Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online světy: Návrat do země zaslíbené

  12:08aktualizováno  7. února 11:39
Někdy to trvá měsíce i léta, než online hra vyzraje. EverQuestu 2 se to povedlo s posledním updatem. Noví hrdinové pro sebe budou mít úplně novou hru. Další zprávy následují: WoW bulvár, Daikatana MMORPG, filmová MMORPG a třeba něco víc.

Dnes to bude trochu osobnější. Už proto, co se dělo před rokem a čtvrt, když na trh přišel s velkou slávou EverQuest 2. Jeho uvedení bylo hodnoceno jako předčasné a výrazné změny herních pravidel toto podezření spíše potvrdilo, než vyvrátilo. Na druhou stranu bylo možné sledovat, jak se nejméně jednou měsíčně hra rozrůstá a mění, většinou k lepšímu. Poslední update, LU 19, tyto změny završil. Přinesl úplně přepracovanou úvodní část hry (prvních 20 levelů – i desítky hodin hraní). Když zavzpomínám na věci, které jsem vytýkal EverQuestu 2 před rokem a srovnám je s obsahem LU19, mám pocit, jako by vývojáři poslouchali. A to ješitného muže vždy potěší.

Základem změn je možnost výběru finálního povolání hned při tvorbě postavy. Doposud hráč musel často přetrpět 19 úrovní s postavou, jejíž herní styl ne úplně odpovídal jeho představám– například ranger mohl mít luk až po deseti úrovních a do té doby musel spoléhat na dýky, nekromant se prvního nemrtvého služebníka dočkal až ve dvaceti. Od vydání update se objevíte na ostrově, který slouží výcviku nováčků plně vybaveni pro styl hraní, který vás láká. Můj oblíbený lesní muž tak dostal do začátku vhodný oděv, dvě sekerky, ošklivý (ale funkční) luk, toulec šípů a dokonce i jed. A samozřejmě odpovídající schopnosti.

Nově se liší také cesta za poznáním pro zlé a dobré hrdiny. Kolonie Freeportu a Quyenosu byly doposud kopie se stejnými postavami a úkoly. To se změnilo, a celá úvodní série úkolů působí mnohem přirozenějším dojmem. A odměny? Ty vypadají mnohem lépe, než v původní verzi „ostrova utečenců“. Nově přidané jsou třeba questy, které hráče poučí o rozdělení světa nebo historii rasy, kterou si vybral. Pobyt na ostrově není ani omezen maximální výší levelu – získávat zkušenost jde, dokud osazenstvo ostrova nezešedne. To vše přispívá k vytvoření lepší atmosféry a hráče motivuje k dalšímu hraní. A o to jde SOE především.

EQ2 se v průběhu času rozhodlo vyzkoušet velké množství hráčů, ale procento těch, kteří začali za hraní platit, nebylo příliš vysoké. Hra z počátku nenabízela příliš velkou rozmanitost a na zájemce o dobrodružství byla docela tvrdá. Značnou část herních principů nedokázala vysvětlit nezasvěceným a skoupost, co se týká vybavení pro nové postavy, byla také pro mnohé zájemce příliš. Nezbývá než doufat, že se podaří zařídit větší zábavnost i pro mladší a méně náročné hráče, ale zároveň nedojde k zaplavení EQ2 serverů takovou hromadou nedospělých imbecilů, jaké čelí World of Warcraft. Ona není žádná sranda ani jenom sledovat, jak si kamarádi zoufají, ještě, aby to člověk musel zažívat sám.

Další novinky v LU 19 zahrnují vylepšený režim mentorování – hráči už nebudou muset trávit hodiny přerovnáváním kouzel a dovedností pokaždé, když se rozhodnou pomáhat kolegům na nižší úrovni. Nyní používají stále stejné akce, hra jen automaticky upraví jejich sílu podle úrovně trénované postavy. Milou změnou je, konečně, možnost posílat po goblinech balíčky mezi oběma soupeřícími městy. Doposud bylo možné předávat pouze listovní zásilky. Embargo padlo a rodiny, kde jednotliví členové hrají za různé frakce, nemusejí pro předávání předmětů vymýšlet psí kusy – prostě pošlou goblina. Vylepšený EverQuest 2 můžete zdarma zkoušet, klienta ke stažení najdete na www.trialoftheisle.com.

Další zpráva ze světa Norrath trochu hrozí již zmíněným přílivem méně sociálně přijatelných hráčů – naštěstí jen na vybrané servery. Spolu s datadiskem Kingdom of Sky přijde do EverQuestu 2 plnohodnotné PvP – boje na život a na smrt mezi hráči z Freeportu a Queynosu. Zatím bylo možné pouze absolvovat čestné duely a bitvy v arénách, nyní nás čeká skutečná válka. Co naplat, ve světě rozděleném černobíle na zlé a dobré je konflikt nevyhnutelný a PvP dává smysl.

Pro bitkaře budou otevřeny nové servery, což znamená, že případní imbecilové, kteří se vyžívají v nevyslovitelných prasárnách (je otázka, jak bude PvP nastaveno) budou na PvP serverech a většiny hráčů se jejich řádění nedotkne. Nové servery ale nebudou úplně nové – SOE totiž sjednocuje několik serverů a volné železo použije pro hostování PvP. Slučování serverů s sebou nese problémy a naštvanost některých hráčů, protože dochází ke změnám jmen, pokud se objeví dvě stejná. Výsledek ale bude příjemný pro všechny. Neuvěřitelně rozsáhlý svět rozdělený na více než 100 zón nebude díky většímu počtu hráčů působit prázdně. A teď to důležité – vlastní PvP server bude mít i Evropa. Válce zmar.

