Online Světy: MMORPG Oblivion

  22:37aktualizováno  22:37
Rozroste se série Elder Scrolls o plnohodnotné MMORPG? *** 83% Tabula Rasa v ostrém provozu *** World of Warcraft patch 2.3 je na světě

World of WarCraft

Neverwinter Nights, The Elder Scrolls, Gothic. Tuto trojici vyzývají příznivci her na hrdiny ze všech nejvíce, ale u všech tří mají smůlu, pokud si oblíbený herní svět chtějí užit v plnohodnotném MMORPG provedení. U NeverWinter Nights je to pravda jen v závislosti na definici slova plnohodnotný, protože už původní NWN umožňovala vytváření perzistentních světů. NWN navíc stojí na pravidlech Dungeons & Dragons, takže si hráči mohou na své přijít v MMORPG Dungeons & Dragons Online od Turbine. V případě Gothicu je situace vyloženě tristní – hra vůbec nepodporuje multiplayer, i když její rozsáhlý a otevřený svět přímo svádí k MMORPG přístupu.

A pak je tu série The Elder Scrolls. Tohle pojmenování vám možná nic neříká, ale Oblivion určitě znáte. TES IV: Oblivion je na tom podobně, jako Gothic. Rozsáhlý svět, spousta volnosti, nulová podpora online hraní. To by se ale mohlo změnit. Bethesda, která za sérií TES stojí, totiž oznámila investici 300 milionů dolarů do MMORPG projektu. Jeho jméno ani žádné další detaily nikdo neoznámil. Zároveň se ale ukázalo, že si mateřská společnost Bethesdy zaregistrovala zajímavou doménu www.elderscrollsonline.com. K tomu mluvčí společnosti řekl pouze to, že jde o krok, který má zabránit doménovým spekulacím ve vztahu k herním titulům. Fanouškům ale nikdo nevymluví, že se chystá naplnění jejich snu.

TES MMORPG by navíc mohla být živou vodou pro všechny fanoušky MMORPG. Důvod se skrývá v herním systému, který staví na dovednostech – nikoliv levely a povolání, ale zlepšování postavy v tom, co skutečně dělá. Používáním meče se naučíte šermovat, meditací zvýšíte své soustředění… tak nějak to dodnes funguje v Ultimě Online – a právě systém vývoje postavy je dost možná hlavní důvod, proč má tato prastará hra stále hodně příznivců. Teď jsou na tahu Piranha Bytes.

EverQuest – jen málokdy to vyjde tak hezky, aby se během psaní Online světů zrodily hned dva datadisky k úspěšným MMORPG hrám. Dnes (včera – nebo v úterý 13. 11. 2007 v závislosti na tom, kdy Online Světy čtete) se to podařilo. Sony Online Entertainment spustila 13. 11. datadisky hned ke dvěma svým hrám. EverQuest 1 dostal datadisk Secrets of Faydwer, EQ2 se pak rozšířil o Kunark. Hezké na tom je, že oba datadisky svým způsobem doplňují to, co už v druhé hře je. Protože jsme o obou datadiscích již několikrát psali, vezmeme to ve zkratce. Narozdíl od dosavadních map Kunark přináší jiný přístup – otevřený svět bez pevných bariér a také možnost dobývat raid zóny na pokračování. Díky této změně se možná k tomu nejlepšímu vybavení dostanou i lidé, kteří nemohou u hry sedět třeba deset hodin v kuse.

Rise of Kunark do hry přináší ztracený kontinent Kunark, který ovládá rasa Sarnaků. Tito drako-lidé obývají oblast Timorous Deep, v níž se budou zjevovat i noví hráči, kteří zde najdou dostatek zábavy na prvních dvacet úrovní života své postavy. Další novinky Kunark představí až mnohem později – další oblasti jsou totiž určeny hráčům na úrovních 65 až 80. Veteráni, kteří pamatují původní EverQuest se v Kunarku setkají s celou řadou známých míst a postav – jen se budou muset smířit s tím, že se během dlouhé mezery mezi příběhy obou her mnohé změnilo.

Secrets of Faydwer pro původní EverQuest je už čtrnáctým rozšířením v řadě, hráče tak nemůže příliš překvapit. Mezi novinkami najdou 15 nových oblastí, tisíce nových předmětů a nový způsob alternativního rozvoje schopností svých postav a zvýšení maximální úrovně na 80 v souladu s EQ2.

