Online Světy: Hrát moc se nemusí vyplatit

  12:04aktualizováno  10:52
Omezit online hraní mohou zákony i speciální nástroje. První přístup volí v Číně, na druhý přistoupil i Blizzard. World of Warcraft přinesl nový patch, nový launcher a nástroje pro omezení času stráveného ve hře. A Dungeons & Dragons Online se učí mluvit.

I když World of Warcraft ještě neoslavil své první narozeniny, splníme slib a budeme se po Online světech ve znamení Everquestu věnovat právě nejúspěšnější online hře západního světa, a to i přesto, že autor Online Světů v ní žádné potěšení nenašel. V uplynulých dnech získal WoW pozornost ze dvou důvodů. První byl příjemný. Blizzard se rozhodl získat před vánoci další hráče, a proto nabídl první volnou zkušební verzi pro americkou verzi hry. Desetidenní přístup získá každý, kdo má americkou kreditku a registraci na Fileplanet. Nic pro nás, ale dá se čekat, že se časem otevře i evropská verze WoW. Možná to ale potrvá, protože WoW se pořád drží vysoko na prodejních žebříčcích a třeba u nás se stále drží v TOP10 prodávaných her.

Druhý důvod zvýšené mediální pozornosti představuje zpráva čínské tiskové agentury, podle které se třináctiletý chlapec, jenž hraním WoW trávil spoustu času, zabil skokem z okna výškové budovy. Jeho rodiče tvrdí, že jeho poslední čin byl snahou zopakovat obzvláště povedený kousek ze hry v reálném životě. Na základě tohoto tvrzení nyní s podporou čínského aktivisty Zhang Chunliang, který bojuje proti závislosti na internetu, žalují Blizzard. Nechtějí se spokojit jen tak s něčím, a proto hledají další rodiče, jejichž rodiny trpí kvůli WoW, aby mohli zahájit hromadnou žalobu, která může znamenat výrazně vyšší vysouzené odškodné. Zatím jich mají 67.

Zatímco úmrtí selháním organismu, vraždy kvůli virtuálnímu majetku nebo smrtelné nehody spojené s hraním online her jsou naprostou výjimkou (proto přitahují mediální pozornost, jde totiž o skutečné "novinky"), vznik závislosti je přeci jen reálnější, stejně, jako je reálný vznik závislosti na sledování televize nebo čtení Zeměplochy. Příliš velká náklonnost k hraní MMORPG bývá, často oprávněně, trnem v očích rodičů, vadí ale i některým vládám. Speciálně aktivní je ve snaze o omezování online hraní Čína. Poslední novinky hovoří o zákonu, který by vynutil zavedení postihů ve hrách, které po odehrání více než tří hodin v kuse sníží level postavy.

Mnohem přijatelnější je zavedení nástrojů, které umožní rodičům kontrolovat, kolik času jejich děti hraním tráví. Takovou funkci má už dlouho Everquest 2 a další hry, WoW tuto drobnost představil 18. listopadu. Rodiče mají možnost podrobně nastavit období, ve kterých mohou děti hrát i maximální dobu, jakou může trvat jedna herní seance. Paradoxní je, že tuto vlastnost představil Blizzard tři dny před zveřejněním zprávy o onom nešťastném skoku z okna. Pořád mi ale nejde do hlavy, jak si může někdo v hlavě spojit WoW a panelák a zkoušet skákat z okna.

Další novinkou ve WoW je tzv. launcher, jednoduchý prográmek, který slouží k přístupu k aktuálním informacím o hře, nastavení účtu a také spuštění samotného herního klienta. V případě WoW se přidává ještě kontrola běžících aplikací, která zjišťuje přítomnost trojských koní a podvodných programů a možnost přístupu na testovací server, pokud na něm je nová verze hry. No a nakonec máme i informace o patchi 1.9 The Gates of Ahn'Qiraj, který do hry přinese dva unikátní dungeony, nové modely zbrojí, přepracované schopnosti paladinů, propojení aukčních domů a možnost čekat ve více frontách na bitevní pole najednou. A jestli ještě nemáte WoW dost, můžete se podívat na preview stolní varianty této hry. Balík, který váží pět kilogramů, obsahuje herní mapu, 16 figurek hrdinů, 120 figurek nepřátel, přes 800 dalších prvků a hromadu kostek. A cena? Osmdesát dolarů plus poštovné. Na trh vkročí World of Warcraft: Board Game prvního prosince. Bez měsíčních poplatků.

