prezentovaný firmou Rage.
Offroad

Život počítačového závodníka není žádný med. Každý měsíc vychází několik závodních her a je velmi těžké vybrat mezi nimi tu pravou. Výstava ECTS představovala skvělou možnost, jak porovnat jednotlivé tituly zabývající se motoristickým sportem. Všechny očekávané trháky bylo možné najít pod jednou střechou a jejich tvůrci se předháněli ve vysvětlování jednotlivých vymožeností svých titulů, odlišností od konkurence a hlavními důvody, proč právě ten jejich produkt bude patřit mezi nejlepší. Zdaleka ne každá hra vypadala a hrála se tak dobře, jak byla svými tvůrci prezentována. Přesněji řečeno, pochvalné řeči si zasloužily pouze tři z nich. V kategorii silničních závodů to u mě vyhrál Pcčkových eRacer, u motocyklů hrál prim Championship Motocross 2001 a mezi akčními závody si mě získal off-road od Rage. Jelikož o prvních dvou titulech jsme vás již informovali, přichází nyní chvíle čtyřkolových bugin prohánějících se po hrbolatých písečných okruzích.

Začneme proklamovanými sliby autorů. Offroad nabídne podle slov vývojářů realistické a velmi zábavné závody bugin odehrávající se v šesti zcela odlišných lokacích. Nelekejte se, počet lokací neurčuje počet tratí, šest by totiž bylo opravdu velmi málo. Zbývá tedy dodat, že se v každé lokaci budou nacházet čtyři rozdílné okruhy. Ne však hned od začátku hry. To bude dostupných okruhů podstatně méně. Jako v každé dobré a akčněji zaměřené hře se budou nové tratě objevovat teprve poté, co uspějete v úvodních závodech šampionátu. Jejich obtížnost bude Offroadpostupně stoupat, což mohu sám potvrdit, jelikož jsem si mohl vyzkoušet i tratě v plné hře zpočátku nedostupné. Od těch začátečních se liší především množstvím zatáček, menší šířkou tratě a bohatším výběrem překážek, které se vám staví do cesty - jako příklad mohu uvést mohutné rypadlo, které mi při nepřehledném výjezdu ze zatáčky snížilo rychlost ze šedesáti mil za hodinu na nulu během jediné vteřiny.

Zpátky ale k herním vymoženostem, mými zážitky z hraní Offroadu se budeme zabývat později. Dalším slibným znakem tohoto připravovaného titulu je rozhodně jeho grafické zpracování, které si se svými konkurenty v ničem nezadá. Je ale těžké posoudit, jaká konfigurace počítače bude ke kvalitě obrazu, ve které hra běžela, nutná, jelikož na moji otázku ohledně minimální a doporučené konfigurace odpověděl člen vývojového týmu z Rage dosti vyhýbavě. Na optimalizaci grafického enginu se prý ještě pracuje. Doufejme, že se práce podaří a Offroad půjde spustit i na počítačových sestavách v České republice běžně užívaných. Běžet by měl pod rozhraním DirectX 7.

Další důležitou část každé závodní hry tvoří výběr typů vozů, jejich vlastnosti a možnosti ovládání. V představované verzi byly k dispozici celkem čtyři buginy. Nelišily se pouze vzhledem, ale jak je u podobných her obvyklé i dalšími třemi ukazateli. OffroadKonkrétně maximální rychlostí, akcelerací a jednoduchostí ovládání. Tato první série vozů měla všechny vlastnosti na poměrně nízké úrovni a o to těžší bylo v závodech na pro mě neznámých tratích uspět.

Upřímně řečeno, napoprvé se mi vyhrát rozhodně nepodařilo. Po menším zaspání na startu, způsobeném seznamováním se s ovládáním, jsem začal ostatní buginy poměrně rychle dojíždět. Vůz šel ovládat snadno a do mnohých zatáček nebylo nutné ani přibržďovat. Záludnost se však u hry Offroad skrývá jinde. Ve chvíli, kdy jsem předjížděl do té doby předposledního jezdce, jsem o jeho buginu drobně zavadil. Můj vůz se otočil o stoosmdesát stupňů, narazil do stěny na okraji trati a já tak ztratil cenné vteřiny při rozjezdu a otáčení do správného směru. Reakce na střety s oponenty byly opravdu nepříjemné a nejhorší na nich bylo, že v devadesáti procentech jel zasažený protivník bez jediného problému dál. Nutno přiznat, že pokud se soupeři srazili mezi sebou, ke kolizím opravdu došlo a já je mohl v klidu předjet. V příštích pokusech jsem již předjížděl protivníky velmi opatrně a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Stejně tak věřím, že nebudeme dlouho čekat ani na vydání této skvělé prezentované hry. Jsem si jist, že se máme na co těšit.

Autor:




Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Clash Royale
V Clash Royale je nový režim, zmizely však truhly zdarma

Vyšla dosud největší obsahová aktualizace mobilní pay 2 win strategie Clash Royale.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.