Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online Světy: Mocným snadno a rychle

  12:17aktualizováno  9:24
Nejste Paroubkem ani Topolánkem a přesto chcete moc, slávu a přízeň žen? V online hrách není nic nemožné, zvlášť, když máte čas nebo peníze nebo oboje - svůj způsob ale najde každý. Máme také novou MMORPG, zrušenou MMORPG a tak vůbec. V Online světech se pořád něco děje.

Přemýšlíte po dnech strávených ve škole nebo ještě lépe po dnech, večerech, nocích a víkendech strávených v práci, jaké by to bylo, mít čas na hraní? Tolik času, že byste měli hned postavu na nejvyšší úrovni a s nejlepším vybavením? Krásný sen? Ne, nebudeme se zabývat metafyzickými otázkami potěšení ze hry s postavou, ke které jste si nestačili vytvořit vztah. Ono by to mělo něco do sebe, kdyby bylo možné vyzkoušet různé postavy v jejich plné síle, nakouknout do oblastí, do kterých se kvůli nedostatku času nejspíš nikdy nepodíváte. Nemluvě o tom, když máte psát recenzi na datadisk, který je určen postavám na vysoké úrovni a vy se plácáte „na slimákách“ s čerstvě vytvořeným avatarem.

V takových případech nastupuje institut šťastnějšího kamaráda, který má nejen dost času a schopností, aby svou postavu dostal na touženou úroveň, ale zároveň ve vás má tolik důvěry, že vás nechá zahrát si na svém účtu. Tohle řešení je ideální do chvíle, než s takovou půjčenou postavou umřete, přijdete o vybavení nebo někoho ve hře naštvete. Médii proběhlo už dost zpráv o extrémních řešeních podobných situacích, obyčejně narušená kamarádství ale nikdo nespočítá - opatrnost je tedy na místě. Existuje také další možnost - koupit si účet od někoho, koho hra už přestala bavit, ale takový krok představuje problém, spousta lidí se už spálila, po zaplacení původní majitel změnil heslo a účet mu zůstal, nebo na účtu nebyly slibované postavy a nebo šlo o postavy, které měly špatnou pověst...

V současnosti se možnosti hráčů, kteří by rádi okusili hru se silnými postavami, mění. Nový přístup nabízí Sony, která spustila službu Exchange, kde nabízí bezpečné obchodování s herním majetkem i postavami na vybraných serverech. I přes odpor většiny pravověrných virtuálních hrdinů má tento krok potenciál oslovit spoustu hráčů, pro které je z mnoha důvodů přijatelnější zaplatit v hotovosti za vycvičenou postavu než jejím výcvikem trávit desítky hodin vlastního času. GuildWars potom nabízejí možnost vstoupit do PvP s postavou na maximální úrovni, byť s velmi nedokonalým vybavením a malou možností výběru dovedností postavy.

Další možnost představuje nová služba GamePal, která nabízí možnost pronájmu postavy hned ve čtrnácti různých online hrách včetně těch nejoblíbenějších. Není to služba jen tak pro každého. Spočívá v měsíčním pronájmu, který stojí 150 dolarů první měsíc, každý další je o dvacet dolarů nižší. Jednoduché počty ukazují, že měsíc hraní s pronajatou postavou je desetkrát dražší než pravidelný měsíční poplatek, který vyžadují provozovatelé MMORPG. K tomu je nutné přičíst ještě 300 dolarů zálohy, která propadne v okamžiku, kdy hráč poruší pravidla, která zahrnují kromě pravidel stanovených provozovatelem hry také povinnost uchovávat postavu v dobrém stavu (nesnižovat její úroveň, nezbavovat ji kvalitního vybavení a podobně).

Kromě hrozby postihem nabízí GamePal také bratrskou radu seznámit se nejprve se hrou, než se do ní pustí s pronajatou mocnou postavou - není nic horšího, než když borec největší neví ani, jak máchat mečem, přitom na něm září zbroj v hodnotě milionů :) Hrozí také něco jiného - většina provozovatelů online her v licenčním ujednání zakazuje sdílení účtů mezi více lidmi s výjimkou lidí ve stejné domácnosti.

Nezaujal vás ani GamePal? Tak to je s vámi těžké, ale je tu ještě možnost... jsou prázdniny, zkuste najít studentíka, který bude hrát za vás a dejte mu pár korun na hodinu - ještě vnoučatům bude vyprávět, jakou měl skvělou brigádu. A nebo si rovnou zaměstnejte nějakého Číňana, adresu na službu, která nabízí vycvičení vaší postavy, najdete v některém z předchozích Online světů nebo s pomocí strýčka Gůgla. A platit můžete prostřednictvím služby PayPal - o té zase píše GameEkonom.

Microsoft- Hrát MMORPG na konzole je trochu náročný sport, ale jde to už dnes. Nová generace herních zařízení má nabídnout výrazně lepší hardwarové prostředky pro jakýkoliv typ her, a tak se hodně mluví o MMORPG pro Playstation 2 a Xbox 360. Microsoft má určitou výhodu v ovladači, na kterém figuruje stříbrná kulička, která připomíná trackball - mohla by totiž nahradit myš, bez které si hraní RPG nedokáží hráči odkojení platformou PC vůbec představit. Ať už s myší nebo bez ní, MMORPG pro Xbox 360 se zcela jistě dočkáme. Smutnou zprávou ovšem je, že právě oznámená MMORPG vycházející z kreslených postaviček vydavatelství Marvel vyjde až v roce 2008, když už budeme staří a upracovaní, ale zase možná nám bude na stěně viset HDTV bedna s úhlopříčkou alespoň deset metrů.

