Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online Světy: Blizzardi se valí do Prahy

  12:00aktualizováno  8. února 10:17
Spuštění Evropské verze World of Warcraft je nadosah, veřejné testování ukončily rozsáhlé nájezdy potvor na hráčská města a svět Azerothu nyní čeká na nové obyvatele, kteří se rozdělí na Alianci a Hordu a budou si navzájem šlapat do úsměvu. A kromě toho se v Online světech pořád něco děje!

Smutek a naději vyvolalo rozhodnutí Blizzardu ukončit veřejné testování evropské verze online hry World of Warcraft. Důvodem nejsou žádné problémy, ale rozhodnutí o spuštění ostré verze "už" v pátek jedenáctého února. Betatest ukončil rozlučkový útok velmi silných monster na herní svět, takže si všichni, kdo pomáhali odladit evropské servery, užili poslední dávku vzrušení před vymazáním databáze postav a předmětů, které předchází komerčnímu startu. Betatesteři, kteří si hru předplatili, tak nedostanou možnost zahájit hraní s předstihem oproti běžným hráčům, jak tomu bylo například v Lineage 2, i když betatesteři budou mít oproti nově příchozím výhodu ve znalostech zákonitostí hry. Čeští hráči si budou muset počkat, prodej v ČR bude zahájen až po víkendu. Lze tak očekávat, že nadržení pařani (herně nadržení) hromadně onemocní a ovlivní tak výuku na školách i výrobní procesy v řadě firem.

Blizzard spuštění hry v Evropě využil ke zrekapitulování svých úspěchů, které jsou tak jednoznačné, že firma nešetří interními čísly o prodejích a počtech aktivních hráčů, což v oblasti online her rozhodně není zvykem, jde spíše o urputně utajované údaje. Podlehněme tedy kouzlu čísel. Ve Spojených státech se podařilo prodat během 24 hodin od uvedení na trh více než 240 000 kopií (drtivá většina byly předobjednané kopie), celkem se zatím prodalo přes 600 000 kopií v USA a Kanadě (několik kopií mířilo i do ČR, hraní s americkou kopií vyžaduje ale spolupráci někoho ve Státech pro registraci účtu), během vánočních prázdnin bylo online najednou více než 200 000 hráčů. Nutno podotknout, že WoW se stal tak trochu obětí svého úspěchu, hra se stala nedostatkovým zbožím, spekulanti na aukcích i provozovatelé online obchodů zvyšovali ceny nad doporučené hodnoty a hlavně dochází k technickým problémům, které Blizzard nahrazuje hráčům prodlužováním předplacené herní doby. Před čtrnácti dny spustil Blizzard WoW také v zemi online hrám zaslíbeným – v Koreji, kde už druhý den po spuštění bylo najednou online více než 100 000 lidí.

V Evropě má Blizzard zatím předobjednávky na 110 000 krabic, 400 000 lidí se ale ucházelo o účast na testování, reálné prodeje během prvního týdne mohou dosáhnout i několikanásobku, protože Evropa je přeci jen trochu pozadu co do online nákupů, takže řada hráčů čeká, až se krabice objeví v kamenných obchodech. Na trh budou uvedeny dvě verze, standardní se čtyřmi CD a dvěma různými obaly, jeden s motivem Aliance, druhý s motivem Hordy. A sběratelská verze. Ta obsahuje WoW na CD i DVD a dále DVD o výrobě WoW, látkovou mapu světa Azeroth, podepsaný manuál, zvířátko pro postavu ve hře, CD se soundtrackem a dvousetstránkovou obrázkovou knihu. Doporučená cena je 44,99 Euro za standardní verzi, 69,99 Euro za verzi sběratelskou, která bude navíc dodána na trh pouze v omezeném počtu kopií. V ČR bude nejprve v nabídce pouze standardní verze za 1399 korun. Měsíční poplatek bude 12,99 Euro při placení za každý měsíc zvlášť. Český distributor nabízí prodej předplacených karet na dva měsíce za 799 korun, měsíc hraní přijde na přijatelných 400 Kč. Tyto karty budou ale k dispozici až koncem února, pro registraci hry tak budete potřebovat platnou mezinárodní platební kartu s povolenými transakcemi po internetu nebo kreditní kartu nebo Internet Card od eBanky nebo KB.

Možná vás zaujme také to, že Blizzard vytvořil dedikovaný tým technické podpory pro evropské hráče a to včetně Game Masterů schopných hovořit kromě angličtiny také německy a francouzsky. Samotné servery jsou potom umístěny v Paříži a Frankfurtu. Přejeme příjemnou zábavu a pokud ve hře potkáte Vraha, tak ho pozdravujte, on se mnou kvůli hraní EverQuestu 2 nemluví.

EverQuest 2 – Velké změny se udály ve světě Norath. Kdo ví, co přimělo Sony Online Entertainment k výrazným změnám ve hře, ale výsledek je jednoznačný. I týmově orientovaná hra, která často důsledně vyžaduje kolektivní spolupráci při plnění úkolů i v boji, musí nabídnout dostatek zábavy sólistům. SOE oznámilo velké změny, které zvyšují rychlost získávání zkušeností při boji o samotě nebo v malé skupině. Zároveň bylo do hry přidáno několik stovek nových úkolů pro hráče, kteří mají méně času a preferují sólo hru, přibyly i potvory pro tyto hráče a došlo ke změnám v oblasti kořisti, kterou je možné ze sólo potvor získat. SOE také v uplynulých týdnech přidala každé straně nové herní mapy a konečně se začíná pracovat také na větším grafickém odlišení postav prostřednictvím různě vypadajících zbrojí, i když v této oblasti má SOE stále velký dluh vůči hráčům.

City of Heroes – Úspěšná hra na superhrdiny opustila Ameriku a vydala se do Evropy aneb NCSoft začal distribuovat evropskou verzi své zábavné a jednoduché online hry, která tvoří sci-fi protiklad Světu Warcraftu pro ty, kteří nemají rádi fantasy. U nás hra stojí 1699 korun, měsíční poplatek je 12,99 Euro. Balení obsahuje první tři rozšíření hry, čtvrté, které nabízí souboje hráčů proti sobě a hromadu nových textur oblečení i obličejů, si budou muset majitelé hry bezplatně stáhnout sami.

Face of Mankind – Méně známá MMORPG z budoucnosti Face of Mankind zahájila veřejné testování, které se soustředí zejména na vybalancování možné zátěže na dostupný hardware. Další testování se bude věnovat možnostem fungování herní ekonomiky, hra je samozřejmě hratelná a i když to z úvodu poměrně dlouhého filmečku ze hry nevypadá, také se v ní dost bojuje. V konkurenci Anarchy Online s účty zdarma a Matrixu Online to bude mít Tvář lidstva docela obtížné, ale pokud se chcete podívat, jak vypadá Země ve 24. století, můžete si vytvořit účet právě zde.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Oznámena střílečka Remnant: From the Ashes od autorů Darksiders

Remnant from the Ashes

Remnant: From the Ashes bude kooperativní akce zasazená do postapokalyptického světa, v němž zbytky lidstva bojují o...

Navzdory vysokým hodnocením se Wolfenstein 2 na PC neprodával dobře

Wolfenstein II: New Colossus

Pořekadlo o tom, že kvalita se prodá sama, neplatí ve všech případech. Přestože poslední díl Wolfensteina v recenzích...

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...



Najdete na iDNES.cz