Na situaci upozornil britský server Eurogamer, podle kterého není zřejmé, na čí straně stojí zákon. Společnost Zavvi však zákazníky v e-mailu požádala o navrácení produktu.
A později zaslala ještě následující dopis: "Toto je poslední upomínka, kterou vám slušně chceme připomenout, že jste si PlayStation Vita neobjednali a nezaplatili za něj. A pokud nás nekontaktujete do 17:00 dne 10. října 2013 za účelem dohodnutí vhodného času pro navrácení PS Vita, vyhrazujeme si právo na vynucení veškerých právních náhrad."
Server Eurogamer nicméně upozorňuje, že web What Consumer zaměřený na rady pro spotřebitele uvádí: "Pokud vám přijde nevyžádané zboží, máte nárok ponechat si ho jako dárek a naložit s ním podle vlastního uvážení."
Stránky Citizen's Advice však situaci popisují odlišně. "Věci si po žádný čas nemusíte ponechávat a rozhodně za ně nemusíte platit. Jakákoliv snaha o vynucení platby (vyhrožováním či jinak) je nelegální."
Jenže web zmiňuje také: "Pokud vám však zboží odešlou omylem, musíte odesílatele kontaktovat a požádat ho, aby si zboží vyzvedl. Produkty můžete získat omylem, když jsou určené někomu jinému, dostanete zdvojenou objednávku či obdržíte dodatečné položky k vaší stávající objednávce."
Eurogamer také hovořil se společností Wich?, která dohlíží na práva spotřebitelů. Ta prý věří, že lidé budou muset zařízení PlayStation Vita vracet. V současné době nicméně není zřejmé, kolik zákazníků si konzoli ponechalo a obchod Zavii se k situaci nevyjádřil.
A jak kauzu vnímáte vy? Měli by lidé vracet konzoli, kterou jim společnost zaslala omylem? Či je to chyba prodejce, kterou by neměli řešit?