Microsoft uzavřel s Marvelem smlouvu, podle které se Spiderman, Hulk nebo X-men neobjeví na jiné platformě, a to jsou jen tři nejznámější z celkem 5000 postav, které prošly komiksy Marvelu. Sony to ale asi tolik nemrzí, Sony Online Entertainment totiž získala licenci od konkurenčního vydavatelství DC Comics, svou „hrdinskou“ MMORPG plánuje na rok 2007 pro platformu PC a konzole nové generace (bez Xboxu). Škoda jen, že se superborci z obou her nebudou moci v online světě pomlátit mezi sebou na jednu superhromadu. Jako člověku, kterému už dávno bylo osmnáct let, se mi jen chce volat: „Kde je Druuna?“ (Varování: ten odkaz je 18+ hlavně kvůli reklamám na zmíněných fanouškovských stránkách tohoto zajímavého komiksu, vstup na vlastní nebezpečí a nejlépe se svolením rodičů).

Mythic Entertainment - Z Mythicu máme dvě zprávy, jednu dobrou a jednu špatnou. Olezlé otázky: „Kterou chcete slyšet první?“ se nedočkáte. První přijde ta špatná, protože je prostě zajímavější. Společnost Mythic Entertainment decentně oznámila, že odkládá vydání online hry Imperator. Práce na ztvárnění alternativní historie, ve které staří Římané ovládli celý vesmír, přitom Mythic oznámil teprve v říjnu 2004 a ještě na E3 Imperátora prezentoval. Odložení hry není podpořeno nějakým termínem, takže se většina herních novinářů shoduje na tom, že jde o zrušení projektu a jen zázrak by mohl zašlou slávu Říma znovu vzkřísit. Lidé, kteří na Imperátorovi pracovali, budou přesunuti na jiné projekty jako je připravovaný datadisk Darkness Rising pro Dark Age of Camelot a Warhammer Online. Propouštět se prý nebude, ale dojde k odložení otevření evropské pobočky Mythicu - té se dočkáme podle nových plánů až v roce 2007 s uvedením Warhammeru na trh.

Druhá zpráva se týká mytické dojné krávy, hry Dark Age of Camelot, která v souvislosti s novými úpravami hry otevřela dva nové servery určené starým fanouškům hry, kteří chtějí hrát hru tak, jak vypadala před datadisky (z pohledu herního systému). Kromě toho nabízí Mythic stále novým hráčům 14 dní na vyzkoušení hry a 10 dní starým hráčům na to, aby okoukli změny, který se ve hře projevili po skončení jejich předplatného. No, pozdravujte Artuše.

Horizons: Empire of Istaria - tato kdysi velmi slibná hra, která dojela na finanční problémy vydavatele znásobené brutálními zásahy do hratelnosti ze strany vývojářů, po bankrotu stále ještě žije pod novým majitelem a snaží se přilákat nové hráče. K dispozici je bezplatný trial a přestože už je aktivní snad jen jeden server, podle hráčů, kteří zůstali věrní, na hře programátoři tvrdě pracují. Nyní byl proveden plán dalšího vývoje, který přinese možnost barvení předmětů, dvě nové fáze epické proměny draků v dospělé jedince.

Rituál proměny má nyní tři části a jen zdůrazňuje, že pokud Horizons v něčem vynikají, je to možnost hrát za draky. Jen si po instalaci nezapomeňte nastavit grafiku, tvorba postavy v nízkém rozlišení a bez jakýchkoliv detailů by vás mohla předčasně odradit, přitom hra nevypadá až tak špatně. A ještě perlička, už ve stádiu testování je snad po té době od vydání možnost vytvoření dračího doupěte (draci se nevejdou do běžných hráčských domů, které lze ve hře stavět od začátku). Říkal někdo něco o dracích?

Ubisoft - Další z méně mediálně provařených her si může vychutnat chvilku slávy - ShadowBane, která byla původně orientována téměř výhradně na boje hráčů mezi sebou, se stává více a více uvolněnou. Nejnovější balík změn zahrnuje začlenění funkce žhavých území - částí mapy, ve kterých hráči budou dostávat za zabití potvory více zkušenosti, než kdyby ji zabili jinde. Navíc budou mít naději i na bonus v podobě lepší kořisti. Místa s tímto bonusem se budou náhodně měnit po čtyřech hodinách, aktivní žhavé území je na mapě zobrazováno modře. Server MMORPG.com nabízí hned dvacetidenní zkušební jízdu v temném světě Shadowbane, takže můžete žhavit linky (940 MB).

Pokud jste z pomyšlení na draky a zabíjení dostali hlad, věřte, že žrádlo jednou dostane každého.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Nathan Fillion natočil krátký film na motivy Uncharted. A je skvělý

Nathan Fillion jako Nathan Drake

Populární herec Nathan Fillion si zahrál v patnáctiminutovém fanouškovském filmu na motivy série videoher Uncharted....

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...



Najdete na iDNES.cz