Vzhled Ricka je nechán čistě na hráči, který si ho vyšlechtí po svém.
Vzhled postavy, Ricka, je ponechán na hráči, který si ho vyšlechtí po svém. Když aktivity zaměříte čistě na sílu, bude Rick za chvíli vazba jako Arnold v době své největší slávy. Zaměřením na hbitost a střelné zbraně zase získáte vyzáblého chlapíka, který nemá rád souboje na blízko, ale na dálku je smrtelně nebezpečný. Vzhled postavy ovlivní i další, nepovinné faktory jako výběr oblečení, výstroje a dalších. Vývoj obstarává klasický systém obsahující sílu, postřeh, odolnost, charisma, inteligenci, hbitost a štěstí. Navíc autoři chystají několik speciálních vlastností, které budou během vývoje modifikovat, takže jejich význam prozatím tají. Samotné souboje jsou rozděleny do dvou kategorií, se zbraní a beze zbraně. Pokud si zvolíte boj „na férovku“, tak časem získáte možnost umění boje specializovat. Zde jsou dvě rozdílné techniky, pouliční a kung fu. O soubojích se zbraněmi bohužel není žádná zmínka, ale pravděpodobně se dočkáme zažitých sci-fi zbraní, jako jsou lasery (phasery), plasmové pušky nebo různé střelné zbraně. Boj bude probíhat v reálném čase, ale na takticky založené hráče čeká možnost souboj pozastavit a spřáteleným NPC rozdělit úkoly.Grafické zpracování je pojato postaru a inspiraci si vzali vývojáři z klasik jako je Baldurs Gate či Fallout.
Jak jsem uvedl na začátku, grafické zpracování je pojato postaru a inspiraci vzali vývojáři z klasik jako je Baldurs Gate či Fallout. Pohled na dění obstará statická kamera bez možnosti rotace, pouze s možností přiblížení. Tomu jsou přizpůsobeny také jednotlivé postavy, renderované v 3D, ale vypadající jako dvourozměrné, což umožňuje detailnější zpracování při zachování přiměřených nároků na hardware. Hudební doprovod obstarává skladatel Vlad Kuryluk, jehož skladby jste mohli slyšet třeba v Rome:TotalWar. Na závěr se dostáváme k prostředí, kde se Rick Cypher bude pohybovat. Země je v budoucnu rozdělena do pěti vrstev, postavených z důvodů přelidnění planety. Nejbohatší lidé žijí ve vrstvě horní, nazývají ji Eden City a je protkaná parky, zahradami, překrásnými paláci a hlavně je zde čistý vzduch a sluneční světlo. Další vrstva, Filtermetropolis, připomíná tokijské ulice s létajícími vozidly, přehršlí robotů, drog a sexu. Většina obyvatel má různé implantáty a vše je ve stylu cyberpunku. Vrstva Taxscoom připomíná pustinu, dříve zde bylo centrum, ale věčné pouliční války srovnaly město se zemí a je zde prach ze zničených budov, který se nikdy neusadí. Těsně nad povrchem je poslední vrstva, The Cell, obrovské vězení střežící neustále speciální jednotky. Místo odkud není úniku má jedinou nevýhodu, je přeplněné. A nakonec je zde zemský povrch, ke kterému se ale nedá nijak dostat, takže na něj zapomeňte.Pokud vás předešlé řádky zaujaly, můžete se další informace dozvědět na oficiální stránce http://www.omega-project-rpg.com/.