World of Warcraft – Nejoblíbenější MMORPG západního světa, která slaví úspěchy i v Asii, se v Evropě potýká s mírnými technickými nedostatky. Část hráčů má stále problémy při přihlašování do hry. O problému společnost Blizzard ví, v rozhovoru to přiznal zástupce společnosti s tím, že jde už o méně četnou záležitost, která je způsobena zejména vysokým vytížením dostupného hardware. Hráči si tak mohou za problémy vlastně sami. Nedávno zveřejněná zpráva o nákupu nových serverů tak může znamenat posílení stávající infrastruktury WoW, ale také může předznamenat představení Diabla III. To by se mohlo stát velice úspěšnou konkurencí pro skoroMMORPG Guild Wars.

Ale to není ten bulvár slíbený v perexu. Ten se skrývá jinde, přímo ve hře. Blizzard představil Gadgetzan Times – nejzábavnější noviny v celém Azerothu. Vydavatelem plátku je fiktivní společnost Sparkle Entertainment Lightning & Fireworks. Autory článků jsou reportéři-goblini, kteří tak ve srovnání s gobliními pošťáky v Norrathu přeci jen vystoupali na společenském žebříčku o jednu příčku výše. Šéfredaktor slibuje zábavu a praktické informace ve stylu „jak správně načasovat výbušné zařízení a přežít to“ nebo „jak se nenechat znásilnit sněžným zlobrem“. První číslo najdete zde.

A jestli chcete opravdový bulvár, pak vězte, že právní firma Lambda Legal varovala Blizzard kvůli kauze guildy pro homosexuálně založené hráče. Blizzard totiž pokáral lesbičku Saru Andrews za publicitu, kterou přitahovala ke svému hráčskému cechu, který se měl stát útočištěm pro gaye, lesbičky, bisexuály a transsexuály. Blizzard chtěl svým krokem „předejít případnému obtěžování členů cechu ze strany ostatních hráčů.“ Zmínka o sexuálních preferencích hráčů prý porušuje licenční ujednání. Lambda Legal nicméně upozorňuje Blizzard na to, že těžko může bránit lidem, aby vyjádřili svou sexuální orientaci. Právníkům se právem zdá podivné, že místo trestaní lidí, kteří by členy guildy obtěžovali, chce Blizzard problémům předejít umlčeným potenciálních obětí. Blizzard má podle LL do 30 dnů oznámit, že guildy soustředící homosexuály, bisexuály a transsexuály, mají ve hře místo a že je v souladu s pravidly probírat sexuální orientaci hráčů, pokud tato komunikace probíhá neurážlivým způsobem. Jinak bude soud.

Daikatana MMORPG – zatím bez skutečného názvu, zato s odkazem na memento, které se jako temný stín vznáší nad jedním z nejtalentovanějších herních designérů. John Romero, bývalý zaměstnanec společností idSoft a Ion-Strom, už několik měsíců v nově založené společnosti pracuje na tajném online projektu. Tato informace se nějakou dobu proslýchala, oficiálně ji potvrdil Romero prostřednictvím časopisu CVG. Neuvedl však ani jméno společnosti, ani jméno chystané hry. Přístup Romera nevzbuzuje velkou důvěru, ale možná překvapí. Až se objeví něco nového, dáme vědět.

Filmová MMORPG – režisér jednoho z nejúspěšnějších filmů historie, James „Titanic“ Cameron oznámil svůj vstup do herní branže. Stal se členem představenstva společnosti Multiverse, která byla založena v prosinci 2005. Další posilou firmy je oskarový scénárista John Landau. Multiverse založili dva kamarádi, kteří pracovali už ve společnosti Netscape Communications Bill Turpin a Corey Bridges. Cílem společnosti je vytvořit kvalitní nezávislou MMORPG. Velice zajímavé na tom je, že Cameron chce svůj příští filmový projekt před uvedením do kin nabídnout jako online hru. Cameron má blízko ke sci-fi (hádejte, kdo režíroval Aliens a Terminatora) a chce, aby vývojáři udělali hru, kterou budou moci hráči rozšiřovat. Hra má umožnit fanouškům seznámení s tím, jak funguje virtuální svět, který se objeví ve filmu. Ten potom odvypráví příběh hry a dodá jí hlubší smysl. Lidé, kteří budou znát místa a některé postavy ze hry, podle Camerona dokáží intenzivněji prožít filmový příběh a ocení možnost jej dál rozvíjet. Má to působit tak, jako když bydlíte v Praze a pak známé uličky vidíte ve velkofilmu. Narozdíl od nejasných příslibů Romera znějí nejasné přísliby Camerona docela slibně, i když Matrix Online se velkým hitem nestal. Ale také teprve uvidíme.

A co na konec? Nechce třeba někdo udělat MMORPG ze světa Buffy: The Vampire Slayer? Pěkně prosím! Když už může společnost Cheyenne Mountain Entertainment chystat MMORPG verzi seriálu Stargate SG-1, Buffy si to zaslouží taky. Ale k věci: Stargate Words má nabídnout svobodu, dobrodružství a souboje na dálku ve světě, který míchá dohromady pozemskou historii, vetřelecké planety a vesmírný prostor. Hráči budou moci převzít roli vojáků nebo vědců, vytvářet aliance, obchodovat a tak dále. Datum uvedení na trh zatím ale nikdo nezná.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Další z rubriky

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Onrush přinese zběsilou akční hratelnost Motorstormu a Burnoutu i na PC

Onrush

Nový trailer k závodní hře Onrush od bývalých autorů Motorstormu slibuje zběsilou akci.

Hotová hra čekala v šuplíku 17 let, vyjde až nyní díky Kickstarteru

40 Winks

Téměř 17 let od původně plánovaného data vydání se majitelé konzole N64 konečně dočkají hry 40 Winks.

Najdete na iDNES.cz