Tabula Rasa – Tak jsme se dočkali, nová online hra Lorda Britishe, stvořitele Ultimy, je mezi námi. Vývoj hry trval téměř šest let, během kterých hra prošla jednou zásadní změnou směřování a tisíci úpravami. Výsledkem je alternativní svět, který mísí prvky fantasy a scifi a kombinuje klasickou RPG hratelnost s přístupy známými spíše ze stříleček. Ke spuštění hry došlo už předminulý týden, ale na světě zatím moc recenzí není. Prvotní hodnocení jsou však veskrze příznivá – pohybují se kolem osmdesáti procent (české Score dalo 75), což je na MMORPG slušný výsledek. Recenzenti chválí zejména soubojový systém, živoucí svět a přístup k vývoji postavy založený na vytvoření klonů, ke kterým se lze vracet. Výtky se týkají spíše vedlejších aktivit (výroba) nebo technických chyb, které však nejsou tak dramatické, jak je u čerstvě vydaných her zvykem.

Bohužel nedošlo k tomu, co před pěti lety sliboval tvůrce hry Richard Garriott – za hru se platí. Krabice stojí 1200 Kč za obyčejnou a 1500 za sběratelskou verzi. Nechybí ani měsíční poplatky ve výši 13 Eur plus krutá evropská daň. I to je možná důvod, proč prodeje nedosáhly původních očekávání. A Tabula Rasa to bude mít těžké – na trh míří další nové hry či datadisky. Ale takový už je svět po vydání WoW.

World of Warcraft – zasvěcení již nejspíš dávno stahují, pro ty ostatní jen krátká zpráva – Blizzard konečně uvolnil patch 2.3, který hráčům přináší dlouho očekávanou raid zónu Zul'Aman pro hráče na 70. úrovni. To samozřejmě není všechno, spíš naopak, popis všech změn zabírá několik stránek, takže shrneme jen ty největší. Blizzard určitě potěší všechny, kdo s WoW teprve začínají, nebo cvičí nové postavičky – postup z prvního na šedesátý level bude od instalace patche výrazně rychlejší. Blizzard navíc spoustu "elitního" obsahu změnil tak, aby si ho každý mohl užít sám. Samozřejmě, že jde o odpověď na nedostatek hráčů na nižších levelech a snahu nalákat zákazníky ke koupi datadisků, ale tak to prostě chodí.

Z technického hlediska je významné začlenění podpory pro dvoujádrové procesory – majitelům dvoujádrových Pentií by hra měla šlapat zase o něco rychleji. Nový obsah hráči najdou také v oblasti Dustwallow Marsh – Blizzard tam přidal přes 50 nových questů a celé nové gobliní město, které je přístupné Alianci i Hordě. Změny herních mechanismů, úpravy schopností jednotlivých povolání a další detaily si ale musíte najít sami. Detailní popis by se měl co nejdříve objevit na oficiálních stránkách World Of Warcraft.

Duels – Populární webový server Facebook, který slouží k intenzivní komunikaci statisíců lidí, neustále rozšiřuje své možnosti. Uživatelé mají k dispozici desítky různých aplikací, díky čemuž je facebook jakýmsi symbolem marketingového humbuku nazvaného Web 2.0. Nyní bude humbuk ještě větší, protože společnost Oxygen games do prostředí sociální sítě integrovala vlastní "mmorpg" – schválně malými písmeny a v uvozovkách. Online hra Duels má totiž ke skutečné MMORPG stejně daleko, jako Paroubek do Krásného prince – jde totiž více méně o online karetní hru. Na druhou stranu, "strategické" karetní hry a MMORPG jsou prostě v módě, stačí se podívat na to, co vyvádí Sony Online Entertainment .



Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Mesut Özil po konci v německé reprezentaci začal streamovat Fortnite

Mesut Özil

Fotbalista Mesut Özil má rád videohry a za svoji vášeň se nestydí. Dokonce spustil vlastní kanál na streamovací...

Další z rubriky

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

Další obětí nezájmu hráčů je střílečka Dirty Bomb, její vývoj končí

Dirty Bomb

Free 2 play střílečka Dirty Bomb už se žádného nového obsahu nedočká. Pro vývojáře je totiž ztrátová a tak svou...

Poslední trailer na Star Citizen přinesl autorům další milion dolarů

Squadron 42

Vynikající trailer na chystanou hru Star Citizen znovu otevřel peněženky nedočkavých hráčů. I po šesti letech vývoje...



Najdete na iDNES.cz