Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online Světy: Šmejdi se najdou všude

  12:01aktualizováno  11:22
Anarchy Online bude zdarma nejméně do roku 2007, EverQuest 2 i 1 mají nový datadisk a zadarmo už je možné hrát i Second Life. Na druhou stranu máme i špatné zprávy, rhybáři útočí už i na online hráče.

Ve chvílích, kdy čtete nové Online Světy, už snad běží servery hry EverQuest 2. Společnost Sony Online Entertainment nenašla sílu zlomit pravidlo „No Play on a Patch Day“. Prokletí dlouhé nedostupnosti herních serverů v případě rozsáhlých updatů je nedílnou součástí datadisků k online hrám. Své by o tom mohli vyprávět třeba pamětníci prvního datadisku pro Anarchy Online.

Mnohahodinový výpadek serverů hry EverQuest 2 má alespoň pořádný důvod. Hráči se dočkali nejen datadisku Desert of Flames, ale také dlouho odkládaného kompletního přepracování soubojového systému. Zatímco datadisk se dotkne nových hráčů jen letmo díky vylepšenému uživatelskému interface, Combat Upgrade představuje významnou změnu, které nikdo neuteče. Protože je každá změna systému nepříjemná, nabízí SOE jako náplast zvýšený zisk zkušenosti pro hráče na levelech 1-50. Dalších deset úrovní prý nechtějí vývojáři hráčům zkazit příliš rychlým průchodem.

Nový soubojový systém je přísnější. Mnohem větší význam má vybavení a označení nebezpečnosti nepřátel lépe odpovídá skutečnosti, to znamená, že už nebude tak snadné bojovat s výrazně silnějšími potvorami, ale SOE zase zvýšila zisk XP za zabití potvory s papírově stejnou silou. Hráči, kteří by mohli mít problém s bojem s potvorami na stejné úrovni, mohou nově zabíjet i mnohem slabší nepřátele a stále získávat zkušenosti, alespoň, dokud neseženou lepší vybavení. SOE tak odstranilo nutnost dělat nepřátele pro skupinové boje extrémně silné a zvyšovat exponenciálně jejich sílu, aby dokázali porazit hráče s téměř neprůstřelnou kombinací vybavení a podpůrných kouzel. Mimochodem každých deset levelů po dosažení 14. úrovně hráč dostane možnost vybrat si jedno ze čtyř kouzel/útoků na úrovni Master 2 (9. nejsilnější z 10 možných), což je docela slušné. Navíc byla zvýšena četnost nálezu legendárních materiálů při sběru surovin. Sehnat kvalitní výbavu tak nebude problém ani pro někoho, jako jsem já.

Zároveň SOE kompletně předělalo systém kouzel a speciálních útoků i další mechanismy. I když to zní děsivě, tak jsou ohlasy z testovacího serveru spíše neutrální, protože změny hru opravdu vyvážily. To se hodí i proto, že datadisk obsahuje možnost soubojů mezi hráči. Nově jsou velice účinné například kouzla oslabující nepřátele. Léčivé schopnosti kněží jsou mírně oslabeny, ale klesly také nároky na energii potřebnou pro jejich zakouzlení. Služebníci boží zároveň získali větší ničivou sílu, takže se jim bude lépe bojovat o samotě (velké díky, SOE).

A teď k datadisku. Novinkám kromě dalších 10 úrovní dominuje aréna s možností bojovat s ostatními hráči jak za svou postavu tak po převtělení do šampióna se speciálními schopnostmi. Převtělení nabízí možnost utkat se s protivníky nezávisle na úrovni hráčské postavy a přibližuje tak PvP zábavu všem zájemcům. Traumatizující není ani systém duelů. Po prohře v souboji nedochází ke ztrátě zkušenosti ani poškození vybavení.

