Od oznámení finálního testování evropských serverů pro hru World of Warcraft se mezi MMORPG pozitivními lidmi (s výjimkou skalních fanoušků jiných her, kteří mají své radosti a starosti) hovoří hlavně o tom, jak se do bety dostat, kdy konečně servery otevřou a proč Blizzard neposílá své zboží z elektronického obchodu do České republiky. Dále se často ozývají kletby směrem k českým distributorům a obchodům, které WoW budou prodávat. Předmětem odporu je totiž cena, za kterou je World of Warcraft u nás nabízen. Zatímco EverQuest se u nás prodává za srovnatelnou cenu s USA a navíc Playman nabízí možnost platby měsíčních poplatků v korunách, World of Warcraft u nás bude stát téměř dvojnásobek ceny hry v amerických obchodech.
A nejen v amerických, na britském Amazonu je možné předobjednat World of Warcraft za 25 liber (1050 korun), u nás je tatáž hra nabízena v předprodeji za 1849 korun, přestože bude hra v angličtině a přeložen nebude ani manuál, distributor tudíž ani zdaleka nemá náklady, které by takový rozdíl v ceně vyvážily. Snadno potom člověka napadne, že čeští prodejci her využívají toho, že online hru nejde ukrást a nasazují vyšší ceny, aby si přivydělali. Tomuto postupu nahrávají čtyři věci. Licenční politika, která řadě obchodů zakazuje posílat hry do cizích zemí. Politika Blizzardu, který rozdělil svět na dvě oblasti a nabízí nekompatibilní hru bez možnosti přechodu mezi servery. V neposlední řadě poptávka po WoW převyšuje nabídku, hra je v Americe neustále vyprodaná a i přes údajné rychlé "ohrání" hry žádný masový exodus nenastal. A nakonec jsou tu poměrně vysoké náklady na poštovné, pokud člověk najde vhodný zahraniční obchod ochotný do ČR hru poslat.
Každý soukromý subjekt má samozřejmě právo vydělávat a až na výjimky neexistují direktivy, které by omezovaly výši marží nebo stanovovaly fixně koncovou cenu. Jako příklad můžeme uvést jen cigarety nebo doporučenou cenu knihy, které se většina prodejců drží. U her taková věc není a ani by moc nedávala smysl, protože o cenách na fungujícím trhu rozhoduje neviditelná ruka trhu prostřednictvím kompromisu mezi nabídkou a poptávkou. V případě World of Warcraft je bohužel trh nefunkční. Distributor je jen jeden a protože hru je obtížné získat odjinud, je možné nasadit výraznou marži. Na online hrách většinou distributoři u nás moc nevydělají, prodávají se maximálně v desítkách kusů, ale World of Warcraft spolu s rozšiřováním vysokorychlostního připojení k internetu však dávají tušit, že WoW by mohl tuto situaci změnit.
Je škoda, že díky své silné pozici a dlouhodobým vztahům s distributory Blizzard nesáhne k dramatickému řešení, kterým je online distribuce přímo výrobcem bez prostředníků, za stejnou cenu pro všechny. Jiným provozovatelům online her se tento způsob osvědčuje, dokonce i Sony Online Entertainment nabízí řadu produktů touto formou, čímž se dostáváme ke zpravodajské části online světů
EverQuest II - Nový obsah, nové plány - Hráči EverQuestu se dočkali významného update hry, který přinesl dva nové dungeony (jeden pro stranu Dobra, druhý pro Zlouny), hromadu úkolů pro hráče, kteří raději hrají sami, nový způsob tréninku postavy, kdy každých deset úrovní získáte další speciální schopnost. Na veletrhu CES potom představitelé společnosti Sony Online Entertainment představili své plány přidávání dalšího placeného obsahu. Kromě datadisků budou hráčům nabízeny také balíčky dobrodružství, začátek dobrodružství bude možné prozkoumat, ale pro jeho dokončení bude nutné za tento obsah zaplatit částku navíc. Sony se na EQ2 snaží skutečně maximálně vydělávat, svědčí o tom i zpoplatnění extra webových služeb, které nabízejí přístup k informacím o postavě, komunikaci se spoluhráči ve hře nebo prostor pro ukládání obrázků ze hry. Další novinkou, která nejspíše potěší evropské hráče, je přidání nového serveru umístěného v Británii. Nový server přidá SoE také do americké serverovny.
Wish - Nikdo to nečekal, ale několik dní po spuštění druhé fáze veřejného testování této chystané Ultra Masivní Multiplayer Online hry, která měla na jednom serveru unést najednou až deset tisíc hráčů, oznámili její autoři Mutable Realms konec, úplný. Servery byly odpojeny a vývoj hry ukončen. Pro tisíce fanoušků, kteří kolem chystané hry vytvořili velice silnou komunitu, bylo toto rozhodnutí bleskem z čistého nebe. Důvody, které vedly k pohřbení další online hry, nebyly zveřejněny, spekuluje se o možném odkoupení konkurencí, která by mohla využít některé s technologií vyvinutých na míru pro Wish. Pokud taková nabídka skutečně padla, není divu, že ji Mutable Realms přijali, vývoj byl sponzorován soukromým investorem, což není nejlepší způsob finančního zajištění projektu, který potřebuje kromě vývoje výrazný marketing. Proti Wish je i skutečnost, že trh válcuje World of Warcraft a Everquest 2.
World of Warcraft - Blizzard se opět v tiskové zprávě pochválil výbornými prodeji, ty dosáhly na hranici 600 000 prodaných krabic, a to přes to, že je hra stále velice špatně dosažitelná, řada obchodů ji nemá na skladě. Vzhledem k neutuchajícímu zájmu o hru dojde k rozšíření serverové farmy Blizzardu o několik nových herních světů. Hráče WoW také ve čtvrtek čeká dlouhý šestnáctihodinový absťák, protože všechny servery budou offline kvůli updatu. V oblasti obsahu slibuje Blizzard uvedení systému odměn vítězů v souboji hráče proti hráči a speciální arénu pro souboje.
Anarchy Online - Zbývají poslední tři dny, během kterých je možné registrovat si účet, který umožní hrát tuto propracovanou sci-fi online hru v základním provedení bez datadisků celý rok zdarma. Díky této nabídce se česká komunita na serveru Atlantean-1 už notně rozrostla. Funcom zároveň na dnešek (středu) oznámil přes poledne údržbu téhož serveru, ostatní dvě herní dimenze zůstanou online. Další zprávy z planety Rubi-ka hovoří o zvýšené aktivitě Vetřelců, šíří se informace o jejich tajné základně přímo na povrchu planety. Novou formu vetřelců má přinést chystaný update v následujících týdnech.