Jak může na počítačové hry působit náboženství? Zajímavý příklad ze světa islámu. Dubajská společnost přepracovává MMORPG Rappelz tak, aby bylo ideálně uzpůsobené muslimské kultuře a neuráželo její náboženství.
Byla změněna například i hudba, která dotváří atmosféru, zvuky, jež vydávají různá monstra a speciální pozornost byla věnována hlavně oděvům.To se týká zvláště ženských postav ve hře.
Podle pravidel islámu musí mít ženy zahalené celé tělo, ze svých nohou nesmějí ukázat nic než chodidla a z paží víc než dlaně. Zakryty musí být také vlasy, v některých případech i obličeje.
Hra je určena pro devatenáct islámských zemí, mimo jiné pro Saúdskou Arábii, Egypt či Irák. Nic nenamítáme, vývojáři budou mít naopak ulehčenou práci s modelem ženského těla, když z něj není vůbec nic vidět, viz ilustrační snímek skupiny žen z Afghánistánu či dvojice z Dubaje.
Zdroj: techradar