Novinkou, co se týká hratelnosti, je možnost vertikálního pohybu, šplhání po zdech a skalách a objevování nových míst. Animace tohoto pohybu vypadá opravdu dobře, to se musí nechat. Nové prostředí pouště Ro nabízí ke šplhání spoustu příležitostí. Samotná poušť nevypadá příliš bezpečně a vypadá to, že dosažení nové maximální úrovně bude vyžadovat týmovou spolupráci více než obsah původní hry. Snad hráče ukonejší možnost zvolit si pro svou postavu hlas (jeden z deseti asi) s více než dvaceti namluvenými větami, kterými si v boji můžete říct stiskem tlačítka třeba o pomoc. Hodnotu datadisku ale snižuje nulový důraz na vizuální variabilitu postav, ve hře je stále poměrně málo různě vypadajících zbrojí, zbraní a oděvů. Věčná škoda. Prozatím stačí, určitě se dočkáte časem i recenze.

EverQuest 2 si zatím můžete vyzkoušet sami v sedmidenním pobytu na ostrově pro nové hráče, plná verze EverQuestu bez datadisku je v online prodejně společnosti UbiSoft (evropský distributor) za pouhých 15 Euro/10 liber (kupujte v librách, jinak dostanete německou či francouzskou verzi klienta). EverQuest 2 s datadiskem stojí i u nás 899 korun s měsícem hraní v ceně (o 500 Kč méně než původní samotný EQ2). Měsíc hraní stojí při nákupu předplacené karty jen 300 korun. A dost reklamy, podrobnější informace stejně najdete jinde.

Update: než jsem stačil dopsat, už se ukazuje, že spuštění datadisku nebude zdaleka tak hladkou záležitostí. Nejenže mágové umírají jako mouchy jednou ranou, protože prostě málo vydrží, i když jejich kouzla dokáží nepřátele také rychle usmažit, ale hráčům zmizela některá vylepšená kouzla a dokonce se ztrácejí celé postavy. Že by Norrath postihlo další kataklyzma?
Update2: Většina technických problémů byla vyřešena poěmrně svižně, zůstává ale stále problematická efektivita některých povolání na vybraných úrovních. velká část hráčů si ale změny nemůže vynachválit.

EQ Live - Depths of Darkhollow
Fanoušci prvního vtělení EverQuestu (je jich stále více než hráčů modernějšího EQ2) se dočkali dalšího rozšíření své drogy. Nový datadisk (v pořadí už desátý!) nabízí možnost hrát v podobě monstra a plnit tak řadu nových úkolů. Součástí datadisku je 30 nových potvor, 7 nových oblastí plus nějaké instance a přepracovaný Nektulos Forrest. EQLive klade na vybavení ještě větší důraz než druhý díl, takže hráče určitě potěší možnost zvyšovat účinnost získaných předmětů prostřednictvím doplňků získaných za odměnu v boji nebo za plnění úkolů. EverQuest Depths of Darkhollow nabízí SOE za 30 dolarů a je potřeba i klasický klient. V poměru výkon/cena to není žádný zázrak, statisíce hráčů EQ Live už jsou ale zvyklí, nebo spíš navyklí.

Anarchy Online
Nabídka bezplatné základní verze hry doplněné o reklamy se v případě Anarchy Online ukazuje jako navýsost životaschopná. Funcom potvrdil další prodloužení tohoto projektu, který nabízí bezkonkurenční poměr mezi cenou a kvalitou. Právě kvalita samotné hry a přídavků vede velkou část hráčů k tomu, že „free“ klienta vymění za placenou verzi. Díky příjmům z reklamy a vysokému procentu hráčů přecházejících na placenou verzi prodlužuje Funcom provoz bezplatné verze minimálně do ledna 2007.

Funcom svým zákazníkům ulehčuje přechod k placenému hraní periodicky opakovanými akčními nabídkami. Aktuálně je možné získat za 10 Euro plus daň komplet Anarchy Online se všemi doposud uvolněnými datadisky. Háček je samozřejmě v tom, že po koupi datadisků je nutné platit měsíční poplatky, ale i tak je Funcom ve vábení na placenou verzi úspěšný. Akce trvá do 6. října (minimálně).

