Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online světy: Mythic válčí se SoE, Blizzard s hráči

  12:00aktualizováno  27. dubna 11:39
Služba Station Exchange, která umožní legálně prodávat herní postavy, předměty a zlaťáky ve hře EverQuest 2, vyvolala skutečnou bouři. Do Sony se pustil i šéf Mythic Entertainment. Vlny kolem Station Exchange málem spláchly zprávy o nové pirátské MMORPG, napětí mezi tvůrci a hráči Světa Warcraftu nebo MMORPG pro mobily.

Minulý týden jsem tu jen naznačil a na svém blogu rozebral novou službu společnosti Sony Station Exchange - takovou soukromou aukční síť provázanou s databázovými soubory vybraných serverů hry EverQuest 2. Tato slžba má umožnit bezpečný prodej herního majetku za reálné peníze. Systém má být omezen na několik nově postavených serverů, ale dramatická změna postoje k obchodování s předměty a postavami v online hře je dost pro některé hráče i pro konkurenci, která proti těmto věcem bojuje. A bojoval proti nim i Sony Online Entertainment.

Nejhlasitěji se proti novému obchodnímu modelu společnosti Sony Online Entertainment postavil zástupce společnosti, která se tvrdým postojem vůči prodeji virtuálního majetku za reálné peníze proslavila. Prezident a výkonný ředitel společnosti Mythic Marc Jacobs vydal prohlášení, ve kterém se do Station Exchange pěkně opřel. Podle něj je zavedení Station Exchange nejhorším rozhodnutím v historii MMORPG. Důvodem k tak příkrému odsouzení je nejen oficiální podpora výměny virtuálních statků za reálné, ale skutečnost, že SOE bude na těchto transakcích vydělávat.

Kromě ideologických důvodů k odmítnutí oficiálního elektronického tržiště uvedl Jacobs i několik praktických příkladů, kdy se služba jako Station Exchange může vymstít. Jde například o problémy se zdaněním příjmů prodávajících nebo o možnosti žalob ze strany hráčů, například když dojde ke změně vlastností nějakého předmětu. Snaha za každou cenu vydělat navíc povede k okupování určitých potvor ve hře, což je proti pravidlům stanoveným SOE, takové porušování pravidel bude vyžadovat častější vyšetřování pracovníky SOE. Snaha ulehčit pracovníkům podpory, které hodně zaměstnává řešení problémů s podvodnými prodeji na eBay, je přitom podle SOE významným důvodem pro spuštění služby Station Exchange.

Prezident SOE John Smedley na útoky šéfa Mythicu reagoval s tím, že každá inovace vyvolává určitou kritiku a že obchod s virtuálním majetkem tu je a bude, i když jej provozovatelé her nepodporují a snaží se proti němu bojovat. A vzhledem k tomu, že SOE nehodlá zavést Station Exchange na žádný ze stávajících serverů, jde jen o otevření další možnosti hráčům. S takovým argumentem se nedá, než souhlasit, i když ten souhlas proniká ven z úst se skřípěním zubů.

WoW a problémy se ctí - Obyvatelé Světa Warcraftu na serverech s podporou bojů hráčů mezi se sebou se dočkali první fáze zavádění systému Cti, který má přinést větší smysl do bojů mezi Hordou a Aliancí. První reakce na tento systém jsou poměrně negativní, namísto čestnějšího boje vedla implementace v první fázi ke zvýšení výskytu všech nešvarů, které s sebou PVP nese.
Soudruzi z Blizzardu totiž udělali zásadní chybu a do hry implementovali prozatím pouze odměnu, na tresty za nečestné zabíjení slabých a bezbranných přitom zapomenuli. Netrpělivě se čeká také na nové herní oblasti Battlegrounds, které by měly souboje dobra a zla udělat ještě o něco více zábavné. Pro odpůrce PvP je důležité, že si mohou vybrat server, na kterém je zakomplexovaní idioti nebudou trápit.

GuildWars startují DNES - Společnost NCSoft dnes zahajuje prodej své očekávané hybridní online hry GuildWars, jejíž hybridnost spočívá v tom, že se za hraní neplatí pravidelné měsíční poplatky. Koupě krabice se hrou a založení herního účtu stačí k neomezenému hraní s omezeným obsahem. Předpokládá se, že další území a vybavení bude dostupné formou placených datadisků. GuildWars se mají soustředit na PvP a mají povedenou grafiku. Pro hráče, kteří nechtějí nebo nemohou platit měsíční poplatky, nabízejí GuildWars zajímavou alternativou k mainstreamovému WoW a EQ2.

Piráti z Karibiku Online - Online divize společnosti Walt Disney se rozhodla postavit na poměrně silné licenci pirátského filmu Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly, který vychází z atrakce v Disneylandu, pirátskou MMORPG. Hra by měla být uvedena na trh v létě 2006 spolu s premiérou druhého "karibského" filmu Piráti z karibiku: Poklad mrtvého muže (chcete-li anglicky Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest).
Pro Disney jde o už druhou onlinovku, tou první je Toontown pro nejmenší děti. K dispozici zatím nejsou žádné detaily o herním systému. Nejasně je definována také cílová skupina ("chodiči" do kina), další informace uvolní Walt Disney později, času na to mají poměrně dost.

Padlí králové mají datadisk - Společnost Turbine oznámila dokončení prací na datadisku Ledions pro Asheron's Call 2: Fallen Kings, na trhu se krabice s přídavkem objeví v květnu, ve Státech se o distribuci postará Sony, v Evropě Codemasters. Novinky v datadisku zahrnují nový kontinent, novou hratelnou rasu, 300 nových kouzel a speciálních úderů, nový hrdinský systém, více než 40 nových zbraní, 100+ nových questů, 20 nových dungeonů a 10 nových typů potvor. No, skoro se chce říct, za ty peníze nic moc, ale uvidíme, kolik obsahu za srovnatelné peníze přinese první datadisk k EQ2.

Undercover 2: Merc Wars - MMORPG pro mobily? To zní dost šíleně, i když vezmeme v potaz skutečnost, že někteří odvážlivci hrají EQ2 nebo WoW přes GPRS, nicméně na trh brzy vtrhne mobilní MMORPG Undecover 2, která má umožnit hru tisíců hráčů ve virtuální realitě, která odráží reálná města jako je New York nebo Tokyo.
Ve hře mají být přesné plány ulic měst 44 zemí, herní princip je zahalen tak trochu tajemstvím, podle obrázků hra vypadá tak trochu jako tahová strategie, ale to je díky tomu, že se virtuální postavy pohybují po plánu města, od mobilu nemůžeme čekat plynulou 3D grafiku. Hra by měla být distribuována i v Evropě, tak se snad T-Mobile nebo Eurotel pochlapí.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Navzdory vysokým hodnocením se Wolfenstein 2 na PC neprodával dobře

Wolfenstein II: New Colossus

Pořekadlo o tom, že kvalita se prodá sama, neplatí ve všech případech. Přestože poslední díl Wolfensteina v recenzích...

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...



Najdete na iDNES.cz