Oni - japonští démoni vylézají z děr

Slůvko ""oni"" znamená v japonštině cosi jako démon. Nejen duchům, ale i japonské mafii se v nové hře od Bungie Software postaví emancipovaná speciální agentka Konoko. Mezi zvláštnostmi téhle hry je třeba uvést velké množství bojových chvatů, které bude postava Konoko ovládat a jejichž široká škála tak přiblíží tuhle 3D akci bojovkám typu Tekken 3.
Oni

Chystaný third-person akční titul Oni vypadá na první pohled jako Tomb Raider. Vlastně ne, na první pohled ani moc ne, spíše až na druhý. Prvním pohledem totiž obsáhnete hlavně grafickou podobu hry, která se té tombraiderovské moc nepodobá. Inspirace japonským animé stylem je patrná už z dostupných screenshotů a celková barevnost scenérií je tak u Oni o něco větší než u Tomb Raidera, který je díky prostředí egyptských hrobek a chrámů laděný do poněkud pochmurnějších tónů. Teprve až na druhý pohled vám začne připadat, že společných prvků mezi Oni a TR bude asi povícero. Počínaje ženskou hlavní hrdinkou přes third-person perspektivu až k pobíhacímu a skákacímu konceptu celé hry, který je ostatně vlastní většině titulů s tímto typem perspektivy. Právě ten druhý pohled je ale dost zavádějící, protože rozdílů mezi jmenovanými dvěma hrami je rozhodně víc a sahají daleko za rámec grafické odlišnosti.

Oni

Tak předně Konoko - hlavní postava - není žádná samorostlá Lara Croft. Její zařazení do speciálních jednotek pro boj s kriminalitou dává tušit, že bojový výcvik, kterým musela projít, se neskládal jen z výuky šplhání po římsách a skákání na rozhoupaná lana. Konoko bude disponovat velkým množstvím nejrůznějších chvatů, výkopů a výskoků, za jejichž přispění se Oni stává mnohem podobnější třeba Tekkenu než TR. Tahle 3D akce je totiž mnohem více orientována na boj zblízka, než tomu bývá u ostatních her akčního žánru. Minimálně polovinu hry nebudete bojovat se zbraněmi, ale holýma rukama a nohama. Jednou z fines bude i možnost vykopnout vašemu protivníkovi zbraň z ruky a poté ji obrátit proti němu. Přítomnost tolika různých kopů a úderů většinou vzbuzuje obavy z překomplikovaného ovládání, při němž je třeba zmáčknout najednou tři klávesy, které jsou ještě na klávesnici rozmístěné tak šikovně, že byste k provedení salta vzad spojeného s výkopem potřebovali na každé ruce aspoň dva prsty navíc. Bungie Sofware však slibuje maximální jednoduchost, kdy myší natáčíte směr, kterým se Konoko má pohybovat, a klávesami provádíte samotný pohyb nebo volíte některý z dostupných úderů.

Oni

Prostředí, v němž se budete s Konoko pohybovat, budou tvořit hlavně technokratické a futuristické výjevy z japonských velkoměst. K vytváření designu úrovní byla přizvána i skupina architektů, aby výsledný efekt interiérů i exteriérů byl co nejopravdovější. K tomu by měla přispět i vysoká interaktivita prostředí, což v praxi znamená například to, že budete moci po svých nepřátelích házet části vybavení pokojů. Úrovní se chystá celkem sedmnáct a radovat se mohou i ti, kdož holdují skupinovým radovánkám v multiplayerových hrách, protože v Oni se počítá i se speciálními levely pro multiplayer. Ráda bych celý článek optimisticky zakončila plánovaným datem vydání, jež by pokud možno leželo v dosahu jednoho či dvou měsíců, ale protože se mi žádné věrohodné datum nepodařilo vypátrat, nebudu šířit žádné fámy a neřeknu vám o něm vůbec nic.