Second Life
V minulých Online Světech jsem zmínil Druhý Život, virtuální svět, ve kterém hráči prostřednictvím nástrojů, které jsou součástí hry, vytvářejí nový obsah. Hru bylo doposud možné hrát bez měsíčních poplatků, pouze s jednorázovou desetidolarovou investicí, další peníze bylo možné do hry vložit při koupi pozemků. Nově se provozovatel hry rozhodl zrušit požadavek na platbu předem. Věří, že hráči budou utrácet za pozemky či nákup herní hotovosti a příjmy společnosti tak budou srovnatelné nebo i vyšší. Tento obchodní model využívá například Project Entropia a firma Mindark zatím nezkrachovala.
Second Life můžete vyzkoušet sami, adresa se nezměnila.

Pozor na rhybáře
Zvýšená pozornost médií věnovaná online hrám především ve vztahu k hodnotě virtuálních předmětů a možnostem jejich prodeje za reálné peníze vede ke zvýšenému zájmu o získání přístupu k uživatelským účtům hráčů online her. K získání kontroly nad cizími účty začínají různí šmějdi používat phishing. Tato metoda spočívá v zaslání emailu, který se tváří jako legitimní zpráva od provozovatele hry. Hráč je v ní vyzván ke kliknutí na odkaz a vyplnění uživatelských údajů pod různými záminkami. Odkaz však vede na podvrženou stránku, která se sice tváří jako oficiální web hry, ale je umístěna na stroji ovládaném útočníky. Podobné schéma slouží k získání přístupových práv k bankovním účtům, službě PayPal a dalším

V největším ohrožení jsou aktuálně hráči Eve Online, phishingové emaily směřované na hráče této hry jsou běžně v oběhu. Ať už hrajete jakoukoliv online hru nebo používáte PayPal nebo elektronické bankovnictví, každý email, který vás vyzývá k návštěvě webové stránky a zadání přihlašovacích údajů, raději smažte, nebo alespoň ověřte jeho pravost a pravost stránky, na kterou odkazuje.

Vyšel obsahový patch 1,7 pro World of WarCraft (Ondřej Zach)
Dnes vyšel hráči očekávaný patch 1.7, který kromě chyb ve hře přináší anoncovaný nový obsah. Co oněch 53,66 MB ukrývá? V prvé řadě předělává talenty u povolání Lovce a jelikož jsou změny tak podstatné (kalkulátor talentů zde), byly všechny body navráceny a hráči si je tak přerozdělují znovu. Jedná se o poměrně zásadní krok, jenž podle ohlasů betatesterů umožňuje hrát více stylů (dosud byla použitelná pouze jedna větev).

Blizzard ale myslí i na hráče, kteří dosáhli maximální, tedy šedesáté úrovně. V prostorách džungle ve Stranglethornu se ukrývá nový RAIDový dungeon Zul'Gurub určený pro dvacet hráčů. Těšit se můžeme na sto dvacet nových rare a epic předmětů. Dále si na své přijdou všichni rybáři v podobě nové události a konečně jsme se dočkali i nového Bitevního pole. To se jmenuje Arathi Basin, je určené pro patnáct zástupců z každé frakce, přičemž cíl spočívá v těžbě surovin. Jinými slovy ve správném obsazování (a udržení) bodů na mapě. Trošičku si tak asi vyzkoušíme roli pěšáků z WarCraft 3 :-). Z těch minoritních změn za zmínku stojí úprava požadované úrovně pro vstup do Warsongu a na aktuálně přidané bitevní pole: 20-29, 30-39, 40-49, 50-59, 60. Co dodat – nezbývá než věřit, že s novými úpravami se opět nevyrojí nové a nové bugy. Sledujte také naší novou fanstránku. Detailní rozpis všech novinek a oprav naleznete v angličtině zde.

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Vývojáři Mafie 3 propouštějí zaměstnance

Mafia III (PS4)

Navzdory komerčnímu úspěchu třetího dílu Mafie se v týmu Hangar 13 masivně propouštělo.

Najdete na iDNES.cz