Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online Světy: Rok poté

  12:01aktualizováno  10:29
EverQuest 2 jsou na trhu už rok. Hráče čeká komplet nová grafika v asijském stylu a dárky podle odehraného času. Kromě toho SOE kompletně předělá SWG, Jedi může být každý hned od začátku. A aby toho nebylo málo, chystá se další MMORPG bez poplatků.

Je to rok a den, co Sony Online Entertainment poslalo do obchodů online hru EverQuest 2, novou generaci MMORPG, která přes všechny problémy přinesla revoluční změny. Nejvýznamnější rozdíl mezi EQ2 a zbytkem online her je kompletní namluvení dialogů ve hře, které dodává hernímu světu skvělou atmosféru. Další "revoluce" proběhla v oblasti grafiky. Grafický engine EverQuestu 2 je tak pokročilý, až to pro hráče i vývojáře představuje tak trochu problém.
Nároky, které EQ2 klade na počítač, jsou opravdu vysoké, i když se dá hrát v nízkém rozlišení a s nízkými detaily, ale není to ono. Pro vývojáře se problém skrývá v náročné tvorbě nových předmětů, které je nutné přizpůsobit všem šestnácti rasám, a to ve dvou provedeních podle pohlaví. Ale i to se snad daří překonat, alespoň podle nového grafického ředitele.

Spíše evolucí potom zavání další počiny: systém Adventure Packů – menších rozšíření dostupných formou placeného downloadu – vertikální pohyb (lezení po skalách), které přinesl datadisk Desert of Flames, Station Exchange, která "legalizuje" obchodování s herními předměty... je toho víc, ale jsem zaujatý, EQ2 i po roce pořád hraju, berte mě s rezervou a EQ2 si vyzkoušejte sami.

Od velebení k novinkám. Už dlouho se hovoří o asijské verzi EQ2, kterou vyvíjí společnost SOGA, což je společný podnik SOE a Gamanie, korejské herní společnosti. V souladu s oslavami narozenin EQ2 SOE oznámilo, že SOGA modely budou dostupné i evropským a americkým hráčům. Obě sady modelů není možné kombinovat, asijské verze mají menší výběr přizpůsobení vzhledu postavy, ale vypadají opravdu zajímavě. Posoudit to můžete na pár oficiálních obrázcích na webu EQ2Players.com, další jsou na fórech. Navíc je toto "rozšíření" k dispozici bez placení, ke stažení budou SOGA postavičky v průběhu tohoto týdne, hráči budou mít několik dní až týdnů na úpravy vzhledu i u stávajících postav, tato možnost platí jak pro SOGA modely tak pro klasický vzhled. Osobně přebarvím své Půlelfce vlasy na zrzavo.

A oslavy nekončí, hned v zápětí se objevila informace o odměnách pro dlouhodobé hráče. Nebylo to velké překvapení, odměny pro pravidelné plátce měsíčních poplatků se stávají celkem běžnou součástí online světů. EverQuest 2 spojil příjemné s užitečným. První dárek totiž dostanou už po jednom dni od aktivace herního účtu. Odměnou jim bude batoh s dvanácti pozicemi. Vzhledem k tomu, že nedostatek místa v inventáři je na začátku hraní problém, jde o skvělý tah. Další odměny jsou také zajímavé.

Po prvním týdnu dostanete lektvar, který vám přidá 26 % XP na další level pro bojový vývoj a druhý pro řemesla. Po měsíci dostanete hůlku, která smaže XP postih po smrti, další, která přivolá vaši mrtvolku z nebezpečného místa k oživené postavě, a ještě stojan na zbraně do bytu. Po třech měsících máte nárok na náhrobní kámen do bytu a ohňostroj. Půl roku placení znamená další sadu XP nápojů, tentokrát doplní 37 % na další level. My, co hrajeme už rok, dostaneme titul the Loyal a ohňostroj. Po 18 měsících, pro nejstarší hráče za půl roku od teď, je určena pirátská vlajka a 50% XP lektvary. Za dva roky hraní potom obdrží hráči další várku lektvarů a titul the Dedicated. No, máme se na co těšit.

Překvapivě zatím nejsou žádné zprávy o nových Adventure Pacích, což může znamenat, že se tým grafiků soustředí na nové modely zbraní a zbrojí, první vlaštovky už jsou ve hře, tento týden v Live Update 16 přijde podle všeho i spousta nově vypadajících předmětů (nové modely a barvy) pro hráče na lvl 30-39. Pro mě malinko pozdě.

StarWars Galaxies 2.0
Dnešní GameEkonom je poněkud monotematický, soustředěný na Sony Online Entertainment, Blizzard vypustil WOW až koncem listopadu, takže jeho fanoušci se možná dočkají příště, teď ale k další hře SOE. Hráči Star Wars Galaxies si prošli několika pekly, žádná jiná online hra zatím tolikrát tak výrazně nezměnila svou tvář. Dramatické změny systému povolání, soubojů, vývoje postav Jedi a další si vyžádaly oběti v podobě hromadných odchodů hráčů. SOE se hráče podařilo získat zpět díky balíčku Total Experience, který za velice nízkou cenu nabízel původní hru a dva datadisky plus výborné vozítko jako dárek ve hře. No, aby se hráči nezpovykali, přichází další kompletní předělávka herního systému.

Základní motivací SOE je v případě SWG stejně jako při změně soubojového systému v EQ2 větší vyvážení hry, odstranění některých zdrojů frustrace a větší přiblížení hry filmové sáze, protože právě nepřesvědčivá atmosféra je častou stížností fanoušků Hvězdných válek. Výsledkem má být výrazně akčnější pojetí boje, omezení volnosti ve vývoji postavy a soustředění na devět hlavních povolání, které odpovídají hrdinům Hvězdných válek. Hráči se tak od začátku budou moci vydat přímo na dráhu rytíře Jedi nebo naopak lovce odměn. Různé "meziprofese" zůstanou v určité míře zachovány v rámci devíti základních archetypů.

Zlepšování postav bude probíhat prostřednictvím tří typů zkušenosti namísto předchozího modelu, který pracoval se specifickým typem zkušenosti podle jednotlivých dovedností. Asi nastal čas reaktivovat SWG účet a vyzkoušet, co znamená 4x rychlejší boj, při kterém má hráč pod kontrolou každý úder zbraní či výstřel. Podle nadávek na českém fóru hráčů SWG (verze 2.0 prý vykrádá WOW a EQ2) je na co se těšit. Patnáctého listopadu je nedaleko.

SOE chystá MMORPG bez poplatků
Dnes už vážně naposledy, ale ještě jednu věc online divize Sony zvládla. Na herní konferenci v Austinu oznámil John Smedley vývoj nové MMORPG, která bude na trhu už příští podzim, bude multiplatformní a nebude vyžadovat měsíční pravidelný desátek. Zatím se neví, zda SOE zvolí ekonomický model Guild Wars nebo Projektu Entropia nebo obou, ale tak už to bývá. Neví se totiž ani to, zda půjde o scifi nebo fantasy nebo o nějaký hybrid. Neví se prostě nic, ale i tak to zní zajímavě.

Za čtrnáct dní oslavíme narozeniny World of Warcraft, do té doby se mějte.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Nathan Fillion natočil krátký film na motivy Uncharted. A je skvělý

Nathan Fillion jako Nathan Drake

Populární herec Nathan Fillion si zahrál v patnáctiminutovém fanouškovském filmu na motivy série videoher Uncharted....

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...



Najdete na iDNES.cz