Dungeons & Dragons Online – z očekávaného převedení klasické stolní hry na hrdiny do online podoby máme hned dvě novinky. Tou první je otevření registrací do evropského betatestu. Šanci odhalit chyby v nehotové verzi a vyzkoušet koncept, který hráče odměňuje pouze za plnění úkolů a ne za samotný boj, budou mít všichni, kdo se včas registrují.
Druhá novinka mluví o tom, že DDO budou obsahovat integrovanou podporu pro hlasovou komunikaci. S mikrofonem a sluchátky spolu budou moci mluvit vždy členové aktuální družiny. Celý systém by měl být naprosto intuitivní a vhodný pro každého. Ve většině online her dnes zkušení hráči používají produkty třetích stran jako je Ventrilo nebo Team Speak.

EVE Online – hráči této vesmírné MMORPG se už v prosinci dočkají rozšíření Red Moon Rising, které přinese nové bitevní vesmírné lodě, nové mise a úkoly, vylepšené souboje, vylepšenou výrobu předmětů, hladší běh celého klienta, nové vybavení a dovednosti pro hráče, kteří se věnují těžbě surovin, možnost legálně pomstít zničení vlastní lodi, nová loga pro korporace vytvářené hráči, podporu různých znakových sad v chatu a vylepšení uživatelského rozhraní. EVE Online stojí 20 euro první měsíc, každých dalších 30 dní stojí 15 Euro.

Babylon 5 – Možná se chystá online verze slavného televizního sci-fi seriálu Babylon 5. V rozhovoru to naznačil autor seriálu J Michael Straczynski. Připomenul totiž, že společnost Warner Brothers, které patří práva k seriálu, každý rok hovoří o tom, že z Babylonu udělá hru. A že o tom mluví i teď, přičemž Babylon prý skýtá skvělé prostředí pro intenzivní online zážitky. Škoda jen, že jsou to všechno možná jen kecy.

R.O.S.E. Online – společnost GameRouter, provozovatel R.O.S.E. Online se chce dobře uvést v Evropě – nabízí milion Euro a další odměny ve velké soutěži, která začne v lednu 2006 a poběží až do listopadu. Hráči budou muset zabíjet silná monstra, ze kterých budou padat bronzové, stříbrné a zlaté kupony. Bronzové půjde vyměnit za herní čas nebo marketingové předměty, stříbrné jsou cestou k MP3 přehrávačům a dalším elektronickým hračkám. Zlaté kupony, kterých bude pouze padesát, umožní hráčům utkat se o hlavní cenu v hodnotě jednoho milionu Euro. Ostatní získají ceny útěchy, které mohou být poměrně hodnotné, ve hře jsou také notebooky nebo 50 000 Euro v hotovosti.

Guild Wars – NCSoft usilovně pracuje na druhé kapitole GuildWars, která přinese nové prostředí i nová povolání a samozřejmě tuny nových předmětů. V této souvislosti pořádá výrobce hry soutěž o nejlepší návrhy designu nových zbraní a štítů. Jedinou odměnou vítězům bude ztvárnění jejich návrhu ve hře a zveřejnění jména autora na webu Guild Wars. Každá osoba může do soutěže poslat pouze jeden návrh každého typu předmětu (sekera, luk, kladivo, magická hůlka, bojové kladivo, jednoruční meč, štít, hůl a hůlka), a to na papíru šnečí poštou na adresu:
NCsoft Europe
Mocatta House, Trafalgar Place
BN14DU, Brighton
UNITED KINGDOM

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

Další z rubriky

Další obětí nezájmu hráčů je střílečka Dirty Bomb, její vývoj končí

Dirty Bomb

Free 2 play střílečka Dirty Bomb už se žádného nového obsahu nedočká. Pro vývojáře je totiž ztrátová a tak svou...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...

Mike Laidlaw, jeden z hlavních návrhářů Dragon Age, chystá nové RPG

The Waylanders

Španělští vývojáři z firmy Gato Salvaje bojují na Kickstarteru o přízeň všech RPG pozitivních hráčů se zajímavě...



Najdete na iDNES.cz